  • 1. Data: 2009-07-08 21:50:31
    Temat: Motocykl z inną ramą (bez dokumentów)
    Od: Solaris <s...@b...inspired>

    Witam

    Piszę w sprawie kolegi -

    Dałem przejechać się koledze na motorze. Rozwalił mi ramę (pękła, jest krzywa)
    i nie nadaje się do jazdy. Ostatnio typ mi załatwił ramę bez numerów i dokumentów.
    Czy motocykl z taką ramą jest legalny (w sensie jeśli stoi na posesji i nie jest
    użytkowany)?

    Contact: GG#44450, solargrim at gmail.com
    19:16:28 -!- Platyna Erroneous Nickname

  • 2. Data: 2009-07-08 22:11:04
    Temat: Re: Motocykl z inną ramą (bez dokumentów)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Solaris" <s...@b...inspired> napisał w wiadomości
> [...]
    > numerów i dokumentów. Czy motocykl z taką ramą jest legalny (w sensie
    > jeśli stoi na posesji i nie jest użytkowany)?

    Pytanie, skad ta rama pochodzi. Bo od tego zależy odpowiedź na Twoje
    pytanie. jeśli kolega ramę nabył legalnie (tylko czemu bez dokumentów), to
    motocykl jest legalny, tylko nie masz do niego dokumentów i tyle.

  • 3. Data: 2009-07-08 22:44:39
    Od: Solaris <s...@b...inspired>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 00:11:04 +0200, jakże pięknego
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wystukał co zawarte poniżej:

    :
    : Pytanie, skad ta rama pochodzi. Bo od tego zależy odpowiedź na Twoje
    : pytanie. jeśli kolega ramę nabył legalnie (tylko czemu bez dokumentów), to
    : motocykl jest legalny, tylko nie masz do niego dokumentów i tyle.

    Ramę kupił niby gdzieś na jakimś szrocie, jest na niej kilka szlifów (widać, że
    ktoś zaliczył glebę) ale niestety nie ma na niej żadnego numeru. Ale jak to sprawdzić
    czy rama jest legalna jak nie ma na niej żadnego numeru (w sensie nie da się
    zindetyfikować
    jej legalności).

    Contact: GG#44450, solargrim at gmail.com
    19:16:28 -!- Platyna Erroneous Nickname

  • 4. Data: 2009-07-08 23:01:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > numeru. Ale jak to sprawdzić czy rama jest legalna jak nie ma na niej
    > żadnego numeru (w sensie nie da się zindetyfikować jej legalności).

    Obejrzyj dokładnie ramę w miejscu,w którym na Twojej - jak rozumiem tego
    samego typu - jest numer. Z reguły fabryka bije numer w jednym i tym samym
    miejscu. Jeśli tam nie ma numeru, to powinno Ci dać trochę do myślenia, bo
    rozsądnie rzecz ważąc być powinien. Jeśli numer jest, to należałoby
    sprawdzić, czy nie pochodzi z kradzionego motocykla. W tym celu należy
    wziąć ramę i udać się do najbliższej jednostki Policji. Musisz się liczyć z
    tym, że jeśli się okaże kradziona, to Ci ją zabiorą. Ale chyba lepiej
    stracić przyniesioną przez kolegę ramę, niż cały złożony na niej motocykl i
    mieć zarzut paserstwa. Potem powstanie problem zarejestrowania takiego
    motocykla, bo to inny motocykl, niż Twój.

    osobnym zagadnieniem pozostaje, czy powierzyć swoje życie takie ramie
    niewiadomego pochodzenia,. co do której nie wiadomo, po jakich jest
    przejściach. niby to kawałek metalu, ale może mieć jakieś ukryte wady nie
    do ujawnienia w oględzinach.

  • 5. Data: 2009-07-08 23:28:55
    Od: Solaris <s...@b...inspired>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 01:01:58 +0200, jakże pięknego
[...]

    Niestety ale na tej ramie żadnego numeru nie ma. Czyli co z takim fantem zrobić?
    Chyba na takiej ramie stać sobie może czy nie?

[...]

    Nie no jeździć na krzywej ramie to samobójstwo..
    Po prostu poszukam innej ramy z pełną dokumentacją. Kolega za to zapłaci.

    Dzięki za opdowiedź.

    Contact: GG#44450, solargrim at gmail.com
    19:16:28 -!- Platyna Erroneous Nickname

  • 6. Data: 2009-07-08 23:47:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Niestety ale na tej ramie żadnego numeru nie ma. Czyli co z takim fantem
    > zrobić? Chyba na takiej ramie stać sobie może czy nie?

    Jesli numeru tam nie ma, to nei znaczy, ze nie było. Obejrzyj to miejsce. I
    żeby nie było nieporozumuień. jesli nawet zeszlifowano numer, to przeważnie
    biegły jest w stanie go odczytać.

    > Po prostu poszukam innej ramy z pełną dokumentacją. Kolega za to zapłaci.

    Może najprościej kupić w sklepie. Co to za motocykl?

  • 7. Data: 2009-07-09 01:07:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Solaris wrote:

    > Niestety ale na tej ramie żadnego numeru nie ma. Czyli co z takim fantem zrobić?

    Oddać koledze.
    Tak w czarnych kolorach. Zeby się nie okazało, że on to z jakieś dziupli
    przyniósł. Z dziupli trafią do kolegi od kolegi do ciebie. Wybity
    mechnicznie numer zmienia naprężenia w materiale i nawet po
    zeszlifowaniu da się odczytać co tam było. Żeby sie nie okazało, że
    kolega chciał dobrze a ty będziesz siedziec.

  • 8. Data: 2009-07-09 11:24:54
    Od: Solaris <s...@b...inspired>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 01:47:31 +0200, jakże pięknego
[...]

    Numer był ale zeszlifowany tak, że żaden biegły go nie odczyta. Jest tam po prostu
    dziura. W sumie ramę sprzedam na aluminium.

    : > Po prostu poszukam innej ramy z pełną dokumentacją. Kolega za to zapłaci.
    :
    : Może najprościej kupić w sklepie. Co to za motocykl?

    Własnie przed chwilą zamówiłem na allegro ramę z niemieckim briefem (pradopodobnie
    nie da się już tej ramy zarejestrować) za 200zł. A motocykl to Honda CBR.

    Contact: GG#44450, solargrim at gmail.com
    19:16:28 -!- Platyna Erroneous Nickname

  • 9. Data: 2009-07-09 13:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Solaris wrote:

    > Numer był ale zeszlifowany tak, że żaden biegły go nie odczyta. Jest tam po prostu
    > dziura. W sumie ramę sprzedam na aluminium.

    Chcesz odpowiadać za paserstwo? Oddaj skąd dostałeś.

  • 10. Data: 2009-07-09 18:53:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Numer był ale zeszlifowany tak, że żaden biegły go nie odczyta. Jest tam
    > po prostu dziura. W sumie ramę sprzedam na aluminium.

    I tu się mylisz. Zeszlifowanie w niczym nie przeszkadza akurat :-)

    > Własnie przed chwilą zamówiłem na allegro ramę z niemieckim briefem
    > (pradopodobnie nie da się już tej ramy zarejestrować) za 200zł. A
    > motocykl to Honda CBR.

    czemu sądzisz, że tego się zarejestrować nie da? Pytam. masz dokument, a
    rama to tylko rama. Trzeba zgłosić w Wydziale Komunikacji wymianę.