  • 1. Data: 2005-02-21 20:42:17
    Temat: Umowa zlecenie (student) / pracodawca oplacił ZUS... co dalej?
    Od: "LifeGuard" <r...@W...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem, a moze to nie jest problem. W zeszłym roku wykonałem
    zlecenie na umowe o zlecenie. Pracodawca wyplacil mi naleznosc i podpisalem
    umowe. Ale dopiero teraz niedawno przegladając ponownie tą umowe to
    zauwazyłem, ze moj zleceniodawca opłacił mi składki na ubezp. emerytalne,
    rentowe i wypadkowe. Z tego co wiem jesli jestem studentem i nie mam
    ukonczonych 26 lat to nie musze miec tego opłaconego. Wnioskuje ze oplaca mi
    to panstwo. Co w zwiazku z tym? Bo moj kumpel straszy mnie ze juz bede
    musial sobie wybrac towarzystwo emerytalne. Czy moze przy zwrocie podatku
    zwroca mi te składki?
    Jak to dalej sie odbywa?
    Jutro sprobuje skontaktowac sie z ksiegową tej firmy.

    Andrzej T. [ LifeGuard ] www.ratownictwo.w.pl

  • 2. Data: 2005-02-21 21:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LifeGuard" <r...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cvdh31$6eb$1@news.onet.pl...
    > Czy moze przy zwrocie podatku zwroca mi te składki?

    Nie zwrócą, bo przecież pobrał je ZUS, a nie US.

    > Jak to dalej sie odbywa?
    > Jutro sprobuje skontaktowac sie z ksiegową tej firmy.

    Podejrzewam, ze po prostu będziesz miał opłacone składki za ten okres i
    tyle.

  • 3. Data: 2005-02-21 21:28:52
    Od: "LifeGuard" <r...@W...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie zwrócą, bo przecież pobrał je ZUS, a nie US.

    > Podejrzewam, ze po prostu będziesz miał opłacone składki za ten okres
    > i tyle.

    ale u kogo bede mial to opłacone w ZUSie?
    Andrzej T. [ LifeGuard ] www.ratownictwo.w.pl

  • 4. Data: 2005-02-21 21:36:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LifeGuard" <r...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cvdjqb$dtm$1@news.onet.pl...

    > ale u kogo bede mial to opłacone w ZUSie?

    Chodzi Ci o II filar? pewni Ci wylosują.

  • 5. Data: 2005-02-21 21:47:57
    Od: "LifeGuard" <r...@W...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Chodzi Ci o II filar? pewni Ci wylosują.

    a jak ja nie chce zeby mi losowali? nie chce narazie decydowac o tym

  • 6. Data: 2005-02-21 22:24:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    LifeGuard wrote:

    > a jak ja nie chce zeby mi losowali? nie chce narazie decydowac o tym

    To narazie nic nie rób.
    Jeżeli przez tą wpłatę rzeczywiście musiałbyś wybierać II filar, to ZUS
    przed losowaniem cię o tym powiadomi. Wówczas się będziesz martwił co
    wybrać.
    Losowania są zdaje się raz, albo dwa razy w roku, czyli masz jeszcze
    trochę czasu.

  • 7. Data: 2005-02-22 10:22:42
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 21 lut o godzinie 21:42, na pl.soc.prawo, LifeGuard napisał(a):

> [...]
    > zlecenie na umowe o zlecenie. Pracodawca wyplacil mi naleznosc i podpisalem

    w KF
    1. żaden pracodawca.
    2. zleceniodawca *najpierw* Ci wypłacił pieniądze a dopiero później
    podpisał z Tobą Umowę Zlecenie ???

    Zaiste, ciekawe rzeczy prawicie kumie ;)

    > Ale dopiero teraz niedawno przegladając ponownie tą umowe to
    > zauwazyłem, ze moj zleceniodawca opłacił mi składki na ubezp. emerytalne,
    > rentowe i wypadkowe.

    I słusznie zrobił!!!
    Przecież to na tobie spoczywa obowiązek dostarczenia zleceniodawcy
    prawidłowo wypełnionego rachunku !!

    > Jutro sprobuje skontaktowac sie z ksiegową tej firmy.

    :D

    --
    Herbi
    22-02-2005 11:22:16

  • 8. Data: 2005-02-22 12:48:44
    Od: "LifeGuard" <r...@W...onet.pl>

    Herbi wrote:

    > w KF
    > 1. żaden pracodawca.
    > 2. zleceniodawca *najpierw* Ci wypłacił pieniądze a dopiero później
    > podpisał z Tobą Umowę Zlecenie ???
    >
    > Zaiste, ciekawe rzeczy prawicie kumie ;)

    Nie, no było na odwrót...

    > I słusznie zrobił!!!
    > Przecież to na tobie spoczywa obowiązek dostarczenia zleceniodawcy
    > prawidłowo wypełnionego rachunku !!

    Jakiego rachunku
    Ja nie mając firmy nie wystawiam rachunku...

    Andrzej T. [ LifeGuard ] www.ratownictwo.w.pl

  • 9. Data: 2005-02-22 13:22:34
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 lut o godzinie 13:48, na pl.soc.prawo, LifeGuard napisał(a):

    > Jakiego rachunku
    > Ja nie mając firmy nie wystawiam rachunku...

    A kto wystawia rachunek do wykonanej umowy zlecenia?
    Zleceniodawca?

    --
    Herbi
    22-02-2005 14:22:22

  • 10. Data: 2005-02-22 14:55:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    LifeGuard wrote:

    > Jakiego rachunku
    > Ja nie mając firmy nie wystawiam rachunku...

    Oczywiscie, ze wystawiasz.
    Ale poniewaz zwykle osoby biorące zlecenia nie mają o tym zielonego
    pojęcia, to księgowa w firmie napisała go za ciebie (za darmo, zwróć
    uwagę) i kazała tylko podpisać.