  • 1. Data: 2009-07-09 08:47:37
    Temat: samochód
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Kupiłem samochód jakiś miesiąc temu. W papierach stoi, że samochód ma silnik
    o pojemności 1,4l w praktyce okazuje się, że silnik jest o pojemności 1,6l.
    Silniki te wizualnie nie różnią sie od siebie. Nie chce takiego silnika
    więc chciałbym go oddać i otrzymać pieniądze od osoby od której kupiłem ten
    pojazd. Jakie mam na to szanse. Pojazd kupiłem od osoby prywatnej.

  • 2. Data: 2009-07-09 09:15:46
    Temat: Re: samochód
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > której kupiłem ten pojazd. Jakie mam na to szanse. Pojazd kupiłem od osoby

    A co kupiłeś, jak "stoi" w umowie.

  • 3. Data: 2009-07-09 09:36:09
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    W umowie podano numer vin, marka, model (otrzymałem tez dokumenty z Włoch bo
    tak pojazd został sprzedany osobie od której go kupiłem) W dokumentach tych
    jest określona pojemność na 1,4.
    Samochód przeszedł przegląd techniczny i został zarejestrowny na terenie RP.

  • 4. Data: 2009-07-09 10:15:05
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Pomyłka w fabryce raczej mało realna, wiec ktoś wstawił większy silnik
    jak padł poprzedni. Jeśli jest ok ja bym sprawę zostawił. A skoro
    kupiłeś to widocznie stan silnika nie jest zły. Strzelam kupiłeś golfa 3
    chciałeś silnik ABD a dostałeś ABU?

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2009-07-09 10:25:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 12:15:05 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > Pomyłka w fabryce raczej mało realna, wiec ktoś wstawił większy silnik
    > jak padł poprzedni. Jeśli jest ok ja bym sprawę zostawił.

    Obecnie nie ma podatku drogowego, ale... ;)
    Dlaczego ma zostawić, skoro pojemność może mieć istotne znaczenia przy
    zawieraniu polis ubezpieczeniowych, większe zużycie paliwa?
    Ponadto, ewidentnie wchodzi w grę niezgodność towaru z umową - wszak chciał
    kupić pojazd z silnikiem 1,4 a nie 1,6.

  • 6. Data: 2009-07-09 10:37:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Dlaczego ma zostawić, skoro pojemność może mieć istotne znaczenia przy
    > zawieraniu polis ubezpieczeniowych,

    W papierach ma 1.4 i to się liczy.
    Nikt z T.U. nie będzie mu przecież pod maskę zaglądał.

    > większe zużycie paliwa?

    Faktycznie, przy takiej różnicy zajebiście większe ;-)

    > Ponadto, ewidentnie wchodzi w grę niezgodność towaru z umową - wszak
    > chciał
    > kupić pojazd z silnikiem 1,4 a nie 1,6.

    I tu się zgadzam. Przy czym sprzedający mógł nie być świadomy niezgodności
    i działał w dobrej wierze.
    Nie wiem szczerze mówiąc, co się dzieje w takim przypadku.

  • 7. Data: 2009-07-09 10:38:26
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ponadto, ewidentnie wchodzi w grę niezgodność towaru z umową - wszak
    > chciał kupić pojazd z silnikiem 1,4 a nie 1,6.

    Przede wszyastkim, jak rozumiem są wady prawne. Pojazd nie jest zgodny z
    papierami. A co będzie, jeżeli pewnego pięknego dnia zabiorą dowór
    rejestracyjny i pozostaniemy z ładną kupą żelastwa?

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2009-07-09 10:54:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 12:38:26 +0200, Paweł napisał(a):

    > Przede wszyastkim, jak rozumiem są wady prawne. Pojazd nie jest zgodny z
    > papierami. A co będzie, jeżeli pewnego pięknego dnia zabiorą dowór
    > rejestracyjny i pozostaniemy z ładną kupą żelastwa?

    Żelastwo też zabiorą, jeszcze wystawią rachunek za parking i ekspertyzy :)

  • 9. Data: 2009-07-09 12:11:51
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > W papierach ma 1.4 i to się liczy.
    > Nikt z T.U. nie będzie mu przecież pod maskę zaglądał.

    Przy zawieraniu umowy nie.
    Ale przy likwidacji szkody sprawdzą wszystko co do śrubki i odmówią wypłaty
    odszkodowania jeśli coś nie będzie się zgadzało.

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2009-07-09 12:16:05
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 9 Lip, 11:36, "mz" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jest określona pojemność na 1,4.
    > Samochód przeszedł przegląd techniczny i został zarejestrowny na terenie RP.

    pojemność jest też pewnie na klapie czy może ją usunęli cyferki w
    ramach tego "tuningu"?
    może dla laika silniki są nie do odróżnienia, ale wydaje mi się, że
    technik dokonujący przeglądu technicznego powinien stwierdzić taka
    niezgodność ...
    zazwyczaj w umowie stoi, że "stan techniczny pojazdu jest znany
    kupującemu" więc wątpię czy uda ci się coś uzyskać :|

    pozdrawiam