  • 11. Data: 2023-05-15 08:46:26
    Temat: Re: nic nie ma
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 22:24:10 UTC+2 cef napisał(a):

    > To musisz w innym języku spróbować :-)

    "Do nothing" - widać Anglicy lepiej znają życie.
    Niemcy chyba też.
    Francuzi niekoniecznie - podobno wpis w dzienniku Ludwika XVI na 2 dni przed
    Rewolucją to: "Rien."
    A jak u innych Słowian?

  • 12. Data: 2023-05-15 09:45:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-15, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Ja ze szwagrem (świeżym) o mało nie postrzeliliśmy równie świeżej
    > małżonki... Śrut poszedł z metr w lewo w ścianę stodoły... Lepiej ze
    > szwagrem nic nie robić, a na pewno nie z bronią i reaktorami jądrowymi
    > (bo można zrobić Nic)...

    Powiedz szwagrowi, że tak nie można bo ma tam nic z nie.
    Nic to, może się jeszcze szwagrowi uda.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-05-15 10:34:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 maja 2023 o 09:47:38 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Powiedz szwagrowi, że tak nie można bo ma tam nic z nie.
    > Nic to, może się jeszcze szwagrowi uda.

    Szwagier nie ma na nazwisko Sikorsky.
    Ten to miał szczęście, że mu nikt nie powiedział, że tak nie można (tzn. nie można w
    helikopter),
    no i jemu się udało - choć nie wiem, czy był czyimś szwagrem (a z PL chyba pochodził,
    ale czy z Podlasia - hmm,
    nie mogę napisać "nie wiem", więc zgodnie z prawdą napiszę, że nie chce mi się
    sprawdzać w wiki).

  • 14. Data: 2023-05-15 12:07:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > Niemcy chyba też.
    > Francuzi niekoniecznie - podobno wpis w dzienniku Ludwika XVI na 2 dni przed

    Znalazłem na szybko:

    https://speakingo.com/podwojne-zaprzeczenie-angielsk
    i-double-negative/

    "Językami, które lubią i z powodzeniem tolerują podwójne zaprzeczenie są
    język polski, rosyjski, hiszpański, włoski, bułgarski, ukraiński i...
    potoczny angielski (o czym za chwilę). Tymczasem ,,poprawny" angielski,
    jak i precyzyjne języki filozofów - niemiecki i łacina - mówią
    zdecydowane ,,nie!" podwójnym zaprzeczeniom."
    (...)
    "Brytyjczycy wyrzekli się podwójnych zaprzeczeń (double negatives)
    dopiero w XVIII wieku pod wpływem Roberta Lowtha, językoznawcy, ojca
    preskryptywizmu gramatycznego (inaczej: czepialstwa językowego), który
    uznał je za nielogiczne.

    Amerykanie twierdzą natomiast, że owe prastare, oryginalne podwójne
    zaprzeczenia są jak najbardziej logiczne, po prostu działają jako
    intensifiers, podkreślają (emphasis), że naprawdę tak nie było."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2023-05-15 14:22:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 12:07:32 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > dopiero w XVIII wieku pod wpływem Roberta Lowtha, językoznawcy, ojca
    > preskryptywizmu gramatycznego (inaczej: czepialstwa językowego), który

    Ogolnie mieli pare reform ... zlikwidowali sobie np pare literek.

    > Amerykanie twierdzą natomiast, że owe prastare, oryginalne podwójne
    > zaprzeczenia są jak najbardziej logiczne, po prostu działają jako
    > intensifiers, podkreślają (emphasis), że naprawdę tak nie było."

    Czyli nie zmieniaja sensu przeczenia?

    Tymczasem google podpowiada "don't do nothing".

    W angielskim to mi sie jeszcze spodobały konstrukcje typu
    "homelessness".

    P.S.
    "Rozne sa języki - w jednych podwójne przeczenie oznacza nadal
    przeczenie, w innych jest to potwierdzenie.
    Ale nie ma takiego jezyka, w którym podwójne potwierdzenie oznacza
    zaprzeczenie.

    Ironiczny głos z sali: "Tak, tak"
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-05-15 15:35:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 14 May 2023 10:45:45 -0000 (UTC), Jacek napisał(a):

    > Nic czyli coś.

    W próżni nieustannie powstają i znikają cząstki, czyli niby nic w niej nie
    ma, a jednak jest mnóstwo czegoś.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2023-05-15 15:39:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 15:35:31 +0200, Olin wrote:

    > W próżni nieustannie powstają i znikają cząstki, czyli niby nic w niej nie
    > ma, a jednak jest mnóstwo czegoś.

    No tak mówią. I mówią, ze mają dowody.

    A mnie ciekawi, jaką prędkość mają te cząstki :-)

    J.

  • 18. Data: 2023-05-15 15:43:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 May 2023 15:39:53 +0200, J.F napisał(a):

    > No tak mówią. I mówią, ze mają dowody.

    No mają:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Casimira

    Nie wiem tylko, czy fachowcy z tłitera są podobnego zdania, bo nie śledzę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2023-05-15 17:10:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-15 o 15:43, Olin pisze:

    > No mają:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Casimira

    Przy tych wszystkich cudach falowych, które odkrywają
    i badają współcześni fizycy to człowiek nawet z technicznym wykształceniem
    robi się taki trochę bezradny. Tzn ja za nic nie mogę zrozumieć
    jak oni z tego kwantowego (w gruncie rzeczy nieprzewidywalnego matematycznie
    a jedynie powtarzalnego statystycznie świata) wyciągają jakieś konkretne
    wartości.
    Przykładowo w tym cytowanym eksperymencie z płytami:
    pomijam już jak uzyskują takie gładkie płyty, jak je zbliżyć do siebie
    na jeden mikron
    i do tego w próżni i w temperaturze bliskiej zera absolutnego i jeszcze
    jak mierzyć sensownie (powtarzalnie) te miliniutony?

  • 20. Data: 2023-05-15 17:29:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest nic prosze pana. Pan lepiej zobaczy co my ze szwagrem...

    Akurat ze szwagrem to nie robi wszystko a nie nic:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!