  • 1. Data: 2005-05-09 16:59:35
    Temat: Ochrona prywatnosci
    Od: "Jarek Dabrowski" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    szukam informacji na temat ochrony prywatnosci.
    Chodzi mi o moje prawo do nieudzielania informacji o mnie w sytuacjach, w
    ktorych ktos ode mnie tego wymaga.

    Glupi przyklad dla ilistracji:
    Kupilem bilet do kina, ale pan na bramce nie chce mnie wpuscic dopoki nie
    podam mu swojego numer u buta.

    Jest oczywiscie konstytucja, ale moze cos wiecej.
    Szukam i moze sam cos znajde, ale jesli ktos ma jakis pmysl to z checia
    poprosze o wskazowke.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-05-09 20:00:03
    Temat: Re: Ochrona prywatnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Dabrowski" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d5o4tn$6kc$1@inews.gazeta.pl...

    > Jest oczywiscie konstytucja, ale moze cos wiecej.
    > Szukam i moze sam cos znajde, ale jesli ktos ma jakis pmysl to z
    checia
    > poprosze o wskazowke.

    Przejrzyj w archiwum wątki o zatrzymywaniu plecaków w sklepach,
    niewpuszczaniu do PUB-ów w wieku do 18-tu lat, zakazie fotografowania w
    sklepach i na PKP (to też poruszane na pl.misc.kolej), obszukiwaniu w
    sklepach i przy okazji wchodzenia na studniówkę. Generalnie obowiązek
    podanie danych musi wynikać z ustawy. W przeciwnym wypadku możesz gościa
    spuścić po brzytwie.

  • 3. Data: 2005-05-10 10:21:51
    Temat: Re: Ochrona prywatnosci (El Al)
    Od: "Jarek Dabrowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Generalnie obowiązek
    > podanie danych musi wynikać z ustawy. W przeciwnym wypadku możesz gościa
    > spuścić po brzytwie.

    No tak, do tego doszedlem. Z poczatku nie chcialem ujasniac konkretnej
    sytuacji, ale sadze, ze ja opisze teraz by dac pelen obraz sytuacji i poprosic
    o rade jak dalej postepowac.

    Historie opisze w skrocie. Wykupilem (moja firma dokladnie) bilet na lot do
    Tel Awiwu, gdzie musialem leciec sluzbowo. Bilet był Lotowski, ale rejs
    wykonywal El Al. (codeshare).

    Po przybyciu na Okecie zostałem zaproszony do kontroli bezpieczensta
    wykonywanej przez pracownikow El Al. Zostaly zadane mi pytania o sprawy
    biznesowe, na które odmówiłem odpowiedzi stwierdzajac, ze jestem chetny
    odpowiadac na pytania dotyczące mojego bagażu i mojej podrozy (lotu), ale nie
    będę odpowiadal na pytania osobiste i te dotyczące spraw służbowych. Po 40
    minutach jalowych dyskusji z roznymi osobami konkluzja była taka, ze musze
    poddac się kontroli i odpowiadac na pytania inaczej nie zostane przyjęty na
    ten rejs. Moje argumenty, ze jest to bezprawne trafialy o sciane, El Al ma
    taka procedure i tyle - dostawałem odpowiedz.
    Z ciekawostek, gdy w pewnym momencie porposilem o potwierdzenia odmowy
    przyjecia mnie na rejs z opisem powodow także otrzymałem odmowe wraz z
    twierdzeniem, ze oni mnie przyjmuja, tylko ja rezygnuje wybierając
    nieodpowiadanie na pytania &#61514;

    W koncu poddalem się procedurze i zostaly mi, procz tradycyjnych pytan z serii
    &#8222;Czy pakowal pan bagaż sam&#8221;, zadane miedzy innymi pytania o:

    1. Cel biznesowy mojej podrozy
    2. Spotkania, które będę miał na miejscu
    3. Osoby, które znam w Izraelu
    4. Osoby, które znam w krajach sąsiadujących z Izraelem
    5. Nazwisko mojego szefa
    6. Informacje na temat firmy, w której pracuje
    7. Informacje na temat mojej pracy
    8. Informacje (szczegóły) na temat projektu nad którym pracuje
    9. Charakter mojego pobytu w Izraelu uprzednio
    10. Moje miejsce zamieszkania
    11. Moje miejsce pobytu w Izraelu w czasie tej podrozy
    12. Numer telefonu do kogos w Izraelu, kto może protwierdzic moja historie
    itd.

    Pytan tych było duzo i były szczegółowe.

