  • 1. Data: 2009-07-08 18:29:02
    Temat: Jak czesto muszą firmy fakturować towar?
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Witam.
    Pracuje w firmie która kupuje np cement z dwóch firm.
    Firma 1 fakturuje nas raz w miesiącu
    Firma 2 fakturuje nas raz w tygodniu.
    Ja wolałbym oczywiście Firme 1 ale firma 2 mówi że nie tak fakturować
    bo to jest niezgodne z polskim prawem.
    Moge prosić o jakis komentarz. Bo ja czegos tu nie rozumiem - kto ma
    racje.

  • 2. Data: 2009-07-08 18:35:41
    Temat: Re: Jak czesto muszą firmy fakturować towar?
    Od: spp <s...@o...pl>

    tall_30 pisze:

> [...]
    > bo to jest niezgodne z polskim prawem.
    > Moge prosić o jakis komentarz. Bo ja czegos tu nie rozumiem - kto ma

    http://www.vat.pl/faktura/index.php

    Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-08 20:50:38
    Od: <s...@a...pl>

    > http://www.vat.pl/faktura/index.php
    >
    > Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

    Przynajmniej byś jakieś kompetentne źródło podał, a nie pseudefachowe... serwisy
    pit(.)pl i vat(.)pl należy omijać szerokim łukiem. Podają bardzo wiele spornych
    lub wręcz nieprawdziwych informacji. Wystarczy zapytać googla o opinię na temat
    tych serwisów.

    Wracając do ich odpowiedzi - popatrz choćby na drugi akapit:

    "Niesłuszny jest pogląd, w myśl którego zgodnie z Ordynacją podatkową rachunki
    należy wystawić na żądanie zgłoszone w ciągu trzech miesięcy - faktura to
    szczególny rodzaj rachunku, a przepisy jej dotyczące - są szczególne w stosunku
    do przepisów ogólnych Ordynacji podatkowej (uchylają ich stosowanie)."

    Piszą jednym słowem, że rozporządzenie uchyla ustawę (dobrze ze nie konstytucję
    :) ). Nim nawet się nie chce po wiążących interpretacjach "polatać" w tym
    zakresie, które mówią w wiekszości co innego.

  • 4. Data: 2009-07-08 22:26:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 20:35:41 +0200, spp napisał(a):

    > http://www.vat.pl/faktura/index.php
    >
    > Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

    Jakies bzdury tam piszą. Wychodzi wiec na to, ze wszystkie firmy
    wystawiajace faktury zbiorcze dzialaja nielegalnie :)

    W skali kraju to bedzie kilkaset tysiecy firm...

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-07-09 06:44:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 00:26:41 +0200, scream napisał(a):

    > Jakies bzdury tam piszą. Wychodzi wiec na to, ze wszystkie firmy
    > wystawiajace faktury zbiorcze dzialaja nielegalnie :)
    >
    > W skali kraju to bedzie kilkaset tysiecy firm...

    Owszem, dużo z tych firm narusza prawo. Niektóre mają sprzedaż dającą się
    zakwalifikować jako sprzedaż ciągłą. Wtedy 7 dni nie obowiązuje.