  • 1. Data: 2003-06-21 19:39:15
    Temat: materiały operacyjne... (długie)
    Od: "Piotr" <t...@o...pl>

    W wielu książkach o tematyce prawnej przeczytałem, że podstawą do
    typowania świadków, czy też przeszukania lub zatrzymania mogą być czynności
    operacyjno-rozpoznawcze wykonane przez Policję, SG, ABW itp. Jednak
    zgodniez z ustawą o Policji (i innych służbach) czynności takie mają
    charakter niejawny, niejawne są przepisy o sposobie ich wykonywania, a
    przede wszystkim niejawne są zgromadzone materiały z takich działań.
    Wobec tego jak formalnie w postępowaniu przygotowawczym wykorzystać
    poczynione ustalenia operacyjne ? Czy jeśli chcemy wprowadzić nowego świadka
    do postępowania przygotowawczego, a informacje o nim poczhodzą z czynności
    operacyjnych to trzeba jakąś notatką poprzedzić protokół przesłuchania i
    stwierdzić skąd wiemy o tym świadku (a ochrona informacji niejawnych) ? Czy
    też przemilczeć w jaki sposób do świadka dotarliśmy i zwyczajnie go
    przesłuchać?
    Przeszukanie, zatrzymanie zgodnie z kpk wymagają uzasadnienia, więc jak
    dokonać uzasadnienia, jeśli informacje operacyjno-rozp. są niejawne ?
    Przecież trzeba doręczyć zinteresowanemu "kwity" przeszukania, gdzie powinna
    być przyczyna, fakty uzasadniające, a jak są to informacje operacyjne to co,
    przemilczeć i powiedzić: po prostu wiemy.
    Czy ogólnikowo podać "źródła własne", a jak gość złoży zażalenie na
    czynność?
    Zapraszam do dyskusji lub odpowiedzi.
    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2003-06-22 08:38:43
    Temat: Re: materiały operacyjne... (długie)
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czynności
    > operacyjno-rozpoznawcze wykonane przez Policję, SG, ABW (...)

    Niestety dużo jest niejawnych przepisów.
    Znam przypadek, kiedy funkcjonariusz jednej ze służb mundurowych nie zgadzał
    się z decyzją działu finansowego.
    Chodziło o pieniądze, wg funkcjonariusza należało mu się ileś tam kasy za
    wydelegowanie go, gdzieś, wg działu finansowego - nie. Mówili mu, że jest
    wewnętrzny przepis, ze tak jest. Nie chcieli mu go przedstawić bo jest
    niejawny.
    Funkcjonariusz zdesperowany, bo chodziło o ileśtam pensji dodatkowych, więc
    kasa niemała, skierował sprawę do sądu. Rozprawa była krótka. Pełnomocnik
    resortu, przedstawił tylko do wiadomości sądu ten przepis i nikt o tym się
    nie dowiedział. Wyrok był niekorzystny dla funkcjonariusza.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-06-22 08:55:25
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:nWdJa.59034$RM6.770444@news.chello.at...

> [...]
    > - nie. Mówili mu, że jest wewnętrzny przepis, ze tak jest. Nie
    > chcieli mu go przedstawić bo jest niejawny.

    Kurcze, istny Paragraf 22....

  • 4. Data: 2003-06-22 09:06:23
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > była krótka. Pełnomocnik resortu, przedstawił tylko do wiadomości
    > sądu ten przepis i nikt o tym się nie dowiedział. Wyrok był

    A do jakiego sadu ? :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-06-22 10:12:24
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > resortu, przedstawił tylko do wiadomości sądu ten przepis i nikt o tym się
    > nie dowiedział. Wyrok był niekorzystny dla funkcjonariusza.

    mozesz cos blizej o tym powiedziec, bo na razie to "trąci wierutna bzdura"

    pozdr
    ssj5

  • 6. Data: 2003-06-22 11:40:20
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > A do jakiego sadu ? :)

    Do cywilnego sądu, rejonowego czy okręgowego... nie znam szczegółów, to
    tylko z opowieści z trzeciej ręki.

    Pozdr
    kw

  • 7. Data: 2003-06-22 11:41:22
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zgadzał

    > więc
    >
    > mozesz cos blizej o tym powiedziec, bo na razie to "trąci wierutna bzdura"

    Niestety nie znam szczegółów bo znam sprawę z trzeciej reki.

    Pozdr
    kw

  • 8. Data: 2003-06-22 11:57:59
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    > Do cywilnego sądu, rejonowego czy okręgowego... nie znam szczegółów,
    > to tylko z opowieści z trzeciej ręki.

    Stosunek sluzbowy policjanta jest stosunkiem administracyjnoprawnym
    i nie moze on wystapic o zaplate wynagrodzenia do sadu cywilnego
    czy sadu pracy. Sadze iz z tego powodu pozew zostal odrzucony. Ja bym
    sie tu nie dopatrywal zadnych spiskow.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 9. Data: 2003-06-22 12:01:01
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Niestety nie znam szczegółów bo znam sprawę z trzeciej reki.
    >
    > Pozdr
    > kw

    Dzięki Bogu, to wszystko wyjaśnia.
    Ufff

  • 10. Data: 2003-06-22 12:23:10
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Niestety nie znam szczegółów bo znam sprawę z trzeciej reki.

    oki. zdziwilbym sie bowiem troche, bo sprawy oddoelegowania np za granice
    reguluja m.in:
    ustawa o policji, ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW w sprawie uprawnień i
    obowiązków policjantów delegowanych do pełnienia służby poza granicami
    państwa. a te przepisy nie sa niejawne.

    ale jesli faktycznie jest to opowiesc z "trzeciej" reki, to moze zupelnie
    chodzic o cos innego.

    pozdr
    ssj5