  • 21. Data: 2007-09-28 17:24:29
    Temat: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    [...]

    > z zalozenia - kazdy obywatel jest przestepca.

    O, ciekawostka. Niby z jakiej racji?

    Co do drakońskiego przepisu dot. programów komputerowych, to IMO --
    interpretowany dosłownie -- jest drakoński i porównywalny chyba tylko
    z zasadami obowiązującymi w służbach specjalnych (zasady dobre dla
    szpiegów są stosowane do powszechnie dostępnego oprogramowania dla
    domowych komputerów).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 22. Data: 2007-09-28 17:29:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    O, ciekawostka. Niby z jakiej racji?

    Co do drakońskiego przepisu dot. programów komputerowych, to IMO --
    interpretowany dosłownie -- jest zbyt surowy i porównywalny chyba

  • 23. Data: 2007-09-28 19:08:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 19:29:08 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > O, ciekawostka. Niby z jakiej racji?

    Nabijam sie, oczywiscie. Ale tak mamy skonstruowane ustawy, zeby kazdego
    dalo sie za cos przetrzepac. Przykladowo - w 1995 dostales na dyskietce
    "sokobana" od kolegi; uzyskales darmowy program z internetu (sie okazalo,
    ze sad w tym znalazl korzysc majatkowa); nie trzymales w lodowce paragonu
    za pralke, paragon wyblakl i CBA teraz zarzuca ci korupcje; notorycznie
    uchylales sie od odprowadzania podatkow od kieszonkowego. Na kazdego cos
    sie znajdzie.
    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 24. Data: 2007-09-28 19:29:56
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Bzdura, program komputerowy a nośnik z kopią programu komputerowego
    > to dwie różne rzeczy.

    > Co jeszcze chce Pan przełożyć na rzeczy materialne?

    no i wpierd. sie zaczelo, nic nie chce przekladac, rozpatrujemy
    egzmepmplarz progrmu w postaci elektronicznej i na tej podstawie
    oceniamy czy sa spelnione przeslanki swiadczace o bycie przestepstwa,
    to o czym Pan mowi dotcyzy prawa autorskiego i umowy cywinoprawnej a nie
    prawa karnego. To o czym Pan pisal moze jedynie wplynac na to czy
    prokurator umorzy sprawe ze wzgledu na niska szkodliwosc spoleczna a nie
    na to czy fakt mial miejsce ... bo mial.
    P.

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 25. Data: 2007-09-28 19:32:43
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Precyzujac:
    > - o nosniku i egzemplarzu mowa jest w ust. 1. tego art. (rzecz ruchoma),
    > - o programie komputerowym w 2.
    >
    > Traktowane jest przez ustawe oddzielnie.

    zgadza sie, my mowimy o ust. 2, czyli o konkretnym egzemplarzu w posatci
    elektroniczej.

  • 26. Data: 2007-09-28 21:05:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 21:32:43 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > zgadza sie, my mowimy o ust. 2, czyli o konkretnym egzemplarzu w posatci
    > elektroniczej.

    Ale w tym przepisie nic nie ma o egzemplarzach. Jest proces uzyskiwania w
    celu osiagniecia korzysci majatkowej. Jedyna kwestia jest - czy korzysc
    zachodzi. Uzyskany zostal program komputerowy. Uzyskanie nie mialo na celu
    osiagniecia korzysci majatkowej... takie jest moje pierwsze wrazenie.
    Traktowalbym takie uzyskanie jako proces sporzadzania kopii zapasowej
    oryginalnego nosnika, przy pomocy dostepnych srodkow.

    Dla porownania: naped optyczny zepsuty (jak ostatnio); ide do kolegi z
    dyskiem twardym i u niego sporzadzam obraz plyty. Rowniez uzyskuje program
    komputerowy, rowniez bez zgody osoby uprawnionej.

    Mozna pojsc dalej: sporzadzam kopie zapasowa na swoim komputerze.

