  • 161. Data: 2010-11-05 12:39:00
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ib0pk2$k0c$...@n...net.icm.edu.pl...

    > Ja właśnie na podstawie tego co pisa"liście". Widać nie wiecie co
    > pisz"ecie".

    sadzac po twoich wpisac, to jednak nie tobie to oceniac ;)

  • 162. Data: 2010-11-05 12:51:55
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > a przy nie uszkodzonej naladowanej broni, na jakiej podstawie robisz
    > zalozenie ze zamierzal i bral pod uwage narazenie czyjegos zycia i
    > zdrowia? ;)

    Broń naładowana i sprawna przy napadzie, to jakby, no... strzelanie z
    ogni sztucznych w fabryce amunicji. Trzeba się liczyć z tym że może
    wybuchnąć.

    Jeśli ją biorę, wiem że jest sprawna, napadam - świadomie chcę i
    wprowadzam niebezpieczny czynnik do sytuacji.

    Jeśli ją biorę, myślę że jest sprawna (a tak nie jest) - to też taki
    niebezpieczny czynnik chcę wprowadzić (tyle że mi się nie udaje, bo
    czynnik de facto nie był niebezpieczny).

    --
    Pozdro
    Massai

  • 163. Data: 2010-11-05 13:09:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli ją biorę, wiem że jest sprawna, napadam - świadomie chcę i
    > wprowadzam niebezpieczny czynnik do sytuacji.

    pomiedzy trzeba sie liczyc, a miec zamiar jest jednak pewna roznica, rownie
    dobrze nalezaloby przy napadzie bez broni, brac zalozenie, ze napadajacy
    bral pod uwage mozliwosc zabicia napadnietego, gdyby ten jednak nie chcial
    spelnic jego rzadan

  • 164. Data: 2010-11-05 14:08:57
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-05 14:09, oskarżony *szerszen*, zeznał co następuje:

    > pomiedzy trzeba sie liczyc, a miec zamiar jest jednak pewna roznica,

    Dlatego nikt nie mówi o zamiarze zabicia, tylko o zamiarze stworzenia
    śmiertelnego zagrożenia.

    > rownie dobrze nalezaloby przy napadzie bez broni, brac zalozenie, ze
    > napadajacy bral pod uwage mozliwosc zabicia napadnietego, gdyby ten
    > jednak nie chcial spelnic jego rzadan

    A dlaczego niby jest aż do 12 lat z art. 280?

    Btw, popracuj na ortografią i interpunkcją.

    --

    signature

  • 165. Data: 2010-11-05 14:11:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 15:08:57 +0100, RedLite napisał(a):

    > A dlaczego niby jest aż do 12 lat z art. 280?

    Bo w rachubę wchodzi zastosowanie przemocy. Bez przemocy nie ma rozboju.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 166. Data: 2010-11-05 14:21:16
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-05 15:11, oskarżony *Olgierd*, zeznał co następuje:

    > Bo w rachubę wchodzi zastosowanie przemocy.

    Exactly. I im bardziej realnie oceniamy te groźby zastosowania przemocy
    tym gorzej dla oskarżonego.
    I warto zauważyć, że użycie giwery (lub innego...) ma wpływ tylko na
    dolny pułap. Za napad z atrapą jak najbardziej można dostać maksymalny
    wyrok z tego artykułu.

    > Bez przemocy nie ma rozboju.

    Niezupełnie. Przemocy lub groźby przemocy.

    --

    signature

  • 167. Data: 2010-11-05 14:59:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RedLite" <s...@o...es> napisał w wiadomości grup

    > A dlaczego niby jest aż do 12 lat z art. 280?

    no i brawo

    to wyjasnij dlaczego jednak dla punktu 1 i 2, nie zmienia sie gorna granica,
    a jedynie dolna ;)

  • 168. Data: 2010-11-05 15:23:26
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-05 15:59, oskarżony *szerszen*, zeznał co następuje:

    > no i brawo

    > to wyjasnij dlaczego jednak dla punktu* 1 i 2, nie zmienia sie gorna
    > granica, a jedynie dolna ;)

    paragrafu*

    Jak mniemam, intencją ustawodawcy było żeby tym, którzy wprowadzają do
    zajścia realne (niezależnie od oceny ofiary) ryzyko utraty
    zdrowia/życia, się nie upiekło (w sensie żeby nie dostali bardzo
    niskiego wyroku mimo sporej przewiny jaką jest sprowadzenie i
    wykorzystanie realnego zagrożenia).

    Maksymalny wymiar kary jest ten sam, gdyż w obu przypadkach mamy do
    czynienia z sytuacją gdzie broń nie została jednak użyta. (gdyby została
    - inny paragraf (zabójstwo, usiłowanie zabójstwa etc.))

    --

    signature

  • 169. Data: 2010-11-05 15:38:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak będzie miał prawdziwą to nie ?

    Tak, ale szanse są wówczas równe.

  • 170. Data: 2010-11-05 15:39:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>

    > Z transponderem ? Jakiej marki samochód ?

    Serwis podał ponad 1.600 zł, bo nie występują bez wkładek.