  • 1. Data: 2005-05-09 16:00:35
    Temat: ART 554 K.C.
    Od: "Sławek" <s...@p...com>

    Prosze mi podpowiedzieć kiedy mija termin przedawnienia roszczeń w np
    przypadku.

    Sprzedałem materiały budowlane klientowi na termin zaplaty 30 dni. dokument
    WZ i Faktura pochodza z tego samego dnia i sa podpisane czytelnie przez
    klienta. Faktura wystawiona była 30-04-2003, a termin zapłaty 30-05-2003.
    Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
    roszczeń.
    A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2005-05-09 16:34:41
    Temat: Re: ART 554 K.C.
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    | Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
    | roszczeń.
    | A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

    Termin minie 30.05.2005, po dwóch latach od momentu wymagalności faktury.
    Ale mógł go przesunąć np. harmonogram spłat podpisany przez osobę
    reprezentującą dłużnika,
    jeśli takowy był

    pka

  • 3. Data: 2005-05-09 17:49:30
    Od: "Tomek Sz." <t...@g...pl>

    Użytkownik Sławek napisał:
> [...]
    > Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
    > roszczeń.
    > A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

    zgadza się - termin przedawnienia mija 30.05.2005

  • 4. Data: 2005-05-09 18:23:13
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Tomek Sz. napisał(a):

    > zgadza się - termin przedawnienia mija 30.05.2005

    Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
    placi to od razu do komornika.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 5. Data: 2005-05-09 18:33:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomasz napisał(a):
    > Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
    > placi to od razu do komornika.

    z czym?

    KG

  • 6. Data: 2005-05-09 19:10:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
    > placi to od razu do komornika.

    A po co do tego komornika iść od razu, jeśli można wiedzieć. Bo
    uprzedzam, że z weksla żaden egzekucji nie przeprowadzi.

  • 7. Data: 2005-05-09 20:12:20
    Od: "Sławek" <s...@p...com>

    jeszcze jedno pytanie.
    Czym jest sprzedaż dokonana?
    Byłem u prawnika, a on powiedzial ze to jest moment wydania materiału dla
    kupujacego, czyli podpisanie przez niego dokumentu WZ. Faktura i termin
    zapłaty sa juz mniej istotnymi rzeczami. Wnioskuje więc ze termin roszczeń
    mija 2 lata od momentu wydania towaru, wiec w moim przypadku 30-04-2005 :-(

  • 8. Data: 2005-05-09 21:23:50
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sławek napisał(a):
    > Czym jest sprzedaż dokonana?

    ale o co chodzi?

    > Byłem u prawnika, a on powiedzial ze to jest moment wydania materiału dla
    > kupujacego, czyli podpisanie przez niego dokumentu WZ. Faktura i termin
    > zapłaty sa juz mniej istotnymi rzeczami.

    dla przedawnienia? ciekawa opinia...

    > Wnioskuje więc ze termin roszczeń
    > mija 2 lata od momentu wydania towaru, wiec w moim przypadku 30-04-2005 :-(

    od daty wymagalności roszczenia o zapłatę (art.120 kc), a więc od
    uzgodnionego terminu zapłaty

    KG

  • 9. Data: 2005-05-09 22:37:29
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    roszczenie przedawni się 31 maja 2005. Spiesz się, masz jeszcze trzy
    tygodnie, wystarczy na wezwanie do zapłaty i szybkie przygotowanie pozwu. Z
    wniesieniem pozwu musisz zdążyć do 30 maja!!!
    I wnieś pozew do właściwego sądu, bo inaczej możesz mieć problemy.

  • 10. Data: 2005-05-09 22:39:37
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    Z poręczeniem wekslowym od razu do komornika???
    Od kiedy poręczenie wekslowe jest tytułem wykonawczym?