  • 1. Data: 2005-02-21 20:18:10
    Temat: mobbing w pracy?
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pracodawca nie wyplaca regularnie wynagrodzen od prawie 2 lat, w ostatnim
    czasie okres wyplacania przedluzyl sie o 1 miesiac.
    W dodatku zostaly zabrane komputery z firmy pozbawiajac pracownikom
    narzedzia pracy.
    Dzialania takie wynikaja z restrukturyzacji przedsiebiorstwa i zmiany adresu
    dzialalnosci firmy.
    Moje pytanie jest nastepujace.
    Co zrobic w przypadku pozbawuienia przez rpacodawce jedynego narzedzia pracy
    (stanowisko informatyka)?
    Co zrobic w przypadku, gdy pracodawca nie zapewni innego stanowiska pracy
    odpowiadajacemu kwalifikacjom pracownika?
    Czy mozna pracodawce "zmusic" do zwolnienia z obowiazku swiadczenia pracy?
    Co zrobic gdy pracodawca bedzie ignorowal wszelkie monity dotyczace pracy
    unikajac pobytu w firmie, zaslaniajac sie pobytem np.w szpitalu itp?

    Dzieki za odpowiedz.

    Seba

  • 2. Data: 2005-02-21 20:30:58
    Temat: Re: mobbing w pracy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Spróbuj podejść do tego z innej strony. Jak długo będzie go stać na płacenie
    za nic nie robienie? Taka sytuacja wiecznie trwać nie będzie.

  • 3. Data: 2005-02-21 20:38:28
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    "pracowac" mozemy jeszcze 1 miesiac bo akurat wtedy koncza sie
    wypowiedzenia..
    No i "stac na placenie" jest pod dyskusje.. bo raczej nie ma zamiaru
    zaplacic wynagrodzen (sprawa w sadzie).
    No i kwesta jest tego typu ze nie chce siedziec bezczynnie w pracy. Zaczynam
    tracic nerwy siedzac bezczynnie. W tym samym czasie moglbym poswiecic czas
    na poszukiwania pracy.

  • 4. Data: 2005-02-21 21:29:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cvdh4c$dtm$1@nemesis.news.tpi.pl Sebastian T.
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Zaczynam tracic nerwy siedzac bezczynnie. W tym samym czasie moglbym
    > poswiecic czas na poszukiwania pracy.
    Nie musisz. Nie wypłacenie pensji w terminie stanowi ciężkie naruszenie
    obowiązków pracodawcy i jest wystarczającym powodem do rozwiązania przez
    pracownika umowy o pracę bez wypowiedzenia, czyli z dnia na dzień.
    Oczywiście nie uwalnia to pracodawcy od zobowiązań z tytułu wynagrodzenia za
    pracę+odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia+odsetki.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-02-21 21:45:46
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Oczywiscie.. ale trace odprawe. to po pierwsze. po drugie zostal mi miesiac
    wypowiedzenia wiec odszkodowanie byloby w swysokosci 1 wynagrodzenia. wiec w
    sumie trace.. chociaz faktycznieto mam obawy co do odzyskania pieniedzy,
    ktore nie sa nam wyplacane.. pozostajhe jeszcze FGSP.
    Wiec pytanie co zrobic w momencie, gdy pracodawca uchyla sie od zwolnienia
    ze swiadczen pracy.

  • 6. Data: 2005-02-21 22:29:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cvdkrl$2dq$1@atlantis.news.tpi.pl Sebastian T.
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Oczywiscie.. ale trace odprawe. to po pierwsze.
    Jeśli masz prawo do odprawy. Nic o tym nie pisałeś.

    > po drugie zostal mi
    > miesiac wypowiedzenia wiec odszkodowanie byloby w swysokosci 1
    > wynagrodzenia.
    Nie jestem pewien. Trzeba było od razu po wypowiedzeniu i nieterminowej
    wypłacie reagować.

> [...]
    > do odzyskania pieniedzy, ktore nie sa nam wyplacane.. pozostajhe
    > jeszcze FGSP. Wiec pytanie co zrobic w momencie, gdy pracodawca uchyla
    IMO nic. To go z niczego nie zwalnia. Możesz zaczekać, możesz rozwiązać
    umowę bez wypowiedzenia (które i tak by trwało, jak rozumiem, 3 miesiące).

