  • 1. Data: 2003-06-21 16:44:09
    Temat: Mandaty drogowe
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

    Witam Wszystkich !

    Po jakim czasie niezapłacone mandaty przedawniają się? Z tego co się
    orientuję to 3 lata od dnia wystwienia. Czy to jest prawdziwa informacja ?

    Pozdrawiam,
    Cezary.

  • 2. Data: 2003-06-21 17:55:38
    Temat: Re: Mandaty drogowe
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003 18:44:09 +0200, Cezary wrote:

    > Witam Wszystkich !
    >
    > Po jakim czasie niezapłacone mandaty przedawniają się? Z tego co się
    > orientuję to 3 lata od dnia wystwienia. Czy to jest prawdziwa informacja ?

    Z tego co wiem, to przedawniaja sie - ale pod warunkiem, ze w miedzyczasie
    nei dostales innego. Wiec raczej ciezko bedzie ;)
    Grzegorz

  • 3. Data: 2003-06-21 19:05:59
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Cezary" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Po jakim czasie niezapłacone mandaty przedawniają się? Z tego co się
    > orientuję to 3 lata od dnia wystwienia. Czy to jest prawdziwa informacja ?

    Jest prawdziwa.

    mz

  • 4. Data: 2003-06-21 20:58:59
    Od: "Cezary" <c...@p...fm>

    Jak to? Od każdego nowego czas biegnie od nowa?

    Użytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:10zfuesef66hw.1wbq1epguf6qg.dlg@40tude.net...

  • 5. Data: 2003-06-22 09:25:07
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Cezary wrote:
    > Witam Wszystkich !
    >
    > Po jakim czasie niezapłacone mandaty przedawniają się? Z tego co się
    > orientuję to 3 lata od dnia wystwienia. Czy to jest prawdziwa
    > informacja ?

    Art 45 § 3. kodeksu wykroczen :

    Orzeczona kara lub srodek karny nie podlega wykonaniu, jezeli od daty

    uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 6. Data: 2003-06-22 09:53:47
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Grzegorz Mejlun wrote:

    > Z tego co wiem, to przedawniaja sie - ale pod warunkiem, ze w miedzyczasie
    > nei dostales innego. Wiec raczej ciezko bedzie ;)

    Teraz wchodzi jeszcze system, ze dodatkowo jesli masz zwrot z podatku,
    to US ma sprawdzac czy nie masz mandatu i bedzie obcinal nadplate o
    kwote mandatu.

    wer

  • 7. Data: 2003-06-23 13:43:49
    Od: "LeszekTG" <L...@n...spamuj.Post.PL>

    Użytkownik "wer" <w...@w...tnijto.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz wchodzi jeszcze system, ze dodatkowo jesli masz zwrot z podatku,
    > to US ma sprawdzac czy nie masz mandatu i bedzie obcinal nadplate o
    > kwote mandatu.

    Dokładnie - w piątek dostałem pisemko z US "zawiadomienie o zajeciu prawa
    majątkowego stanowiącego wierzytelnośc pieniężną u dluznika zajetej
    wierzytelnosci innego niz pracodawca, organ rentowy lub bank" gdzie wzywają
    mnie aby w terminie 7 dni (..) zlożyl oswiadczenie dot. czy uznaje zajete
    wierzytelnosci.

    problem w tym ze tych zajetych wierzytelnosci jest 36 zl a mandatow
    nazbierało sie 750 zl + koszta egzekucyjne 48.80 zl

    mam pytanie co moze zrobic US aby sciągnąc reszte kasy ? Moja sytuacja :
    pracuje na 1/8 etatu (95 zl na miesiąc) mieszkam z rodzicami , wszystkie
    ruchomosci w mieszkaniu są wlasnoscią rodzicow

    pozdrawiam
    Leszek

  • 8. Data: 2003-06-23 20:14:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "LeszekTG" <L...@n...spamuj.Post.PL> napisał:

    >mnie aby w terminie 7 dni (..) zlożyl oswiadczenie dot. czy uznaje zajete
    >wierzytelnosci.
    US ma prawny obowiązek nadpłatę zwrócić ci w całości
    (art. 75 Ordynacji podatkowej) - nie ma tam potrąceń z tytułu innego
    niż twoje należności podatkowe, a mandat nim nie jest.
    Jeśli chcesz prześlę ci artykuł w tej sprawie z Rzeczpospolitej z
    opinią prawników - podaj adres.

    >pracuje na 1/8 etatu (95 zl na miesiąc) mieszkam z rodzicami,
    To ma co zająć :-) twoje wynagrodzenie.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-06-23 23:46:15
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > niż twoje należności podatkowe, a mandat nim nie jest.
    > Jeśli chcesz prześlę ci artykuł w tej sprawie z Rzeczpospolitej z

    Serio!?!?!
    Mi z zaliczki za 2001 rok w 2002 roku oddali o 50 zł. mniej bo nie zapłaciłem
    jakiegoś mandatu. Jeżeli nie mieli prawa tego zrobić to jutro do nich idę.
    Grozili mi też ustnie, że zrobią to samo w tym roku (z nadpłaty za 2002,
    kolejne 50 zł.), ale nie zrobili. Zreflektowali się?
    Proszę o ten artykuł z Rzepy na adres s...@p...onet.pl
    Wielkie dzięki,
    Szymon

  • 10. Data: 2003-06-24 06:15:41
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Grozili mi też ustnie, że zrobią to samo w tym roku (z nadpłaty za 2002,
    > kolejne 50 zł.), ale nie zrobili. Zreflektowali się?
> [...]

    To ja też poproszę
    TomekS