  • 1. Data: 2007-10-09 08:27:16
    Temat: nietypowe, jak się zachować żeby nie stracić i nie być w sprzeczności z prawem
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Rozważmy taka hipotetyczna sytuacje.

    Obywatel X zamawia do domu człowieka od napraw np. komputera,
    ten przyjeżdża na miejsce, dokonuje naprawy po czym mówi że należy sie
    tyle i tyle. Na co pan/pani X mówi nie zapłacę, proszę wyjść z mojego domu!

    Co zrobić? Wezwać policje i podciągnąć to pod wyłudzenie?

    p,M

  • 2. Data: 2007-10-09 08:35:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Marcin Wójcik pisze:
> [...]
    > tyle i tyle. Na co pan/pani X mówi nie zapłacę, proszę wyjść z mojego domu!
    >
    > Co zrobić? Wezwać policje i podciągnąć to pod wyłudzenie?

    Według mnie fachowiec ma roszczenie cywilne o zapłatę. Policję można
    ewentualnie wezwać w celu uzyskania danych osobowych dłużnika.

    Natomiast można na problem spojrzeć z drugiej strony: przyjeżdża
    fachowiec, coś zrobi i mówi: 100zł. Dlaczego tyle? Cennik powinien być
    znany przed wykonaniem usługi. Czy fachowiec może skutecznie domagać się
    zapłaty akurat w takiej wysokości jeśli cena nie była zaakceptowana
    przed naprawą?

    Z mojego przypadku: szczytem oszustwa był pewien pan do naprawy
    piecyka gazowego. Jak się później okazało, piecyk był sprawny (należało
    go odpowiednio włączyć), natomiast fachowiec udawał nawet, że jedzie do
    sklepu kupić nową część, za co w sumie wziął 200zł...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-09 08:48:04
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)
> [...]
    > go odpowiednio włączyć), natomiast fachowiec udawał nawet, że jedzie do
    > sklepu kupić nową część, za co w sumie wziął 200zł...

    A ja się podłączę z pytaniem takim dziwnym nieco,
    załóżmy, dla przykładu, że oddaję do naprawy/zwrotu z tytułu
    gwarancji/niezgodności jakiś sprzęt składający się z kilku części. Niech
    to będzie telefon komórkowy (telefon i bateria). Bo powiedzmy nie ładuje
    się bateria. Po umówionym terminie przychodzę, a żeby sprzęt dostać chcą
    ode mnie X zł za sprawdzenie i stwierdzenie, że telefon jest sprawny, a
    bateria do kitu. Ja wiem, że oddałem niesprawny, bo sprawdziłem na innej
    bateryjce. Jak odzyskać urządzenie sprawne bez płacenia, i od ręki, bez
    zabawy w pisma? :)

    Albo inny przykład - przynoszę sprzęt z pisemkiem, że niezgodność
    blablabla, a pan(i) mówi - a ja tego nie przyjmuję i nic nie podpiszę,
    nie napiszę pisma, że odmawiam itd. - jak jego/ją zmusić do przyjęcia? :)

  • 4. Data: 2007-10-09 08:49:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Tue, 09 Oct 2007 10:35:01 +0200, od Liwiusz :

    > Natomiast można na problem spojrzeć z drugiej strony: przyjeżdża
    > fachowiec, coś zrobi i mówi: 100zł. Dlaczego tyle?

    podobnie może być u stomatologa, mały ubytek 120zł, duży ubytek 200zł,
    stomatolog patrzy i wg wstępnych oględzin ocenia to na mały ubytek, ale
    potem okazuje się, że to duzy ubytek i musi jeszcze dołożyć 4 gramm porcji
    materiału.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 5. Data: 2007-10-09 08:59:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Według mnie fachowiec ma roszczenie cywilne o zapłatę. Policję można
    > ewentualnie wezwać w celu uzyskania danych osobowych dłużnika.

    A to niby na jakiej podstawie, Policja jest od ściagania przestępstw i
    wykroczeń, a nie od spisywania czyichś danych na czyjeś życzenie :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-10-09 09:02:40
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > potem okazuje się, że to duzy ubytek i musi jeszcze dołożyć 4 gramm porcji

    Ale z góry wiesz (powinieneś) wiedzieć ile i za co zapłacisz. A nie
    jest tak, że cennika nie ma, a po wykonaniu usługi stomatolog bierze
    cenę z sufitu, albo z oceny zawartości portfela klienta.

  • 7. Data: 2007-10-09 09:40:04
    Od: gfq <grejfiq@WYRZUC_TOgazeta.pl>

    Marcin Wójcik pisze:
> [...]
    > tyle i tyle. Na co pan/pani X mówi nie zapłacę, proszę wyjść z mojego domu!
    >
    > Co zrobić? Wezwać policje i podciągnąć to pod wyłudzenie?

    a na jakiej podstawie przyjąłeś zlecenie od klienta??
    umowa o dzieło, zlecenie z firmy, umowa ustna, znajomy ?
    czy dysponujesz jakimkolwiek dowodem na to, ze klient zamawiał taka usługę ?

    pozdrawiam,
    gfq

  • 8. Data: 2007-10-09 20:58:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>