    Jotte

  • 7. Data: 2005-02-22 11:31:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Co zrobic gdy pracodawca bedzie ignorowal wszelkie monity dotyczace pracy
    > unikajac pobytu w firmie, zaslaniajac sie pobytem np.w szpitalu itp?

    to nie jest mobbing

    P.

  • 8. Data: 2005-02-22 16:23:05
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Czy mobbingiem nie jest dreczenie pracownika nie zapewniajac mu pracy i
    zmuszajac go do siedzenia bezczynnie w pracy? Przy tym pracodawca unika
    pracownikow nie odbierajac telefonow (nigdzie nie idzie go zastac, w
    zasadzie firma jest pozostawiona sama sobie), nie moze dac urlopow bo go nie
    ma... istny matrix... jak an Polska rzeczywistosc zreszta przystalo.

    Wiec siedzenie bezczynie w pracy wplywa korzystnie na czlowieka? Nie
    powoduje powstanie niecheci pracy, uczucia bezsilnosci. Fakt.. mozna nie
    przyjsc do pracy bo rzekomo go nie ma.. lecz zapewnie znajdzie taki moment,
    zeby przyjechac i zwolnic dyscyplinarnie.
    Przez miesiac czasu raczej nie wytrzymam.
    Rozwazam mozliwosc udania sie do psychologa, stwierdzenia u niego depresji
    spowoodowanej w/w sytuacja i obciazenia pracodawcy dodatkowymi kosztami
    zwiazanymi ze stanem, ktory obniza moje zdolnosci samomotywacyjne do
    poszukiwania nowej pracy.

    Wiec jezeli znajduje sie tutaj osoba, ktora zna prawo, a nie wydaje mu sie
    tylko ze zna i daje odpowiedzi, z ktorych nic nie wynika, prosze o
    podpowiedz.. najlepiej podparty wykladnia prawa.

    Dzieki za pomoc

    Użytkownik "Przemek R."

  • 9. Data: 2005-02-22 16:58:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zasadzie firma jest pozostawiona sama sobie), nie moze dac urlopow bo go
    > nie ma... istny matrix... jak an Polska rzeczywistosc zreszta przystalo.

    Jakby stal nad Toba lal Cie pasem, wrzesczal, traktowal jak szmate, zero
    szacunku itp
    to wtedy mozna to nazwac mobingiem, ale na pewno nie to co tutaj zostalo
    opisane.

  • 10. Data: 2005-02-22 19:14:00
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Jakby to zrobil to juz by nie zyl.. oczywiscie to jest zart, ale oddajacy to
    co mam napisac. nie tylko czynne znecanie sie nad pracownikiem mozna uznac
    za mobbing. Biernym znecaniem sie nad pracownikiem czyli, uniemozliwianie
    skontakowania sie z pracodawca, powodujace brak mozliwosci wykrozystania
    nalezacych sie pracownikowi swiadczeniom np. urlop wypoczynkowy, urlop na
    poszukiwanie pracy itp. Brak funckji kontrolnej (przeciez pracodawca MUSI
    takowe pełnic), brak funckji zapewniajacej prace (w moim przypadku zabranie
    mojego jedynego narzedzia pracy jakim jest komputer). Pracodawca lamie prawo
    jezeli nie zapewnia pracownikowi pracy. W tym przypadku powinien zadecydowac
    o sposobie postepowania. Ale co zrobic gdy osoba ta unika kontaktu z
    rpacownikami poniewaz firma jest niewyplacalna? Wedle tego co sie orientuje
    to nie moge opuscic stanowiska pracy z rygorem otrzymania dyscyplinarnego
    zwolnienia. A bezczynne siedzenie w pracy jest forma zneczania sie nad
    pracownikiem. Sprubuj posiedziec z kilka dni bez pracy przez 8h. A czekamnie
    ponad miesiac takiego czekania jezeli wlasciciel sie nie zjawi a zapewnietak
    bedzie. Czy nie powoduje to uszczerbku psychicznego na pracowniku? obawiam
    sie ze powoduje.
    Użytkownik "Przemek R."