    From: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobbing w pracy?
    Date: Tue, 22 Feb 2005 20:14:00 +0100

    Jakby to zrobil to juz by nie zyl.. oczywiscie to jest zart, ale oddajacy to
    co mam napisac. nie tylko czynne znecanie sie nad pracownikiem mozna uznac
    za mobbing. Biernym znecaniem sie nad pracownikiem czyli, uniemozliwianie
    skontakowania sie z pracodawca, powodujace brak mozliwosci wykrozystania
    nalezacych sie pracownikowi swiadczeniom np. urlop wypoczynkowy, urlop na
    poszukiwanie pracy itp. Brak funckji kontrolnej (przeciez pracodawca MUSI
    takowe pełnic), brak funckji zapewniajacej prace (w moim przypadku zabranie
    mojego jedynego narzedzia pracy jakim jest komputer). Pracodawca lamie prawo
    jezeli nie zapewnia pracownikowi pracy. W tym przypadku powinien zadecydowac
    o sposobie postepowania. Ale co zrobic gdy osoba ta unika kontaktu z
    rpacownikami poniewaz firma jest niewyplacalna? Wedle tego co sie orientuje
    to nie moge opuscic stanowiska pracy z rygorem otrzymania dyscyplinarnego
    zwolnienia. A bezczynne siedzenie w pracy jest forma zneczania sie nad
    pracownikiem. Sprubuj posiedziec z kilka dni bez pracy przez 8h. A czekamnie
    ponad miesiac takiego czekania jezeli wlasciciel sie nie zjawi a zapewnietak
    bedzie. Czy nie powoduje to uszczerbku psychicznego na pracowniku? obawiam
    sie ze powoduje.
    Użytkownik "Przemek R."