1. Data: 2005-05-09 16:00:35
Temat:ART 554 K.C.
Od:"Sławek" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Prosze mi podpowiedzieć kiedy mija termin przedawnienia roszczeń w np
przypadku.

Sprzedałem materiały budowlane klientowi na termin zaplaty 30 dni. dokument
WZ i Faktura pochodza z tego samego dnia i sa podpisane czytelnie przez
klienta. Faktura wystawiona była 30-04-2003, a termin zapłaty 30-05-2003.
Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
roszczeń.
A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

Pozdrawiam wszystkich

2. Data: 2005-05-09 16:34:41
Temat:Re: ART 554 K.C.
Od:paweł <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
| Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
| roszczeń.
| A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

Termin minie 30.05.2005, po dwóch latach od momentu wymagalności faktury.
Ale mógł go przesunąć np. harmonogram spłat podpisany przez osobę
reprezentującą dłużnika,
jeśli takowy był

pka

3. Data: 2005-05-09 17:49:30
Od:"Tomek Sz." <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławek napisał:
> [...]
> Czy przypadkiem nie jest za pózno na pozew bo upłynął 2-letni termin
> roszczeń.
> A moze termin roszczeń mija 30-05-2005??

zgadza się - termin przedawnienia mija 30.05.2005

4. Data: 2005-05-09 18:23:13
Od:Tomasz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Sz. napisał(a):

> zgadza się - termin przedawnienia mija 30.05.2005

Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
placi to od razu do komornika.

Pozdrawiam
Tomasz

5. Data: 2005-05-09 18:33:42
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):
> Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
> placi to od razu do komornika.

z czym?

KG

6. Data: 2005-05-09 19:10:33
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chyba najlepsze w takich wypadkach to poreczenie wekslowe - jak nie
> placi to od razu do komornika.

A po co do tego komornika iść od razu, jeśli można wiedzieć. Bo
uprzedzam, że z weksla żaden egzekucji nie przeprowadzi.

7. Data: 2005-05-09 20:12:20
Od:"Sławek" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze jedno pytanie.
Czym jest sprzedaż dokonana?
Byłem u prawnika, a on powiedzial ze to jest moment wydania materiału dla
kupujacego, czyli podpisanie przez niego dokumentu WZ. Faktura i termin
zapłaty sa juz mniej istotnymi rzeczami. Wnioskuje więc ze termin roszczeń
mija 2 lata od momentu wydania towaru, wiec w moim przypadku 30-04-2005 :-(

8. Data: 2005-05-09 21:23:50
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Sławek napisał(a):
> Czym jest sprzedaż dokonana?

ale o co chodzi?

> Byłem u prawnika, a on powiedzial ze to jest moment wydania materiału dla
> kupujacego, czyli podpisanie przez niego dokumentu WZ. Faktura i termin
> zapłaty sa juz mniej istotnymi rzeczami.

dla przedawnienia? ciekawa opinia...

> Wnioskuje więc ze termin roszczeń
> mija 2 lata od momentu wydania towaru, wiec w moim przypadku 30-04-2005 :-(

od daty wymagalności roszczenia o zapłatę (art.120 kc), a więc od
uzgodnionego terminu zapłaty

KG

9. Data: 2005-05-09 22:37:29
Od:"MJ" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

roszczenie przedawni się 31 maja 2005. Spiesz się, masz jeszcze trzy
tygodnie, wystarczy na wezwanie do zapłaty i szybkie przygotowanie pozwu. Z
wniesieniem pozwu musisz zdążyć do 30 maja!!!
I wnieś pozew do właściwego sądu, bo inaczej możesz mieć problemy.

10. Data: 2005-05-09 22:39:37
Od:"MJ" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z poręczeniem wekslowym od razu do komornika???
Od kiedy poręczenie wekslowe jest tytułem wykonawczym?