  • 21. Data: 2004-11-27 19:24:48
    Temat: Re: mobbing
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:coabgr$s90$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale PO CO?
    Na jakim świecie żyjesz? Ludzi nie znasz?
    Pomińmy kwestie typu "dla przyjemności", "dla zabawy", dla zaspokojenia
    chorego ego" itp.
    On to zrobi po prostu po to, aby mu ten pracownik tyrał jak wół za grosze
    pod groźbą natychmiastowej utraty pracy.

    > Pracodawca niekiedy dręczy pracownika po to żeby ów sam
    > odszedł. Gdyby pracodawca miał swobodę w rozwiązywaniu umów o pracę to nie
    > musiałby robić takich podchodów.
    Pewnie, mógłby go po prostu w dowolnym momencie pozbawić środków do życia.
    A przedtem trochę podręczyć...

    Jotte

  • 22. Data: 2004-11-27 19:44:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Pewnie, mógłby go po prostu w dowolnym momencie pozbawić środków do
    życia.

    Jest przecież okres wypowiedzenia.
    A może proponujesz aby pracodawca raz zatrudniwszy pracownika był
    odpowiedzialny za jego byt dożywotnio?

    > A przedtem trochę podręczyć...

    Nie twierdzę, że dręczenie ludzi nie powinno byc ścigane ani że kodeks
    pracy jest jedyną przyczyną takich zachowań. Ale bywa i tak jak opisałem
    gdy nadmierna ochrona pracowników obraca się przeciwko nim.

    Alek

  • 23. Data: 2004-11-27 20:03:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Przykro mi - jestem zupełnie odmiennego zdania, podobnie zresztą jak
    organy
    > prawodawcze wielu państw świata (a w Europie to chyba wszystkich),
    mających
    > podobne ustawy.

    I między innymi dlatego gospodarka europejska ledwie dyszy i nie
    wytrzymuje porównania z amerykańską. Socjalizm to bardzo kosztowna zabawa.

    > Zwróć także uwagę, że np. w USA gdzie nie istnieje nic w
    > rodzaju KP i byle "byznesmen" może pracownika wylać na bruk z dnia na
    dzień,
    > rolę takiego regulatora pełni bardzo rozbudowany system umożliwiający
    > dochodzenie na drodze cywilnej roszczeń odszkodowawczych.

    A pracownik, który z dnia na dzień może stracić pracę bardziej ją szanuje.
    A w razie czego i tak nie ma zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem nowego
    zajęcia.

    > Krótko i konkretnie - czy uważasz, że KP należy po prostu zlikwidować?

    Skreślić zbędne artykuły a tych kilkanaście które pozostaną można by
    wcisnąć do kc.
    A na deser zlikwidować związki zawodowe.

    > Jestem wprawdzie związkowcem ale jajka mam zwykłe a nie złote.

    Khmmm... byt określa świadomość. Teraz rozumiem skąd twoje poglądy. Jeśli
    jesteś etatowym pracownikiem zz to twoja pensja to są własnie te złote
    jajka :)

    Alek

  • 24. Data: 2004-11-27 20:07:10
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:coabcl$rnb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Miałem na myśli cały ten obszerny wywód o mobbingu. Odniosłem wrażenie, że
    > to cytat z jakiejś literatury a to ty się tak rozpisałeś :)
    >
    > Alek

    To były wycinki z tez i innych aktów prawnych zawartychj w lexie

  • 25. Data: 2004-11-27 20:15:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    "VERTRET" <vertret @ op.pl> popełnił 27 lis 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > Oczywiście, ale myslimy chyba o innych potrzebujących....
    Masz rację! absolutną!
    Podobnie kodeks drogowy (a niech będzie -pord)
    jest tylko "kulą u nogi" kierujących i innych użytkowników dróg
    a "kurą znoszącą złote jajka" dla drogówki i prawników.
    Ba! Podobnie kodeks karny jest dla niektórych ....

