  • 1. Data: 2005-05-09 16:23:46
    Temat: okulary z vision express
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    mam taki problem natury "uszczerbek na zdrowiu"

    byłem się zbadać w vision express... a ponieważ mam sporą krótkowzroczność to
    wyszło tak:

    lewe oko -8.00, prawe oko -6.50 (+ cylinder)
    i lekarz właśnie tak mi dobrał szkła...

    Po kilku dniach odebrałem... ale czułem, że coś jest nie tak. Bolała głowa,
    zawroty, itp..

    Okazało się (nie zauważyłem wcześniej!!!), że na prawe oko dostałem zbyt mocne
    szkło! (-7.00), podczas gdy na recepcie i rachunku jak byk widnieje -6.50 (na
    opakowaniu ze szkła: -7.00)

    W związku, że nosiłem owe okulary dwa tygodnie - a jak wiadomo noszenie
    mocniejszych szkieł niż zalecane powoduje pogorszenie wzroku (słabsze można
    nosić), zamierzam udać się do vision express z reklamacją.

    Oczywiście pomijając fakt żądania wymiany na właściwe szkło, jestem skłonny
    (wkurzyłem się) wykazać
    uszczerbek na zdrowiu.

    Czy ktoś może mi coś poradzić jak się do tego zabrać?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-09 16:36:44
    Temat: Re: okulary z vision express
    Od: k...@a...pl

    > Czy ktoś może mi coś poradzić jak się do tego zabrać?

    Udać się do osoby, która może ten uszczerbek wykazać i zaświadczyć.
    Pozdrawiam
    M.

  • 3. Data: 2005-05-09 16:37:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    XHS wrote:

    > Oczywiście pomijając fakt żądania wymiany na właściwe szkło, jestem skłonny
    > (wkurzyłem się) wykazać
    > uszczerbek na zdrowiu.

    A jaki to uszczerbek na zdrowiu poniosłeś?
    Co do wymiany szkieł w ramach reklamacji to nie ma wątpliwości.

  • 4. Data: 2005-05-09 16:45:36
    Od: Agatka <a...@s...gazeta.pl>

    XHS wrote:
    > Po kilku dniach odebrałem... ale czułem, że coś jest nie tak. Bolała głowa,
    > zawroty, itp..

    > W związku, że nosiłem owe okulary dwa tygodnie...zamierzam udać się do vision
    express z reklamacją.

    Jeżeli czułeś, że "coś jest nie tak" to czemu zwlekałeś aż dwa tygodnie?

    > Oczywiście pomijając fakt żądania wymiany na właściwe szkło,

    Nie musisz niczego żądać - jeżeli pomylili moce to wymiana na właściwe
    jest ich obowiązkiem.

    jestem skłonny
    > (wkurzyłem się) wykazać
    > uszczerbek na zdrowiu.
    >
    > Czy ktoś może mi coś poradzić jak się do tego zabrać?

    Przede wszystkim musiałbyś udowodnić, że wspomniany uszczerbek powstał
    oraz jeśli tak, to że oni go spowodowali - o ile wstawienie złych mocy
    to ewidentnie ich wina, o tyle nikt nie zmuszał Cię do chodzenia przez
    dwa tygodnie w okularach, w których źle się czułeś. Swoje wątpliwości
    czy reklamacje mogłeś zgłosić od razu.
    Soczewkę wymienią bez problemu (chociaż to zależy, w którym salonie
    byłeś):). Jeżeli chodzi o jakieś odszkodowanie to raczej marne szanse,
    możesz co najwyżej liczyć na jakiś rabat ewentualnie gadżety typu
    ściereczka, futerał itp.

    Pozdrawiam
    Agata

  • 5. Data: 2005-05-09 17:24:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Agatka <a...@s...gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Jeżeli czułeś, że "coś jest nie tak" to czemu zwlekałeś aż dwa
    > tygodnie?
    Nosisz szkła?
    Czasami po zmianie szkieł czuje się "coś nie tak" dłuższy czas.

    > możesz co najwyżej liczyć na jakiś rabat ewentualnie gadżety
    > typu ściereczka, futerał itp.
    A jeżeli aptekarz wyda "większe moce leku" nasercowego
    to na co może liczyć?
    Optycy mają wogóle jakieś zezwolenia oprócz dobrowolnej
    przynależności do cechu?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-05-09 18:20:21
    Od: Agatka <a...@s...gazeta.pl>

    poreba wrote:
    > Nosisz szkła?
    > Czasami po zmianie szkieł czuje się "coś nie tak" dłuższy czas.

