  • 91. Data: 2010-11-03 23:47:18
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 15:29, Olgierd pisze:

    > Nie, w skutku jakim jest poddanie się ofiary przemocy -- nie ma, o ile
    > ofiara nie wie, że to jest atrapa/niesprawny/nienabity pistolet.
    >
    > Różnica będzie dopiero po ew. użyciu tego przedmiotu: jak pistolet
    > wystrzeli/atrapa nie wystrzeli.

    Nie odnosisz się do kwestii faktycznego zagrożenia - broń palna czasem
    "sama" strzela, a ani atrapa, ani ASG nigdy nie będą czymś "podobnie
    niebezpiecznym", chyba pudełko zapałek i ładunek nuklearny też uznamy za
    "podobnie niebezpieczne" ;)

  • 92. Data: 2010-11-03 23:48:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 15:42, szerszen pisze:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd171a1$...@n...home.net.pl...

    > nic nie widzisz, bo nie wiesz co ma w reku

    Czyli jak w ciemnościach ktoś powie "oddawaj kasę bo strzelam" to też
    uznasz to za rozbój z bronią w ręku - wszak w tych warunkach nie
    widzisz, co ma w ręku. ani nawet czy ma coś w reku.

  • 93. Data: 2010-11-03 23:56:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.11.2010 17:25, Robert Tomasik pisze:

    > W rozumieniu Ustawy o broni i amunicji masz rację. Ale w rozumieniu
    > Kodeksu Karnego w kontekście przez nas rozważanym to nie jest właśnie
    > oczywiste wcale.

    To może tak: o ile ostatecznie jestem skłonny się zgodzić, że mocno
    naciągając okoliczności można ewentualnie powiedzieć, że ktoś napadający
    z urządzeniem pneumatycznym typu np. CP99 posługuje się przedmiotem
    podobnie niebezpiecznym, jak broń palna czy nóż (choć to
    baaaaaaaaaaaardzo naciągane i tylko pod warunkiem, że napadnięty jest
    lekko ubrany i nie jest to ostra zima), to absolutne nie zgodzę się na
    uznane tego za broń. I zdecydowanie sprzeciwiam się takiej kwalifikacji
    w przypadku ASG.

  • 94. Data: 2010-11-04 00:21:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4cd1f233$1@news.home.net.pl...

    > Przygotowanie do kradzieży samochodu? ;)

    Gdyby się przyznał :-)

  • 95. Data: 2010-11-04 00:25:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4cd1f6ae$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > lekko ubrany i nie jest to ostra zima), to absolutne nie zgodzę się na
    > uznane tego za broń. I zdecydowanie sprzeciwiam się takiej kwalifikacji

    Nie, no te atrapy właśnie - co już pisałem - są kwalifikowane, jako
    "podobne." Nikt tego za broń nie uważa. Tylko traktuje się, że powodowane
    przez nie zagrożenie jest podobne. I nie chodzi tu o realne zagrożenie, a
    to zagrożenie obserwowane oczami ofiary czy jakiegoś swiadka.

  • 96. Data: 2010-11-04 01:03:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-03 15:36, Użytkownik RedLite napisał:

    > Po pierwsze ASG nie jest atrapą, tylko bronią pneumatyczną (zgodnie z
    > ustawą o broni i amunicji)

    Najbardziej "bronią pneumatyczną" jest ASG sprężynowe czy elektryczne ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2010-11-04 01:23:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > doświadczone w zagadnieniu postawiły 4 różne diagnozy:
    >
    > - kradzież (278 kk), ale miałem wątpliwości, bo celem działania nie było
    > przywłaszczenie, tylko rozliczenie się właściciela samochodu
    > - zmuszanie do określonego zachowania, ale nie było działania wobec
    > osoby - po prostu wykorzystał fakt, ze ofiara w ogóle się tego nie
    > spodziewała i rozmawiali w samochodzie
    > - 282 kk - mnie to najbardziej pasowało, ale resza orzekła, że nie.
    > - BCP - niby najprościej, bo sprawa pieniacka, ale jakby sie rozeszło,
    > to ludzie na mieście zamiat do sądu zaczeli by sobie po prostu kreaść

    Diagnoza nr 5: art. 127 kw
    No ale dla policji wykroczenia się nie liczą ;)

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 98. Data: 2010-11-04 07:26:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 01:25, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zagrożenie, a to zagrożenie obserwowane oczami ofiary czy jakiegoś swiadka.

    Uważam, że jest to błędna interpretacja przepisu. Przepis mówi o
    zagrożeniu, a nie o wrażeniu zagrożenia.

    Przez analogię - jeśli zirytowany powiedziałbym do kogoś "ja chyba
    ciebie uduszę..." a ten ktoś okazałby się chorym psychicznie paranoikiem
    i na prawdę by się przestraszył, mimo że dla większości ludzi oczywiste
    będzie, że nie należy tego rozumieć jako groźbę tylko bardzo głębokie i
    zrezygnowane westchnięcie.

  • 99. Data: 2010-11-04 07:28:42
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 18:12:37 +0100, SQLwiel napisał(a):

    > Ja-tam twardo
    > stoję na stanowisku, ze nie można karać za samo prawdopodobieństwo
    > (wsadźcie mnie za gwałt, bo też mam aparaturę) i w przypadku napadu - za
    > atrapę karać jak za gnata. Liczy się intencja.

    Znaczy gwałt plastikowym penisem nie jest gwałtem? Bo przecież liczy się
    intencja - a ten z plastikowym nie chciał nikogo zapłodnić?

    Henry

  • 100. Data: 2010-11-04 07:37:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 16:43:14 +0100, RedLite napisał(a):

    > Broń jest bronią niezależnie od tego czy wyjmiesz, czy włożysz tam
    > naboje. Atrapa jest atrapą niezależnie od tego czy ktoś ci mówi, że jest
    > armatą czy psikawką.

    Czym jest zatem uszkodzona broń?

    --
    :-) Olgierd