  • 31. Data: 2009-07-09 10:45:37
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Wqrwia mnie wprowadzanie na siłę zakazu stosowania antykoncepcji

    Kto Tobie lub Twojej partnerce broni stosować jakąkolwiek antykoncepcję?

  • 32. Data: 2009-07-09 10:47:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 12:38:45 +0200, zwi napisał(a):

    > A gdzie taki zakaz antykoncepcji jest wprowadzony? Bo o ile wiem to w
    > Polsce środki antykoncepcyjne kupuje się w aptekach

    Pani "magister" (sieci aptek) stosują podobne działania do lekarzy - "etyka
    nie pozwala nam sprzedawać takich środków - proszę iść do innej apteki".
    jeżeli nie spotkałeś się z takim zjawiskiem - nie wiem jak ci pomóc.

  • 33. Data: 2009-07-09 10:52:55
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Wiesz co - ja chcę by rodzice mieli prawo decydowania czy toto się urodzi
    > czy nie - czy dadzą radę wychować dziecko, czy jeszcze nie teraz, że

    Nie "toto" tylko dziecko. Owszem mają wybór. Mogą stosować środki
    antykoncepcyjne i nikt im tego przecież nie będzie zabraniał. Jak już
    napisałem wcześniej - są ogólnie dostępne.

    > dopiero za jakiś czas będzie ich stać na dziecko.
    > Weź przykład "nawróconego" Bolesława P. :))))
    > Wyskrobał tyle "ludzi" i dopiero teraz się nawrócił?
    > Wcześniej ze skrobania (~1000 skrobanek) kasował kasiorę, dzięki czemu mógł
    > zostać posłem - by zabłysnąć myślą iż przeraził go film wyświetlany na
    > rekolekcjach o aborcji i po prostu zmądrzał. To pytam, czego nie widział
    > podczas nauki, podczas tych "morderstw" że dopiero jakiś tam filmik mu
    > otworzył oczy?
    > Hehehe - po prostu wyczuł "koniunkturę" i załapał się jak obrońca "pro
> [...]

    Nie oceniam pana P. Może i wyczuł koniunkturę. Jeśli jest prawdą to co
    piszesz o aborcjach wykonanych przez tego pana to faktycznie ja też nie
    uwierzę, że nagle jakiś filmik mu oczy otworzył. Może i kłamie i jest
    obłudny. Zostawiam to jego sumieniu i sumieniu wyborców. Ja w każdym
    razie na niego nie głosowałem.

    ZWI

  • 34. Data: 2009-07-09 10:55:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zwi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W niektórych stanach w USA człowiek jest od momentu narodzin i częste były
    > przypadki morderstw dzieci kiedy zaczynała się akcja porodowa.

    no cos ty?
    powaznie?
    a w polsce znane sa przypadki wkladania kilkuletnich dzieci do beczek i
    magazynowania w szafie

  • 35. Data: 2009-07-09 10:55:58
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Pani "magister" (sieci aptek) stosują podobne działania do lekarzy - "etyka
    > nie pozwala nam sprzedawać takich środków - proszę iść do innej apteki".
    > jeżeli nie spotkałeś się z takim zjawiskiem - nie wiem jak ci pomóc.

    Nie spotkałem się. We wszystkich znanych mi aptekach jest pod dostatkiem
    środków antykoncepcyjnych. Nawet są odpowiednio wyeksponowane. Nie
    musisz mi pomagać. Z resztą nawet gdyby taka apteka była (nie twierdzę,
    że nie ma) to chyba nie jest to jedyna apteka na świecie. A jeśli etyka
    nie pozwala pani magister sprzedawać środków antykoncepcyjnych - to
    jeśli nie regulują tego jakieś przepisy, ma do tego prawo.

    ZWI

  • 36. Data: 2009-07-09 10:57:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Baloo pisze:
    > Jestem dokładnie tego samego zdania. Lekarz wybierając swój zawód zdaje
    > sobie sprawę z tego, jakie jest obowiązujące prawo i co w związku z tym
    > może go czekać podczas wykonywania pracy. Jeśli przekonania mu na to nie

    Nie, bo prawo się zmienia.

    Nie można zmuszać ludzi do wykonywania zadań, które uważają za zbrodnię.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 37. Data: 2009-07-09 10:58:02
    Od: zwi <z...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > no cos ty?
    > powaznie?
    > a w polsce znane sa przypadki wkladania kilkuletnich dzieci do beczek i

    Owszem. Rozumiem, że aborcja rozwiązała by ten problem? Na wszelki
    wypadek należało by usunąć wszystkie ciąże bo w ciągu życia dziecko
    mogło by być nieszczęśliwe, ktoś je może pobić a nawet zabić.

    ZWI

  • 38. Data: 2009-07-09 10:58:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Pani "magister" (sieci aptek) stosują podobne działania do lekarzy -
    > "etyka
    > nie pozwala nam sprzedawać takich środków - proszę iść do innej apteki".

    Jeśli etyka nie pozwala, to zapewne nie mają takich w ofercie*. Równie
    dobrze mogą nie mieć jakiegokolwiek innego leku i wówczas idzie się do
    innej apteki. Jaki to problem? A tę trefną omija szerokim łukiem i piętnuje
    na "pręgierzu" ;-) Natomiast nie uwierzę, że wszystkie/większość aptek tak
    ma. W biznesie farmaceutycznym nie liczy się etyka czy moralność. Tu się
    liczy przede wszystkim KASA.

    * a jeśli mają, a nie sprzedają, to znaczy, że są poje...ne i w takiej
    aptece to bym nawet plastra nie kupił ;-)

    > jeżeli nie spotkałeś się z takim zjawiskiem - nie wiem jak ci pomóc.

    Naprawdę ktoś Ci odmówił sprzedaży gumek? ;-) W Rossmanie czy na Statoilu
    też? ;-)
    Albo Twojej partnerce ktoś w aptece odmówił zrealizowania wypisanej
    recepty?

  • 39. Data: 2009-07-09 10:58:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Herald pisze:
    > Jeszcze chwila i przekonacie mnie że walenie konia z efektem spuszczenia
    > się jest równoznaczne z morderstwem.

    Plemniki to TYLKO komórki.
    Dość specyficzne, ale jednak zwykłe komórki, a nie organizm.

    Naprawdę nie widzisz różnicy czy tylko "histeryzujesz"?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 40. Data: 2009-07-09 11:00:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    zwi pisze:
    [..]
    > Jeśli nie moment zapłodnienia to kiedy? Kiedy ma rączki i nóżki? Kiedy

    Gwoli ścisłości.
    Nie moment zapłodnienia, lecz trochę później - moment powstania zygoty.

    Dlatego w Niemczech przy sztucznym zapłodnieniu zamraża się zapłodnioną
    komórkę ZANIM powstanie zygota i nie ma problemów etycznych, moralnych
    czy teologicznych.

    pozdrawiam
    Arek

    --