    To czy noszę nie jest akurat istotą sprawy.
    Masz całkowitą rację co do tego, że do zmiany mocy, rodzaju soczewek,
    oprawy itp. trzeba się czasem przyzwyczajać dość długo. Nie zmienia to
    jednak faktu, że odbierając okulary mierzysz je w celu sprawdzenia czy
    wszystko jest OK(czy dobrze leżą i czy widzidz jak trzeba). Jeśli tak
    nie jest - możesz poprosić o sprawdzenie. Wtedy wiesz, że nie jest to
    wina (np. złych mocy) i możesz spokojnie przyzwyczajać się do zmian albo
    w przypadku błędów od razu prosić o poprawienie.

    Jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz - w celu załagodzenia
    zaistniałej sytuacji zaproponują mu zwrot części kosztów wykonania
    okularów i/lub zniżkę do wykorzystaniu przy zakupie kolejnej pary i/lub
    jakieś akcesoria. Na więcej raczej nie ma co liczyć, chyba że uda mu się
    udowodnić doznanie "uszczerbku na zdrowiu". Co jednak w opisanej
    sytuacji może być trudne, chociażby ze względu na to że wyniki badań
    okulistycznych tej samej osoby, przeprowadzane przez różnych okulistów
    i/lub w różnych dniach mogą się różnić.

    > A jeżeli aptekarz wyda "większe moce leku" nasercowego
    > to na co może liczyć?

    Na pozew od prawnika klienta?

    Pozdrawiam
    Agata

  • 7. Data: 2005-05-09 19:06:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Agatka wrote:

    > Na pozew od prawnika klienta?

    ale dopiero jak ten klient te leki zje i będzie miał niestrawność.

  • 8. Data: 2005-05-09 22:45:05
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    i to niestrawność która spowodowała uszczerbek na zdrowiu, szkodę majątkową
    albo taką dolegliwość, która kwalifikuje się do wypłacenia zadośćuczynienia.

    A i tak pacjent takiego aptekarza MUSI to UDOWODNIĆ - wykazać.
    A udowodnić to nie oznacza ubzdurać sobie.
    Więc co do szkieł - nie wróżę sukcesu.

  • 9. Data: 2005-05-11 00:35:05
    Od: poreba <d...@p...com>

    "MJ" <m...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > A i tak pacjent takiego aptekarza MUSI to UDOWODNIĆ - wykazać.
    > A udowodnić to nie oznacza ubzdurać sobie.
    Znaczy z punktu widzenia aptekarza: póki pacjent nie zejdzie lub nie
    będzie mógł udowodnić poniesionej szkody bezkarność za niedbalstwo i
    brak fachowości? Nawet przed izbą aptekarską?
    AFAIR nie, dlatego pytam w jakim zakresie podobne uregulowania
    obowiązują optyków/oftamologów.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-05-11 10:05:18
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie mógł udowodnić poniesionej szkody bezkarność za niedbalstwo i
    > brak fachowości? Nawet przed izbą aptekarską?

    izba aptekarska może przeprowadzić postępowanie dyscyplinarne - za
    przewinienia zawodowe. nawet jesli aptekarz będzie ukarany w takim
    postępowaniu to nie oznacza automatycznie, że sąd cywilny uzna jego winę, bo
    inne są przesłanki ukarania, a inne zasądzenia odszkodowania. Oczywiście,
    ukaranie aptekarza w drodze dyscyplinarnej zwiększa szanse wygrania w
    porcesie o odszkodowanie, ale nie przesądza o tym, że sprawę w sądzie się
    wygra.
    Szkoda nie musi przecież polegać na śmierci pacjenta, ale także na rozstroju
    zdrowia - i to trzeba udowodnić przed sądem - na przykład poprzez
    przedtsawienie dokumentacji potwierdzającej że był rozstrój zdrowia - były
    powikłania dłuższe leczenie itd.
    W sądzie cywilnym nie wystarczy powiedzieć: poniosłem szkodę bo przepisano
    mi złą dawkę leku. W postępowaniu sądowym rozstrój zdrowia można udowodnić
    także poprzez opinię biegłych lekarzy- co w tego typu procesach
    odszkodowawczych zdarza się bardzo często.

    > AFAIR nie, dlatego pytam w jakim zakresie podobne uregulowania
    > obowiązują optyków/oftamologów.
    >
    > --
    > pozdro
    > poreba

    Odnośnie optyków to nie wiem czy jest izba, w której są zrzeszeni i czy w
    tej izbie działają organy dyscyplinarne.
    A co do okularów, to nie jestem przekonana czy noszenie przez dwa tygodnie
    szkieł o pół dioptrii silniejszych może wywołać rozstrój zdrowia, który
    będzie się dało wykazać.