  • 41. Data: 2009-07-09 11:00:27
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 12:45:37 +0200, Baloo napisał(a):

    > Kto Tobie lub Twojej partnerce broni stosować jakąkolwiek antykoncepcję?

    K. kat. dopuszcza tylko metodę naturalną. Wiesz jaka to? To nawet nie jest
    antykoncepcja! Nie jest ponieważ narzuca się dupczenie tylko w określone
    dni, co błędnie uznawane jest za metodę antykoncepcji. Sprzeciwia się temu
    WHO. W definicji określonej przez WHO znajduje się warunek, aby metoda
    antykoncepcji nie wymagała powstrzymania się od współżycia w określone dni,
    co stanowi istotę metod naturalnych. Ich zwolennicy podkreślają zaś różnice
    o charakterze filozoficzno-etycznym pomiędzy antykoncepcją a naturalnym
    planowaniem rodziny (NPR).

    A teraz możemy porozmawiać o ANTYKONCEPCJI jeżeli masz na to ochotę :)

  • 42. Data: 2009-07-09 11:03:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    > w macicy tez

    Mylisz się. W macicy jest żyjący i rozwijający się organizm.
    Zwany człowiekiem, gdy sprawa dotyczy gatunku ludzkiego.

    > czlowiek, to to nie jest, jest to embrion ludzki, zarodek ludzki, plod
    > ludzki ale nie czlowiek

    A dziecko, nastolatek i starzec to nie człowiek, tak?
    Boo już Ci to tłumaczyła.

    > zreszta nie o tym byla mowa, nie ma sensu wywolywac flejma, ty nie
    > przekonasz mnie, ja nie mam zamiaru przekonywac ciebie

    To publiczna dyskusja, więc wielu pozwoli wyrobić zdanie na temat,
    o którym być może nie myśleli.

    > to twoje zdanie, ja uwazam ze zapis jest zly, lekarz w pracy
    > (panswtowej) nie ma prawa miec zadnych osobistych przekonan, ma

    Maszyna? Robot?

    > wykonywac swoj zawod najlepiej jak potrafi, swoimi przekoniami moze
    > raczyc wszystkich po godzinach pracy, a jak mu przekonania przeszkadzaja
    > w pracy, to droga wolna, moze zmienic zawod, albo zalozyc prywatny
    > gabinet, gdzie bedzie leczyl wg swoich przekonan, jesli prawo bedzie mu

    Jasne. I kto zostanie w szpitalach żeby nas leczyć?

    W tym przypadku problemem nie są przekonania poszczególnych lekarzy lecz
    ich błędne przekonania tudzież chęć zarobienia na pacjencie na prywacie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 43. Data: 2009-07-09 11:04:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zwi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem. Rozumiem, że aborcja rozwiązała by ten problem?

    czesciowo napewno tak

    > Na wszelki wypadek należało by usunąć wszystkie ciąże bo w ciągu życia
    > dziecko mogło by być nieszczęśliwe, ktoś je może pobić a nawet zabić.

    byles kiedys w domu dziecka, widziales dzieci ktore sie tam znajduja,
    pomijam fakt ze duze domy dziecka, szczegolnie tych starszych dzieciakow,
    niewiele sie czasami roznia od poprawczakow, ale polecam wizyte w domu gdzie
    jest sporo maluchow
    wejdz, spojrz takim dzieciakom w oczy, ktore na widok kazdego obcego
    doroslego ustawiaja sie jak na wystawie, i zastanow, sie czy bedac na ich
    miejscu, chcialbys tak zyc, czy moze wolalbys sie nigdy nie urodzic

    zreszta to jest jedna z wielu stron medalu, polecam poczytac o dzieciakach z
    wielowadziem, z roznymi horobami genetycznymi, dzieciakami czesto
    nieswiadomymi swojego istnienia, dzieciakami ktore nigdy nie beda
    samodzielne, ktore zyja tylko dzieki desperacji swoich rodzicow, zastanow
    sie teraz co sie stanie jak tych rodzicow zabraknie

    fajnie pitolic bez zadnego racjonalengo uzasadnienia o zyciu i o tym kiedy
    sie ono zaczyna, zupelnie z premedytacja przemilczajac fakt jakosc tego
    zycia i to jak ono sie zakonczy

