  • 1. Data: 2005-02-21 20:03:30
    Temat: droga przez meke z laptopem w serwisie.
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|gazeta.pl>

    Witam.
    Kupilem laptopa w komisie. Nie dzialal jak powinien. Oddalem do naprawy
    gwarancyjnej. Wymieniono mi na inny (ten sam model). I tak 4 razy.
    Ten czwarty zdechl (poprzednie dzialaly ale nie tak jak powinny).
    Na czym sie oprzec jesli chce zazadac zwrotu pieniedzy?
    Czy Art. 8. ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej wraz z art.770[1] kc wystarczy?
    Jesli tak to czy w liscie ktore wystosuje do tego komisu pisac coswiecej
    poza suchymi przepisami?
    Czy moze jednak nadmienic ze do serwisu mam 25km i odwiedzilem go juz
    8-9 razy co daje w sumie prawie 500km?
    Czy nadmieniac ze wykazalem anielska cierpliwosc a mimo to laptopy
    zdychaja i wymienianie ich co miesiac jest mi "nie po drodze"?

    <cytat>
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    </cytat>
    <cytat>
    Art. 770 1. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez komisanta
    z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z jej
    działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się prze- pisy o
    sprzedaży konsumenckiej."
    </cytat>
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2005-02-21 20:18:21
    Temat: Re: droga przez meke z laptopem w serwisie.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    lukasz sczygiel napisał(a):
> [...]
    > Czy Art. 8. ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej wraz z art.770[1] kc wystarczy?

    Jeśli dobrze zrozumiałem, to do tej pory korzystałeś z gwarancji.
    Przewiduje ona zwrot pieniędzy? U kogo reklamowałeś?
    Jeśli chcesz skorzystać z odpowiedzialności _sprzedawcy_ za niezgodność
    towaru z umową, to możesz próbować, tyle że powinieneś zaczynać od
    początku - a więc art.8 ust.1 - żądanie wymiany albo naprawy. Widzę też
    kolejny problem - na miejscu sprzedawcy broniłbym się, że to co teraz
    reklamujesz, to nie jest rzecz sprzedana przez niego, a więc nie ponosi
    odpowiedzialności.

    KG

  • 3. Data: 2005-02-21 23:35:14
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|gazeta.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > kolejny problem - na miejscu sprzedawcy broniłbym się, że to co teraz
    > reklamujesz, to nie jest rzecz sprzedana przez niego, a więc nie ponosi

    Wszystko zamyka sie pomiedzy mna a komisem. Tam kupilem i tam reklamowalem
    i tam tez mi wymieniali. Tyle ze ile tak mozna? 4 laptopy. 4 razy jechac i
    oddawac. 4 razy jechac i odbierac. Na dodatek teraz laptop zdechl bez
    uprzedzenia. Z wszystkimi poufnymi danymi.
    czy dobrze mniemam ze
    <cytat>
    Zostal spelniony?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2005-02-22 19:54:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    lukasz sczygiel napisał(a):
    > Wszystko zamyka sie pomiedzy mna a komisem. Tam kupilem i tam reklamowalem
    > i tam tez mi wymieniali. Tyle ze ile tak mozna?

    Reklamowałeś na podstawie gwarancji? Było to w ogóle określone?

> [...]
    > lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    > niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo

    Powołać zawsze się możesz, w razie sporu oceni to sąd... Wyrok jest
    nieprzewidywalny. Niestety.

    KG