    Do kazdego mozna na sile dokleic uzyskanie korzysci majatkowej. Czy to
    oznacza, ze nie mozna sporzadzic kopii zapasowej programu komputerowego?
    Prawo autorskie pozwala na taka operacje (jesli dobrze pamietam; i w
    szczegolnych przypadkach)... a KK traktuje to jako przestepstwo?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 27. Data: 2007-09-28 21:07:16
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 23:05:48 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

> [...]
    > Prawo autorskie pozwala na taka operacje (jesli dobrze pamietam; i w
    > szczegolnych przypadkach)... a KK traktuje to jako przestepstwo?

    No bo tak na chlopski rozum: we wszystkich trzech przypadkach kupilem
    jeden program a po "uzyskaniu" mam dwa.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 28. Data: 2007-09-28 21:50:49
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > Ale w tym przepisie nic nie ma o egzemplarzach.

    w ust.1 tez nie ma. Mimo to ropztruje sie byt przestepstwa w opraciu o
    konkretny przedmiot pochodzacy z kradziezy.

    Jest proces uzyskiwania
    > w celu osiagniecia korzysci majatkowej. Jedyna kwestia jest - czy
    > korzysc zachodzi.

    zachodzi gdy ten konkretny przedmiot - w ust 2 niematerialny -
    zamierzasz zatrzymac. Sprawy licencji to sprawy umowy cywilnoprawnej.

> [...]
    > pierwsze wrazenie. Traktowalbym takie uzyskanie jako proces sporzadzania
    > kopii zapasowej oryginalnego nosnika, przy pomocy dostepnych srodkow.

    tu kopie robisz wlasnego przedmiotu , a tam innego (na ktorym dokonujesz
    przestepstwa)

    > Do kazdego mozna na sile dokleic uzyskanie korzysci majatkowej. Czy to
    > oznacza, ze nie mozna sporzadzic kopii zapasowej programu komputerowego?

    swojego legalnie nabytego egzpemplarza mozesz, pisalem przeciez, my
    rozpatrujemy sprawe w opaciu o program uzyskany od osoby nieuprawnionej.

    > Prawo autorskie pozwala na taka operacje (jesli dobrze pamietam; i w
    > szczegolnych przypadkach)... a KK traktuje to jako przestepstwo?

    w ktorym miejscu prawo autorskie pozwala?

  • 29. Data: 2007-09-28 21:51:58
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > No bo tak na chlopski rozum: we wszystkich trzech przypadkach kupilem
    > jeden program a po "uzyskaniu" mam dwa.

    nie zmeinia to faktu w jaki sposob uzyskales jeden z egzemplarzy.
    Podalem to na przykladzie zwyklych przedmiotow (poloneza)

  • 30. Data: 2007-09-29 07:23:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 23:51:58 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > nie zmeinia to faktu w jaki sposob uzyskales jeden z egzemplarzy.
    > Podalem to na przykladzie zwyklych przedmiotow (poloneza)

    No wlasnie - wszystkie trzy (przypadki) zostaly uzyskane bez zgody osoby
    uprawnionej. Raz od nieznajomego, raz od znajomego a raz od siebie samego.
    Efekt koncowy jest identyczny: mialem jeden program, teraz mam dwa.

    A z polonezem: kupilem poloneza i
    1. patrzac na polonezy innych uzytkownikow zbudowalem sobie drugiego
    2. zbudowalem na wzor poloneza kolegi
    3. wzorujac sie na swoim zrobilem sobie drugiego

    Pojecie "zrobilem" powinno brzmiec bardziej jak "sklonowalem", bo pracy w
    to wlozonej bylo malo. Niestety, materialne analizowanie tego zaczyna
    prowadzic do glupot. Miec dwa identyczne samochody to zupelnie co innego
    niz dwie identyczne kopie programu komputerowego. Z dwoch samochodow jest
    znacznie wiekszy pozytek.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.