    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nic nie ma
    Date: Mon, 15 May 2023 14:22:38 +0200

    On Mon, 15 May 2023 12:07:32 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    Rewolucją to: "Rien."

    > Znalazłem na szybko:
    >
    > https://speakingo.com/podwojne-zaprzeczenie-angielsk
    i-double-negative/

    > "Językami, które lubią i z powodzeniem tolerują podwójne zaprzeczenie są
    > język polski, rosyjski, hiszpański, włoski, bułgarski, ukraiński i...
    > potoczny angielski (o czym za chwilę). Tymczasem ,,poprawny" angielski,
    > jak i precyzyjne języki filozofów - niemiecki i łacina - mówią
    > zdecydowane ,,nie!" podwójnym zaprzeczeniom."
    > (...)
    > "Brytyjczycy wyrzekli się podwójnych zaprzeczeń (double negatives)
    > dopiero w XVIII wieku pod wpływem Roberta Lowtha, językoznawcy, ojca
    > preskryptywizmu gramatycznego (inaczej: czepialstwa językowego), który
> [...]

    Ogolnie mieli pare reform ... zlikwidowali sobie np pare literek.

    > Amerykanie twierdzą natomiast, że owe prastare, oryginalne podwójne
    > zaprzeczenia są jak najbardziej logiczne, po prostu działają jako
    > intensifiers, podkreślają (emphasis), że naprawdę tak nie było."

    Czyli nie zmieniaja sensu przeczenia?

    Tymczasem google podpowiada "don't do nothing".

    W angielskim to mi sie jeszcze spodobały konstrukcje typu
    "homelessness".

    P.S.
    "Rozne sa języki - w jednych podwójne przeczenie oznacza nadal
    przeczenie, w innych jest to potwierdzenie.
    Ale nie ma takiego jezyka, w którym podwójne potwierdzenie oznacza
    zaprzeczenie.

    Ironiczny głos z sali: "Tak, tak"
    :-)

    J.