  • 1. Data: 2005-02-21 19:52:35
    Temat: praca społecznie użyteczna - określenie miejsca pracy
    Od: "Marcin" <z...@g...pl>

    Witam!
    Za dwa tygodnie będe miał w sądzie posiedzenie na którym ma zostać ustalone
    miejce pracy gdyż poprzednio sąd zaminieł moją karę grzywny (550 zł) na prace
    społecznie użyteczną w wymiarze 30 godzin (lub 40, nie pamietam bo nie
    wziołem odpisu wyroku z sadu) w ciągu jednego miesiąca. (tzn tylko jeden
    miesiac).
    Słyszałem że sad w Krakowie (gdyz tu mieszkam tymczasowo) zazwyczaj kieruje
    takie osoby jak ja na prace wykonywane w miejskim przedsiębiorstwie
    komunalnym (czy jakoś tak) na prace typu malowanie jakiś rzeczy itp.
    Ale słyszałem także że są jakieś instytucje (organizacje) w których mógłbym
    odpracować te 30 godzin. Ktoś mi mowił ze np. w domach dziecka, hospicjach
    czy inych tego typu placówkach, orientuje się ktoś czy to prawda???
    Może ktoś wie jakie i gdzie w Krakowie znajde te organizacje?

    I wogóle na jakich to zasdach jest? tzn mam np przed posiedzeniem isc do np.
    PCK i zapytać czy się zgodzą mnie przyjąć na odpracowanie i pożniej
    przedstawić to na posiedzeniu? (mam wziąć jakieś zaswiadczenie od jakieś
    instyytucji zeby je okazać w sądzie?) Czy moze iść na to posiedzenie i
    dopiero tam powiedzieć ze chciałbym żeby sąd mnie skierował do jakieś
    orgaznizacji?

    przepraszam ze się tak rozpisałem - ale jestem zielony w tych sprawach, a
    wolałbym odpracować to np. w domu dziecka, opieki itp., jesli tylko sie da
    tylko nie wiem jak to zalatwić
    ah dodam ze studiuję na studiach dziennych (UJ) i mam ogrniczony czas wolny w
    dni robocze, chyba sad to wezmie pod uwage?

    prosze o rade i dziekuje!

  • 2. Data: 2005-02-22 09:20:43
    Od: Roman Gładysz <r...@i...net.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005 19:52:35 +0000 (UTC), "Marcin"
    <z...@g...pl> wrote:

    Kazdy Sąd dysponuje listą instytucji i organizacji, w których
    wykonowana jest kara ograniczenia wolności w postaci niedpłatnej,
    kontrolowanej pracy.
    Myślę, że taka lista jest dostepna w sekretariacie wydziału. Warto tam
    zajrzeć przed rozprawa. Podejrzewam jednak, że w takim molochu jak
    krakowski sąd można zostać zbytym i w ogóle.

    Generalnie Sąd według wlasnego uznania będzie kierował do odpowiedniej
    jednostki. Ha, ich musi być stać na takiego pracownika, bo oni będą
    płacić ubezpieczenie.

    Myślę, że warto wziąć zaświadczenie z dziekanatu o tym, że się jest
    studentem i w jakim trybie się studiuje, ile jest zajęć, w jakich
    godzinach, żeby sąd miał papier, by skierować do odpowiedniego
    zakładu.

    Warto przekonywać sąd, ze się chce pracować w konkretnej jednostce.
    było by to dobrze widziane.
    To chyba tak w dużym skrócie.
    Pozdrawiam
    Roman Gładysz