  • 1. Data: 2010-11-02 13:05:04
    Temat: odstąpienie od umowy KS
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    Kupiłem przedmiot na aukcji allegro. Sprzedawca oferował w niej jeden
    sposób dystrybucji. Po zakończeniu aukcji zapytałem, czy istnieje
    możliwość skorzystania z innej formy spedycji. Sprzedawca zgodził się je
    spełnić i zaoferował znacznie wyższe jej koszty niż wynikające z cennika
    spedytora i wszelkich innych zwyczajowych kosztów "towarzyszących".

    Czy ustalenia ze sprzedawcą po zakupie na allegro wchodzą w skład naszej
    umowy kupna-sprzedaży z allegro?

    Czy na podstawie tego, że nie mogę się porozumieć w tej sprawie mogę
    odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

    Rozpatrywałem dwie odpowiedzi sprzedawcy na moją propozycję:
    1) nie zgadzam się na inną formę, tylko to co zaoferowałem na allegro:
    wtedy OK, nie ma sprawy.
    2) zgadzam się, ale będzie to kosztować tyle i tyle: otwiera pole do
    ustalenia warunków, które mi już nie odpowiadają.

    Czy w tym wypadku może mieć zastosowanie klauzula /rebus sic stantibus/?
    * nastąpiła nadzwyczajna zmiana stosunków,
    * zmiana ta powoduje nadmierne trudności w spełnieniu świadczenia albo
    grozi jednej ze stron rażącą stratą,
    * strony nie przewidywały wpływu nadzwyczajnej zmiany stosunków na
    zobowiązanie, przy czym istotny jest brak przewidzenia nie tyle samej
    zmiany stosunków, co jej wpływu na zobowiązanie.

    RM

  • 2. Data: 2010-11-02 13:24:49
    Temat: Re: odstąpienie od umowy KS
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-11-02 14:05, R.Madejski wrote:
> [...]
    > zobowiązanie, przy czym istotny jest brak przewidzenia nie tyle samej
    > zmiany stosunków, co jej wpływu na zobowiązanie.

    wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej
    zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki.. Teraz po zakupie
    próbujesz wnosić zmiany, a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to
    zgadza. Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty
    wysyłki. Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby
    wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?
    Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie),
    tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
    doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

    Imho jesteś UK :)

  • 3. Data: 2010-11-02 13:32:45
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    Olo wrote:
    > wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej
    > zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki..

    Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

    > Teraz po zakupie próbujesz wnosić zmiany,

    Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się
    aukcji. Ale nie odmówił.

    > a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.

    Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

    > Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty
    > wysyłki.

    Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

    > Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby
    > wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?

    Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
    czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

    > Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie)

    Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest
    przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną
    i sprzedającym?

    > tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
    > doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

    Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te
    prawne.

    RM

  • 4. Data: 2010-11-02 13:45:17
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-11-02 14:32, R.Madejski wrote:

    > Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

    No właśnie i to zdanie powinno wyjaśniać całą sprawę :)

    > Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się
    > aukcji. Ale nie odmówił.

    tylko się cieszyć

    > Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

    oczywiście , że idzie. Wcale nie miał zamiaru tego wysyłać firmą XXX i
    dlatego doliczył sobie koszty dojazdu/straconego czasu/pakowania.

    > Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

    niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może
    zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

    > Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
    > czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

    To że kupiłeś krótko przed czasem to tylko obliguje Cię do
    przestrzegania warunków aukcji i wysyłki towaru. Teraz wbiłeś się przed
    końcem aukcji i próbujesz stawiać swoje warunki - troche nie fair. O
    jakim doświadczeniu piszesz?

    > Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest
    > przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną
    > i sprzedającym?

    Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie
    co? Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle.
    Odwrotnie już jest gorzej - pamiętasz jak młody gość miał sprawę o fakt,
    że sprzedawał jakąś furę, której nie miał w garażu? :)

    > Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te
    > prawne.

    no to wyluzuj... jako doświadczony allegrowicz odstąpiłem już nie raz od
    zakupu czegoś i straciłem 1 konto allegrowe :)

    Dalej nie rozumiem dlaczego nie kupisz zwyczajnie na warunkach
    sprzedawcy i dasz sobie spokój z kombinowaniem?

  • 5. Data: 2010-11-02 13:55:19
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    Olo wrote:

    > oczywiście, że idzie. Wcale nie miał zamiaru tego wysyłać firmą XXX i
    > dlatego doliczył sobie koszty dojazdu/straconego czasu/pakowania.

    Jest to inna forma spedycji. Nie wymaga zmiany spedytora ani sposobu
    pakowania. Usługa się zmienia.

    > niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może
    > zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

    j.w.

    > To że kupiłeś krótko przed czasem to tylko obliguje Cię do
    > przestrzegania warunków aukcji i wysyłki towaru. Teraz wbiłeś się przed
    > końcem aukcji i próbujesz stawiać swoje warunki - troche nie fair.

    Masz rację, zgadzam się z pierwszym zdaniem. Ale nie stawiam swoich
    warunków. Czy w tym kraju nie można spytać bez posądzenia o stawianie
    warunków? Napisałem, że gdyby się nie zgodził to nie ma sprawy. Powtórzę
    pytanie: czy poza aukcyjne ustalenia są częścią umowy? Jeśli nie są to
    czym są?

    > Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie
    > co?

    Ponieważ umowy należy realizować. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w
    skład umowy? Zgodziłbym się gdyby odmówił (podkreślam to). Ale nie
    odmówił. Czy tym samym umowa nie ma ostatecznego kształtu?

    > Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle.

    Czy aby na pewno? Druga sprawa to fakt, że się nie rozmyśliłem tylko
    uważam, że umowa nie ma ostatecznej formy. Czy tak jest, czy też się mylę?

    RM

  • 6. Data: 2010-11-02 13:55:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Olo napisał(a) :
    > Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie),
    > tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
    > doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

    Ale zaraz, zaraz...
    Kupujący ("Kup teraz") poza lokalem ma 10 dni na odstąpienie od
    umowy po otrzymaniu towaru. Nie można sprawy uprościć i oszczędzić
    obu stronom fatygi i odstąpić przed wysłaniem i wręcz przed zapłatą?
    Oczywiście bez tych dziwnych punktów. Te punkty to jakaś nowość?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2010-11-02 14:11:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "R.Madejski" <r...@a...com>

    > Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod
    > wyłudzenie?

    Tak, przez Ciebie :-)

  • 8. Data: 2010-11-02 14:13:36
    Od: "R.Madejski" <r...@a...com>

    niusy.pl wrote:

    > Tak, przez Ciebie :-)

    Zadałem pytanie, aby się czegoś konkretnie dowiedzieć, nauczyć lub
    zmienić zdanie co do własnych sądów. Jeśli już piszesz to proszę uzasadnij.

    RM

  • 9. Data: 2010-11-02 14:22:58
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-11-02 14:55, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > obu stronom fatygi i odstąpić przed wysłaniem i wręcz przed zapłatą?
    > Oczywiście bez tych dziwnych punktów. Te punkty to jakaś nowość?

    Można ale już kupił, pomimo że odstąpi od umowy to zakończy się to j.w.,
    punkty napisałem domyślnie, po prostu 3 krotne zrezygnowanie z zakupu
    (czyli 3 wnioski zwrotu prowizji od sprzedawcy) = blokada konta. Nic
    nowego...

  • 10. Data: 2010-11-02 14:53:28
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "R.Madejski" <r...@a...com>

    > Zadałem pytanie, aby się czegoś konkretnie dowiedzieć, nauczyć lub zmienić
    > zdanie co do własnych sądów. Jeśli już piszesz to proszę uzasadnij.

    Nie uzgodniłeś umowy do której odwołujesz się