    --
    pozdro
    poreba, per absurdum do tego, no, sensu

  • 26. Data: 2004-11-27 20:34:44
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:coaml4$mh3$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > I między innymi dlatego gospodarka europejska ledwie dyszy i nie
    > wytrzymuje porównania z amerykańską. Socjalizm to bardzo kosztowna zabawa.
    A dobre buty są o wiele kosztowniejsze niż trampki.
    W czym wolisz chodzić?

    > A pracownik, który z dnia na dzień może stracić pracę bardziej ją szanuje.
    > A w razie czego i tak nie ma zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem nowego
    > zajęcia.

    To nie jest takie proste, jak myślisz. Bardzo upraszczasz, więc ja też to
    zrobię.
    Pracując nawet na niespecjalnie lukratywnym stanowisku można nieco odłożyć,
    nie żyje się od pierwszego do pierwszego. Jest z czego żyć przez 2, 3 czy
    więcej miesięcy poszukiwania nowej pracy.
    Zresztą - dobra, jak w Polsce nie będzie zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem
    nowego zajęcia to pogadamy o ograniczeniu kodeksowych praw pracowników i
    otwarciu im zbliżonych możliwości prawnych.

    > Skreślić zbędne artykuły a tych kilkanaście które pozostaną można by
    > wcisnąć do kc.
    > A na deser zlikwidować związki zawodowe.
    A kto zdecyduje, które są zbędne? Może pracodawcy? (ROTFL)
    Chcesz zabronić ludziom prawa do swobody zrzeszania się?
    O cholera, teraz to już wiem jakie masz ciągoty...

    > Khmmm... byt określa świadomość. Teraz rozumiem skąd twoje poglądy. Jeśli
    > jesteś etatowym pracownikiem zz to twoja pensja to są własnie te złote
    > jajka :)
    Chyba musisz jeszcze trochę nabrać dystansu do sprawy, bo jak widzę na razie
    Twoją świadomość określają obiegowe pojęcia i slogany.
    1. Nie jestem pracownikiem związku (co zresztą nie ma znaczenia), po prostu
    do ZZ należę i działam w nim, płacę składki.
    2. Czym różni się pracownik zatrudniony przez ZZ i pobierający pensję z kasy
    zasilanej składkami dobrowolnych jego członków od pracownika zatrudnionego
    jako sprzedawca w warzywniaku i pobierający pensję z pieniędzy dobrowolnych
    klientów?
    3. Dlaczego firma X pozyskująca pieniądze ze swej działalności gospodarczej
    może zatrudnić księgowego, prawnika, kierowcę i ich pensja to nie są "złote
    jaja", a ZZ pozyskujący pieniądze z dobrowolnych składek swoich członków
    zatrudniając ludzi na tych samych stanowiskach takie jaja im składa w
    postaci pensji?

  • 27. Data: 2004-11-27 22:26:01
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-27 21:15 :

> [...]
    > "kurą znoszącą złote jajka" dla drogówki i prawników.
    > Ba! Podobnie kodeks karny jest dla niektórych ....

    Koledze raczej chodziło - tak myślę - o to, że kodeks pracy może
    zastąpić dowolna umowa zgodna z kodeksem cywilnym. Co zresztą ma miejsce
    np. w umowie o dzieło czy zlecenie. Natomiast kodeksu karnego - raczej
    nie ma czym zastąpić.
    - Szwejk

  • 28. Data: 2004-11-27 22:31:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > A dobre buty są o wiele kosztowniejsze niż trampki.
    > W czym wolisz chodzić?

    A ty wydałbyś ostatnie pieniądze na baaardzo dobre buty za 1000zł a potem
    pożyczał pieniądze na chleb? Jeśli stać mnie tylko na trampki to chodzę w
    trampkach.

    > jak w Polsce nie będzie zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem
    > nowego zajęcia to pogadamy o ograniczeniu kodeksowych praw pracowników

    No to sobie poczekamy... Mylisz skutki i przyczyny.

