  • 1. Data: 2007-10-09 08:54:31
    Temat: "za rzeczy pozostawione zakład nie ponosi odpowiedzialności" jak to jest ??
    Od: grejfiq <grejfiq@WYRZUC_TOgazeta.pl>

    witam,

    zastanawiałem się jak to jest.
    w wielu restauracjach, pubach i innych miejscach zauważyć można napis:

    "za rzeczy pozostawione w szatni zakład nie ponosi odpowiedzialności"
    a pod nim np.:
    "szatnia obowiązkowa"

    tak wiec chciałem sie was zapytać jak to naprawdę jest z tą
    odpowiedzialnością ??

    czy są do tego jakieś regulacje prawne ??

    pozdrawiam,
    gfq

  • 2. Data: 2007-10-09 11:52:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    grejfiq pisze:

    > tak wiec chciałem sie was zapytać jak to naprawdę jest z tą
    > odpowiedzialnością ??

    1977.12.16 uchwała SN III CZP 94/77 OSNC 1978/8/134

    Zakład gastronomiczny odpowiada za utratę lub uszkodzenie odzieży
    wierzchniej pozostawionej przez konsumenta nie tylko wtedy, gdy w
    zakładzie jest płatna, strzeżona szatnia, lecz również i wówczas, gdy z
    charakteru lokalu i rodzaju spożywanych posiłków wynika, że konsumenci z
    reguły pozostawiają odzież wierzchnią na znajdujących się w zakładzie
    wieszakach. Od tej odpowiedzialności nie zwalnia ogłoszenie, że zakład
    za pozostawioną przez konsumenta odzież nie odpowiada.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-10-09 11:58:14
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:
    > wieszakach. Od tej odpowiedzialności nie zwalnia ogłoszenie, że zakład
    > za pozostawioną przez konsumenta odzież nie odpowiada.

    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-10-09 21:16:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" ;)

    Jak ma numerek, to wezwie Policję i zgłosi kradzież.

  • 5. Data: 2007-10-09 22:02:52
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisal:
    > Jak ma numerek, to wezwie Policję i zgłosi kradzież.

    Numerka juz nie ma, bo oddal cieciowi, ktory z tym numerkiem
    w garsci szukal i nie znalazl plaszcza. Na pytanie
    o numerek pada odpowiedz ciecia: jaki numerek?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2007-10-09 22:13:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Numerka juz nie ma, bo oddal cieciowi, ktory z tym numerkiem
    > w garsci szukal i nie znalazl plaszcza. Na pytanie
    > o numerek pada odpowiedz ciecia: jaki numerek?

    Pozostają odciski linii papilarnych klienta na numerku, z których
    szatniarzowi ciężko będzie się wytłumaczyć.

  • 7. Data: 2007-10-10 10:03:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007 00:13:29 +0200, Robert Tomasik wrote:

    >Pozostają odciski linii papilarnych klienta na numerku, z których
    >szatniarzowi ciężko będzie się wytłumaczyć.

    No panie, widac godzine wczesniej futro dal i odebral, a teraz
    przychodzi trzeci raz i policje wzywa :-)

    J.

  • 8. Data: 2007-10-10 12:02:59
    Od: gfq <grejfiq@WYRZUC_TOgazeta.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > wieszakach. Od tej odpowiedzialności nie zwalnia ogłoszenie, że zakład
    > za pozostawioną przez konsumenta odzież nie odpowiada.

    a jak sprawa ma się w innych miejscach użyteczności publicznej np u
    lekarza w przychodni ??