  • 1. Data: 2007-10-09 07:46:57
    Temat: Prawo autorskie fotografa
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Idę do fotografa. Fotograf robi mi zdjęcie, poprawia trochę w Photoshopie,
    dostaję zdjęcie na płycie, płacę, wychodzę. Do kogo w tym momencie należą
    prawa autorskie? Czy mogę takie zdjęcie dowolnie rozpowszechniać zgodnie
    ze swoim widzimisię? Czy gdybym był osobą publiczną (np. posłem), sytuacja
    prawna się zmienia?

    --
    [[:pl:user:gophi]]

  • 2. Data: 2007-10-09 09:23:19
    Temat: Re: Prawo autorskie fotografa
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Oct 2007 07:46:57 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

> [...]
    > ze swoim widzimisię? Czy gdybym był osobą publiczną (np. posłem), sytuacja

    Jakie zdjęcie? Jeśli dowodowe to nie ma praw autorskich bo to zdjęcie
    nie jest nimi objęte. Jeśli to zdjęcie "pamiątkowe" to prawa autorskie
    nadal ma fotograf - ty masz tylko egzemplarz utworu i możesz się nim
    co najwyżej pochwalić znajomym.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2007-10-09 13:12:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, Adam Wysocki wrote:

    > Idę do fotografa. Fotograf robi mi zdjęcie, poprawia trochę w Photoshopie,
    > dostaję zdjęcie na płycie, płacę, wychodzę.

    A jakiś pisemny regulamin (świadczenia usług) był?
    To Ty wlazłeś do tego fotografa, nie my, więc nie wiemy ;)

    > Do kogo w tym momencie należą prawa autorskie?

    Nie ma tak dobrze, przejrzyj grupę bo to jest FAQ (nie "jest w FAQ"
    lecz "jest FAQ"). Jak nie było pisemnej formy przekazania to prawa
    do wizerunku do Ciebie a autorskie do utworu do fotografa.
    Oba są opisane w ustawie o prawach autorskich, zajrzyj:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    pzdr, Gotfryd