  • 41. Data: 2004-11-30 11:09:27
    Temat: Re: mobbing
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    news:cohh3p$si3$1@news.dialog.net.pl...

    > Jakie dofinansowanie???

    A jak myslisz, kto w ostateczności dopłaca do minimalnego wynagrodzenia,
    jeżeli to co robi pracownik jest warte mniej niz wynosi to minimalne
    wynagrodzenie?

    >Próbujesz przypisać mi coś czego nie powiedziałem, a potem z tym
    polemizować? Kiepskie.

    A kto napisał:
    "To się kłóci z zasadami sprawiedliwości społecznej..."
    A teraz przypomnij sobie, w których krajach wprowadzano w praktyce te
    zasady i w jakim stanie jest tam "klasa robotnicza".

    > Ja wypowiadam się nie w kwestii umowy_o_współpracy_, tylko
    _umowy_o_pracę_,
    > czy - jeśli wolisz - stosunku pracy, zatrudnienia.
    > Są to dwie odmienne sytuacje prawne, są więc regulowane innymi
    przepisami,
    > przecież to proste.

    Ja przecież nie przecze, że to są inne sytuacje prawne. Ja uważam, że
    takie właśnie prawo jest szkodliwe m.in. dla tych, których niby ma
    chronić.

    vertret

  • 42. Data: 2004-11-30 12:16:40
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości

    > A jak myslisz, kto w ostateczności dopłaca do minimalnego wynagrodzenia,
    > jeżeli to co robi pracownik jest warte mniej niz wynosi to minimalne
    > wynagrodzenie?
    Temat - rzeka, a czuję, że chcesz go szalenie uprościć i tak spreparowany
    używać jako argument.
    Może pracodawca marnujący tę pracę albo źle ją organizujący? A jak w ogóle
    mierzyć tę wartość, wszak nie każdy produkuje coś materialnego lub usługę
    dającą przeliczyć sie na konkretną wartość ekonomiczną? Jakiej przyjąc
    interwał czasowy dla wiarygodnego pomiaru? Itd., itp., ...

    > A kto napisał:
    > "To się kłóci z zasadami sprawiedliwości społecznej..."
    > A teraz przypomnij sobie, w których krajach wprowadzano w praktyce te
    > zasady i w jakim stanie jest tam "klasa robotnicza".
    To, że ktoś zydel nazwał fotelem i postawił w pokoju nie oznacza, że ma
    pokój z fotelem.
    (Tylko nie zaczynajmy teraz dyskusji nt. definicji sprawiedliwości
    społecznej; dość ciekawy art. jest tu:
    http://www.mw.jga.pl/kontrrewolucja/sprawied.html).

    > Ja przecież nie przecze, że to są inne sytuacje prawne. Ja uważam, że
    > takie właśnie prawo jest szkodliwe m.in. dla tych, których niby ma
    > chronić.
    A nie prościej spytać samych zainteresowanych czy też też tak uważają?

    Jotte

  • 43. Data: 2004-11-30 13:03:19
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    > A nie prościej spytać samych zainteresowanych czy też też tak uważają?

    Oczywiście, że trzeba zapytać. Wszystkich zainteresowanych. Szczególnie
    wypadałoby zapytać tych, którzy mają za to płacić.

    vertret

  • 44. Data: 2004-11-30 13:11:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Oczywiście, że trzeba zapytać. Wszystkich zainteresowanych. Szczególnie
    > wypadałoby zapytać tych, którzy mają za to płacić.

    Mnie bardziej interesuje czy ogół ludzi pracy najemnej uważa zgodnie z Twoim
    poglądem, że KP im szkodzi i czy w związku z tym chcieliby jego likwidacji.
    Po co robić im dobrze na siłę, to niehumanitarne. ;)

    Jotte

  • 45. Data: 2004-11-30 14:12:53
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

> [...]
    likwidacji.
    > Po co robić im dobrze na siłę, to niehumanitarne. ;)

    Można zapytać.
    Tak samo jak mnie możesz zapytać, czy chcę, prawa które da mi 10% twojej
    wypłaty.
    Chcesz mnie o to zapytać?

    vertret

  • 46. Data: 2004-11-30 19:45:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cohv4g$ivc$1@news.onet.pl VERTRET <vertret @ op.pl>
    pisze:

    > Tak samo jak mnie możesz zapytać, czy chcę, prawa które da mi 10% twojej
    > wypłaty.
    > Chcesz mnie o to zapytać?
    A po co?
    Przecież wiem, że odpowiedź brzmi: "NIE, nie chcę prawa do 10 % twojej
    wypłaty.
    Chcę prawa do 20 %" ;)))

    Tylko to nie bardzo ma związek z tym co napisałem. Ja wcale nie wątpię, że
    obecny model prawnej ochrony zatrudnionych jest solą w oku zatrudniających.
    Im przeszkadzają wszelkie prawa pracownicze, co mi zresztą wisi.
    Po prostu nim stwierdzisz, że szkodzi on pracownikom i lepiej im go zabrać,
    to spytaj może ich samych, czy podzielają to stanowisko.

    Cóż, na razie chyba wyczerpaliśmy temat i argumenty. Pospieramy się przy
    jakimś następnym wątku. ;)

    Jotte