  • 1. Data: 2010-11-02 10:55:17
    Temat: Fotoradar - dane osobowe
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu, po 7 miesiącach od zdarzenia dostałem przesyłkę od straży
    miejskiej małego miasteczka. W przesyłce jest zdjęcie z fotoradaru z
    kompletem dokumentów - wezwanie, oświadczenie kto prowadził pojazd,
    formularz danych osobowych (pesel, imię ojca, wysokość zarobków itp).

    Nie było by w tym nic dziwnego, ale jedna ze stron przesyłki zawiera
    informacje, że rezygnują z wymierzenia mi kary, i że zostaję pouczony, że
    jak jeszcze raz mnie namierzą to... itd.

    W związku z tym mam pytanie, czy muszę wypełniać i odsyłać im dokumenty,
    m.in zawierające moje dane osobowe, czy straż miejska małego miasteczka ma
    prawo gromadzić i przetwarzać moje dane osobowe.

    --
    pozdr
    barbakan

  • 2. Data: 2010-11-02 12:30:26
    Temat: Re: Fotoradar - dane osobowe
    Od: DŻejKej <w...@o...pl>

    > prawo gromadzić i przetwarzać moje dane osobowe.

    zgonie z ustwa ma

    jk

  • 3. Data: 2010-11-02 15:01:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barbakan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > m.in zawierające moje dane osobowe, czy straż miejska małego miasteczka
    > ma prawo gromadzić i przetwarzać moje dane osobowe.

    Co do zasady, skoro już odstąpili od ukarania i pouczyli, to nie za bardzo
    wiem co mogliby zrobić w wypadku braku odpwoiedzi z Twojej strony. Z tym,
    żę oni te dane osobowe przecież powinni mieć. Jakoś Ciebie ustalili. Jak
    mają adres i nazwisko oraz imię, to z bazy PESEL, do kórej jak każdy urząd
    mają dostęp resztę danych odczytają.

  • 4. Data: 2010-11-02 18:48:29
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Lis, 16:01, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > mają adres i nazwisko oraz imię, to z bazy PESEL, do kórej jak każdy urząd

    To sie tak zapytam: Po co im jest wysokosc zarobkow?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2010-11-02 19:20:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    > To sie tak zapytam: Po co im jest wysokosc zarobkow?

    Do pouczenia? Nie wiem. Jakbyś się dowiedział, to podziel się tu wiedzą, bo
    mnie to intryguje. Potrzebne są te dane do wniosku o ukaranie do sądu. Moze
    mają standardowe druki i ktoś nie pomyślał po prostu - ja w każdym razie
    bym się skłaniał ku takiej tezie. Zadzwoń i zapytaj ich, bo nic sensownego
    mi do głowy nie przychodzi.

  • 6. Data: 2010-11-02 20:14:50
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 2, 12:55 pm, "barbakan" <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kompletem dokumentów - wezwanie, oświadczenie kto prowadził pojazd,
    > formularz danych osobowych (pesel, imię ojca, wysokość zarobków itp).

    Pomysl logicznie -- gdyby mogli wlepic Ci mandat to by Ci wlepili.
    Skoro nie moga, to probuja Cie przynajmniej troche potresowac.
    Nie daj sie!

    Jest fundacja, ktora zajmuje sie bezprawnymi dzialaniami strazy
    miejskich,
    dokumentuje je i udziela porad. Dochodzilo tam do roznych naduzyc,
    straze
    de facto dzielily sie dochodami z prywatnymi firmami, od ktorych
    dzierzawily
    fotoradary, prywatne firmy mialy prowizje od kazdego mandatu, straze
    udostepnialy takim firmom dane osobowe (!!!) itd. Sa wyroki Sadu
    Najwyzszego.

    Wygooglilem na stronie RM wywiad z czlonkami fundacji, sciagnij sobie
    mp3, posluchaj, zadzwon do fundacji. Mozliwosci obrony sa wieksze niz
    w przypadku gdyby to byla policja a nie straz.

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=22886

    A.D.

  • 7. Data: 2010-11-03 20:35:05
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

> [...]
    > m.in zawierające moje dane osobowe, czy straż miejska małego miasteczka ma
    > prawo gromadzić i przetwarzać moje dane osobowe.

    Zawsze możesz złożyć skargę do GIODO.
    Nic nie kosztuje, a coś mi się wydaje że straż miejska nie możliwości
    przetwarzania takich danych
    CEzarys

  • 8. Data: 2010-11-07 11:29:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 20:20:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > bym się skłaniał ku takiej tezie. Zadzwoń i zapytaj ich, bo nic sensownego

    Znam przypadek, kiedy winny wykroczenia mandat 300 zł chciał rozłozyć na
    raty i wysłał pismo z taką prośbą, nie czekając na odpowiedź wpłacał co
    miesiąc 100 zł... odpowiedź przyszła na 3 strony, że aby rozłozyć na raty
    trzeba dostarczyć kilka zaświadczeń o statusie materialnym, zarobkach kilka
    oświadczeń... na końcu zdanie: że wykryli, ze mandat został opłacony, więc
    powyższa procedura nie jest konieczna.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index16.php

  • 9. Data: 2010-11-07 11:33:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:ib62ik$pcu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kilka
    > oświadczeń... na końcu zdanie: że wykryli, ze mandat został opłacony,

    Ale z bezdomnego i tak się nie da nic wyciągnąć. To jest problemem.