    > A kto zdecyduje, które są zbędne? Może pracodawcy? (ROTFL)

    Nie. Ustawy uchwalają politycy.

    > Chcesz zabronić ludziom prawa do swobody zrzeszania się?
    > O cholera, teraz to już wiem jakie masz ciągoty...

    Absolutnie nie! Niech się zrzesza kto chce. Jednak uważam, że w obecnym
    stanie prawnym i faktycznym ROLA związków zawodowych jest szodliwa dla
    przedsiębiorstw i w oststecznym rachunku dla samych pracownków. Prawem
    kaduka wchodzą one w kompetencje zarządów a nawet właścicieli firm a
    skutki tego są opłakane.

    > 2. Czym różni się pracownik zatrudniony przez ZZ i pobierający pensję z
    kasy
    > zasilanej składkami dobrowolnych jego członków od pracownika
    zatrudnionego

    Rzecz w tym, że taki związkowiec będzie twierdził, że związki zawodowe są
    pożyteczne i konieczne, ale będzie tak twierdził nie dlatego, że taki ma
    pogląd tylko dlatego, że ma z tego korzyść. A więc w dyskusji o zz nie
    bedzie obiektywny. I tylko o to mi chodziło.

    Alek

  • 29. Data: 2004-11-27 22:35:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zastąpić dowolna umowa zgodna z kodeksem cywilnym. Co zresztą ma miejsce
    > np. w umowie o dzieło czy zlecenie. Natomiast kodeksu karnego - raczej

    A poza tym kodeks drogowy czy karny jednakowo traktuje wszystkich
    zainteresowanych zaś kodeks pracy w obecnej postaci mocno faworyzuje
    pracowników a dyskryminuje pracodawców (zresztą z negatywnymi skutkami dla
    pracowników).

    Alek
    --
    poreba, per absurdum do nonsensu :)

  • 30. Data: 2004-11-27 23:03:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:coavae$32e$1@atlantis.news.tpi.pl Alek

    > A ty wydałbyś ostatnie pieniądze na baaardzo dobre buty za 1000zł a potem
    > pożyczał pieniądze na chleb? Jeśli stać mnie tylko na trampki to chodzę w
    > trampkach.
    Nie pytałem na jakie obuwie Cię stać, tylko w jakim wolisz chodzić.

    > No to sobie poczekamy... Mylisz skutki i przyczyny.
    Nie sądzę.

    > Nie. Ustawy uchwalają politycy.
    Wiem. To była taka drobna kpina, której nie zauważyłeś pomimo, że
    zaznaczyłem ją akronimem. ;)

    > Absolutnie nie!
    Całe szczęście...
    Choć nie do końca wierzę.

    > Jednak uważam, że w obecnym
    > stanie prawnym i faktycznym ROLA związków zawodowych jest szodliwa dla
    > przedsiębiorstw i w oststecznym rachunku dla samych pracownków.
    Masz prawo do własnych opinii.
    Ale - dla zasady - może by spytać tych pracowników czy są tego samego zdania
    i czy chcą usunięcia szkodzącego im prawa.
    No chyba, że Ty wiesz lepiej.

    > Prawem
    > kaduka wchodzą one w kompetencje zarządów a nawet właścicieli firm a
    > skutki tego są opłakane.
    To już brednie. ZZ realizują przyznane im ustawowo uprawnienia i tyle.
    Równie dobrze można twierdzić, że zarządy i właściciele realizują swe cele
    prawem kaduka.

> [...]
    > pogląd tylko dlatego, że ma z tego korzyść. A więc w dyskusji o zz nie
    > bedzie obiektywny. I tylko o to mi chodziło.
    A tzw. przedsiębiorca będzie twierdził, że istnienie KP i ZZ jest szkodliwe
    nie dlatego, że ma taki pogląd tylko dlatego, że z ich likwidacji odniósłby
    korzyść. A więc w dyskusji o KP i ZZ nie będzie obiektywny. I o to mi
    chodzi.

    Jotte