  • 44. Data: 2009-07-09 11:05:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Plemniki to TYLKO komórki.

    zygota to rowniez tylko komorki

  • 45. Data: 2009-07-09 11:05:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 12:52:55 +0200, zwi napisał(a):

    > Nie oceniam pana P. Może i wyczuł koniunkturę. Jeśli jest prawdą to co
    > piszesz o aborcjach wykonanych przez tego pana to faktycznie ja też nie
    > uwierzę, że nagle jakiś filmik mu oczy otworzył.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Boles%C5%82aw_Piecha
    w korelacji z:
    http://wiadomosci.onet.pl/1445685,2677,2,kioskart.ht
    ml

    Zabawny jest ten fragment:
    "Uśmierciłem ok. tysiąca dzieci. Zanim zobaczyłem, że jest to zabijanie,
    minęło kilka lat. To przewartościowało moje życie. Zrozumiałem, że jestem
    im coś winien. I nie mogę już milczeć - wyznaje Bolesław Piecha, lekarz
    ginekolog, obecnie wiceminister zdrowia."
    Ciekawe czy seryjny morderca ma szanse na takie tłumaczenie się przed
    wymiarem sprawiedliwości?

  • 46. Data: 2009-07-09 11:05:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie można zmuszać ludzi do wykonywania zadań, które uważają za zbrodnię.

    to niech zrezygnuja z pracy, maja taki zawod, ze to co uwazaja nie ma
    znaczenia, to tak jakby do wojska szli sami pacyfisci

  • 47. Data: 2009-07-09 11:07:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    [..]
    > fajnie pitolic bez zadnego racjonalengo uzasadnienia o zyciu i o tym
    > kiedy sie ono zaczyna, zupelnie z premedytacja przemilczajac fakt jakosc
    > tego zycia i to jak ono sie zakonczy

    Rozwlekłeś temat.
    To kogo ustawowo "eutanazujemy"?
    Tych z chandrą czy dopiero depresją ?
    Kaleki?
    Niedorozwiniętych umysłowo?
    Z IQ poniżej 100 ?
    Z zezem ?
    Nieśmiałych?
    Biednych?

    wymień kogo

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 48. Data: 2009-07-09 11:08:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    > zygota to rowniez tylko komorki

    Nie. Zygota to ORGANIZM. Od samego początku, nawet gdy składa się
    dopiero z jednej komórki.
    Jeżeli jest to ludzki organizm to jest to człowiek.
    Ty byłeś na etapie zygoty, ja byłem, Pan był, Pani była.
    I byliśmy wówczas człowiekiem tak jak i teraz jesteśmy, a nie jakąś
    maupą, sraupą czy inną kijanką

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 49. Data: 2009-07-09 11:10:11
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > no cos ty?
    > powaznie?
    > a w polsce znane sa przypadki wkladania kilkuletnich dzieci do beczek i
    > magazynowania w szafie

    I było to zgodne z prawem?
    Bo uśmiercenie dziecka przy porodzie w USA jak najbardziej.

  • 50. Data: 2009-07-09 11:10:21
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Herald pisze:

    > K. kat. dopuszcza tylko metodę naturalną.

    A Ty, rozumiem, jesteś praktykującym katolikiem i strasznie gryzie Cię
    sumienie? Ksiądz nie dał Ci rozgrzeszenia przy ostatniej spowiedzi ze
    względu na środki antykoncepcyjne i jesteś zdruzgotany, że jesteś w
    stanie niełaski?

    ZWI