  • 1. Data: 2007-10-08 21:30:55
    Temat: zameldowanie tymczasowe
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    Posiadając umowę najmu lokalu mogę się samodzielnie zameldować na pobyt
    tymczasowy w wynajmowanym lokalu? Czy wymagany jest do tego również
    wynajmujący.

    Jeśli mogę to zrobić bez udziału wynajmującego, jakie dokumenty są
    potrzebne? Umowa najmu, mój dowód osobisty i coś jeszcze?

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-10-08 22:00:22
    Temat: Re: zameldowanie tymczasowe
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mariusz wrote:

    > Posiadając umowę najmu lokalu mogę się samodzielnie zameldować na pobyt
    > tymczasowy w wynajmowanym lokalu? Czy wymagany jest do tego również
    > wynajmujący.

    Tak (ja tak się zameldowałem), ale podejrzewam że w niektórych urzędach
    będą "znali lepiej" przepisy :)

    > Jeśli mogę to zrobić bez udziału wynajmującego, jakie dokumenty są
    > potrzebne? Umowa najmu, mój dowód osobisty i coś jeszcze?

    Mi wystarczyło. Jeżeli w umowie najmu jest 2 najemców - mogą wymagać
    podpisu obydwu na wniosku (jeżeli > 3mies), lub osobistego stawiennictwa
    (jeżeli <3mies).

    p. m.

  • 3. Data: 2007-10-08 22:08:04
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    mvoicem pisze:

    > Mi wystarczyło. Jeżeli w umowie najmu jest 2 najemców - mogą wymagać
    > podpisu obydwu na wniosku (jeżeli > 3mies), lub osobistego stawiennictwa
    > (jeżeli <3mies).

    Czyli nie są potrzebne żadne dokumenty stwierdzające tytuł prawny
    *wynajmującego* do lokalu (np. wypis z księgi wieczystej)?

    Mariusz

  • 4. Data: 2007-10-08 22:44:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mariusz wrote:

    > Czyli nie są potrzebne żadne dokumenty stwierdzające tytuł prawny
    > *wynajmującego* do lokalu (np. wypis z księgi wieczystej)?
    >
    > Mariusz

    no przecież masz tytuł prawny. Umowę najmu.

  • 5. Data: 2007-10-09 06:05:52
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    witek pisze:

    > no przecież masz tytuł prawny. Umowę najmu.

    Mam. Tylko pytałem się czy nie należy wykazać, że ten który mi wynajął
    (wynajmujący) mógł to zrobić (np. jest właścicielem lokalu).

    Zatem jak jest w tej kwestii?

    Mariusz

  • 6. Data: 2007-10-09 08:53:44
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 8 Paź, 23:30, Mariusz <m...@h...usunto.sk> wrote:

    > Jeśli mogę to zrobić bez udziału wynajmującego, jakie dokumenty są
    > potrzebne? Umowa najmu, mój dowód osobisty i coś jeszcze?

    Tytul prawny do lokalu, czyli w Twoim wypadku umowa najmu.
    Twoj DO
    Twoja ksiazeczka wojskowa
    Wniosek o zameldowanie powyzej 3 miesiecy

  • 7. Data: 2007-10-09 09:43:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mariusz wrote:

    > Mam. Tylko pytałem się czy nie należy wykazać, że ten który mi wynajął
    > (wynajmujący) mógł to zrobić (np. jest właścicielem lokalu).

    Myślę że gdzieniegdzie mogą tego chcieć. Ale nie mają prawa - przepisy (nie
    pamiętam czy to ustawa czy rozporządzenie czy mix jednego i drugiego) mówią
    wyraźnie że umowa najmu jest wystarczającym tytułem własności.

    No i zapomniałem o książeczce wojskowej (ale to już castrol naprostował).
    ZTCP gdzieniegdzie przy zameldowaniu czasowym nie chcą, ale jak się ma to
    lepiej wziąść ze sobą, zwłaszcza że chyba mają prawo żądać.

    I tak mnie ciekawi: czy to się da załatwić korespondencyjnie?

    p. m.