    Na deser zostałem poproszony o pokazanie jakiegos dokumentu (korespondencji),
    która opisuje, ze ja rzeczywiście mam jakies spotkania w Izraelu.

    Pytanie do forumowiczow: co proponujecie zebym zrobil w tej sprawie. Mam jakis
    pomysl na to, ale chciałbym tez usłyszeć opinie innych.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2005-05-10 10:55:35
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2005 22:00:03 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Jarek Dabrowski" <j...@N...gazeta.pl> napisał w

    [...]
    > sklepach i przy okazji wchodzenia na studniówkę. Generalnie obowiązek
    > podanie danych musi wynikać z ustawy. W przeciwnym wypadku możesz gościa
    > spuścić po brzytwie.

    ... O ile ujawnienie danych jest konieczne dla skorzystania z dodatkowych
    korzyści - np. możesz spokojnie nie pokazywać legitymacji studenckiej, ale
    nie licz wtedy na możliwość wejścia do kina na bilecie ulgowym :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 5. Data: 2005-05-10 11:53:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek Dabrowski wrote:

    > Pytanie do forumowiczow: co proponujecie zebym zrobil w tej sprawie. Mam jakis
    > pomysl na to, ale chciałbym tez usłyszeć opinie innych.

    Chyba pozostaje tylko protest w ambasadzie IV Rzeszy.... znaczy się
    Izraela. Ale to będzie i tak grochem o ścianę - ci faszyści mają
    nas*.*ne w głowach (dla uściścielnia: nie mam na myśli Żydów jako ogółu,
    a tylko państwo 'Izrael' - z murami, gettami, rasizmem i
    odpowiedzialnością zbiorową).

  • 6. Data: 2005-05-10 12:09:08
    Od: colin <w...@h...com>

    Jarek Dabrowski wrote:

> [...]
    > Tel Awiwu, gdzie musialem leciec sluzbowo. Bilet był Lotowski, ale rejs

    To cale codeshare to nie jest takie jasne od strony prawnej. Zreszta
    monopolizuje pewne trasy, a to juz jest nielegalne prawem wielu krajow.
    Twierdze ze za pracownika 4 Rzeszy odpowiada Lot.

    Zreszta co to sa pomysl zeby uzywac uslug tak dziadowskich firm jak
    Lot/El AL?

> [...]
    > będę odpowiadal na pytania osobiste i te dotyczące spraw służbowych.

    Na ktorej planecie zyjesz? Nie wiesz ze pracownicy El Al sa rowniez na
    etatach Mossadu?

    > Pytan tych było duzo i były szczegółowe.

    Bo pozniej sa informacja jest zbierana na dalszy uzytek. Ktoregos dnia
    moze okazac sie ze czlowiek z Twoimi danymi robi numery na drugim koncu
    swiata. :-P

    > Pytanie do forumowiczow: co proponujecie zebym zrobil w tej sprawie. Mam jakis
    > pomysl na to, ale chciałbym tez usłyszeć opinie innych.
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Zaloz strone w sieci opisujaca braterski kraj i jego przesdstawicieli.

  • 7. Data: 2005-05-10 12:10:10
    Od: colin <w...@h...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Chyba pozostaje tylko protest w ambasadzie IV Rzeszy.... znaczy się
    > Izraela.

    A moze wniosek o pozbawienie pracownika prawa stalego pobytu w Polsce?

  • 8. Data: 2005-05-10 12:29:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    colin wrote:

    > A moze wniosek o pozbawienie pracownika prawa stalego pobytu w Polsce?

    Jak? Zaraz by było, że polskie władze antysemickie... Izraelczycy tak
    zawsze - jak ktoś protestuje przeciwko ich chamskim czy wręcz
    zbrodniczym numerom - to od razu antysemita (aż żal skręca, że człowiek
    nie jest Żydem, żeby w takiej sytuacji ujawnić swoje pochodzenie i
    zrobić ich na szaro :) )

  • 9. Data: 2005-05-10 12:35:27
    Od: "Jarek Dabrowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hm, mialem nadzieje na jakies pomysly oparte na polskim prawie.
    W koncu cala rzecz dziala sie w Polsce i obca firma tu dzialajaca nie moze byc
    spod tego prawa wyjeta.

  • 10. Data: 2005-05-10 13:01:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek Dabrowski wrote:
    > Hm, mialem nadzieje na jakies pomysly oparte na polskim prawie.
    > W koncu cala rzecz dziala sie w Polsce i obca firma tu dzialajaca nie moze byc
    > spod tego prawa wyjeta.

    Ale wchodząc na pokład izraelskiego samolotu zasadniczo wchodzisz na
    terytorium Izraela...