  • 11. Data: 2004-11-27 12:58:32
    Temat: Re: mobbing
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > PS. Zaraziłeś się od doktorka? Nie znamy się na tyle dobrze żebyś mówił
    mi
    > per "Pan" :))

    a jakos samo tak przychodzi :)

    P.

  • 12. Data: 2004-11-27 13:15:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "seb" <s...@k...to.wie.com> napisał w wiadomości
    > On 2004-11-27 12:18, Alek wrote::
    >
    > A po co przytaczać opinię zasłyszaną w mediach?

    A choćby po to, żeby ktoś kompetentny skorygował błędne informacje. Tę
    wiadomość słyszało zapewne wiele osób i niektórzy mogli uwierzyć.

    BTW
    A po co zadałeś powyższe pytanie? :)

    Alek

  • 13. Data: 2004-11-27 13:23:01
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-27 14:15, Alek wrote::

    > A choćby po to, żeby ktoś kompetentny skorygował błędne informacje. Tę
    > wiadomość słyszało zapewne wiele osób i niektórzy mogli uwierzyć.
    >
    > BTW
    > A po co zadałeś powyższe pytanie? :)

    Echh. To jest grupa pl.soc.prawo a nie - pl.bleble.plotki. Gdzieś ktoś
    kiedyś. Przytoczyłeś i mówisz, że czekałeś, aż ktoś skoryguje. A gdyby
    nikt nie skorygował? Bez sensu.
    A pytanie zadałem, żebyś mi wytłumaczył, dlaczego zajmujesz się plotkami
    w mediach. Nie zauważyłeś jeszcze, że to co podają w mediach nt.
    przepisów prawa, a nie daj Boże, ich interpretacji - trzeba przyjmować z
    przymrużeniem oka?

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    Dlaczego nie fersteien? My wszystko fersteien. Proszę bardzo, pan

  • 14. Data: 2004-11-27 14:43:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    wiadomości news:co9p1e$3h1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie byłoby mobbingu, przynajmniej ze strony pracodawcy, gdyby mógł on
    > pracownika zwolnić po prostu dlatego że już nie chce lub nie potrzebuje z
    > jego usług korzystać.

    Czyżby? Wtedy dopiero mógłby wywierać naciski. Kodeks pracy nie powstał
    dlatego, że nikt go nie potrzebował.

    Jotte

  • 15. Data: 2004-11-27 15:26:37
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:co9p1e$3h1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie byłoby mobbingu, przynajmniej ze strony pracodawcy, gdyby mógł on
    > pracownika zwolnić po prostu dlatego że już nie chce lub nie potrzebuje z
    > jego usług korzystać. Prawo fundując pracownikom ekstra ochronę
    > jednoczesnie zafundowało im mobbing, kombinowanie z umowami o pracę itp.

    > Uff... ulżyło.
    > A skąd te mądre słowa zaczerpnięte?
    >
    > Alek

    Kodeks cywilny
    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.

  • 16. Data: 2004-11-27 16:51:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Kodeks cywilny

    Miałem na myśli cały ten obszerny wywód o mobbingu. Odniosłem wrażenie, że
    to cytat z jakiejś literatury a to ty się tak rozpisałeś :)

    Alek

  • 17. Data: 2004-11-27 16:53:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Czyżby? Wtedy dopiero mógłby wywierać naciski.

    Ale PO CO? Pracodawca niekiedy dręczy pracownika po to żeby ów sam
    odszedł. Gdyby pracodawca miał swobodę w rozwiązywaniu umów o pracę to nie
    musiałby robić takich podchodów.

    Alek

  • 18. Data: 2004-11-27 17:13:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Echh. To jest grupa pl.soc.prawo a nie - pl.bleble.plotki.

    To jest grupa DYSKUSYJNA. Gdyby wszyscy tutaj wiedzieli wszystko to nikt z
    nikim by nie rozmawiał bo i o czym?
    A tematem dyskusji może być także poziom wiedzy prawnej społeczeństwa oraz
    dziennikarzy.

> [...]
    > w mediach. Nie zauważyłeś jeszcze, że to co podają w mediach nt.
    > przepisów prawa, a nie daj Boże, ich interpretacji - trzeba przyjmować z

    1. W mediach trafiają się również informacje
    prawdziwe.
    2. Nie ma rzeczy tak absurdalnej aby nie można
    było dla niej znaleźć większości w sejmie
    3. Był taki czas (niezbyt dawno),
    że podstawowym narzędziem pracy urzędników
    była Rzeczpospolita a nie Dz.U.
    Niektórzy nadal tak działaja.

    Alek

  • 19. Data: 2004-11-27 18:27:13
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    >Kodeks pracy nie powstał dlatego, że nikt go nie potrzebował.

    Oczywiście, ale myslimy chyba o innych potrzebujących.
    Kodeks pracy jest tylko "kulą u nogi" pracowników i pracodawców a "kurą
    znoszącą złote jajka" dla związkowców i prawników.

    vertret

  • 20. Data: 2004-11-27 19:18:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:coagtp$h7v$1@news.onet.pl VERTRET <vertret @ op.pl>
    pisze:

    > Kodeks pracy jest tylko "kulą u nogi" pracowników i pracodawców
    Przykro mi - jestem zupełnie odmiennego zdania, podobnie zresztą jak organy
    prawodawcze wielu państw świata (a w Europie to chyba wszystkich), mających
    podobne ustawy. Zwróć także uwagę, że np. w USA gdzie nie istnieje nic w
    rodzaju KP i byle "byznesmen" może pracownika wylać na bruk z dnia na dzień,
    rolę takiego regulatora pełni bardzo rozbudowany system umożliwiający
    dochodzenie na drodze cywilnej roszczeń odszkodowawczych.
    Krótko i konkretnie - czy uważasz, że KP należy po prostu zlikwidować?

    > a "kurą
    > znoszącą złote jajka" dla związkowców i prawników.
    Jestem wprawdzie związkowcem ale jajka mam zwykłe a nie złote, co
    wielokrotnie miałem okazję stwierdzić przy okazji ablucji. Mimo to służą mi
    wyśmienicie i bardzo je lubię. Jajek prawników nigdy nie sprawdzałem. ;)

    Jotte