  • 1. Data: 2007-06-13 17:20:59
    Temat: kupno samochodu przez osobę z podwójnym obywatelstwem
    Od: "Kasia Gerson" <k...@g...pl>

    poproszono mnie o pomoc w zakupie samochodu przez osobę mającą podwójne
    obywatelstwo (polskie i jednego z krajów UE) - ta osoba chce kupić samochód
    w Polsce po czym wywieźć go do siebie i tam go uzywać (bez rejstrowania, ma
    jeździć na polskich znakach) Nie pytajcie mnie po co to jej, bo sama nie
    rozumiem;) Nigdy nie kupowałam uzywanego samochodu więc pojęcia nie mam od
    czego w ogóle nalezy zacząć i na co zwracać uwagę...
    Czy ona w ogóle może ten samochód zarejstrować na siebie w Polsce skoro nie
    ma polskiego dowodu osobistego? Jakie są koszty z tym związane? Co usłyszy u
    ubezpieczyciela (bo zakładam, że będzie musiała się ubezpieczyć w Polsce? A
    może nie?) - czy stawka ubezpieczenia nie będzie w takim przypadku wyższa?

  • 2. Data: 2007-06-13 18:23:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kasia Gerson" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f4p91q$2cf$1@inews.gazeta.pl...

    > osobę mającą podwójne
    > obywatelstwo (polskie i jednego z krajów UE)

    > skoro nie
    > ma polskiego dowodu osobistego?

    to ma podwojne obywatelstwo czy nie?

  • 3. Data: 2007-06-13 18:47:00
    Od: "Kasia Gerson" <k...@g...pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kasia Gerson" <k...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:f4p91q$2cf$1@inews.gazeta.pl...

    > to ma podwojne obywatelstwo czy nie?

    Ma podwójne obywatelstwo i polski paszport, wyrobiony u siebie w ambasadzie
    (jej matka jest Polka). Dowodu nigdy nie potrzebowała i nigdy nie mieszkała
    w Polsce, nie ma też tutaj zadnego zameldowania.

  • 4. Data: 2007-06-13 18:47:27
    Od: "Kasia Gerson" <k...@g...pl>

  • 5. Data: 2007-06-13 18:49:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 19:20
    (autor Kasia Gerson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4p91q$2cf$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > samochód w Polsce po czym wywieźć go do siebie i tam go uzywać (bez
    > rejstrowania, ma jeździć na polskich znakach)

    A tak wolno? Np. w Irlandii z tego co czytałem nie można nawet jak się jest
    polakiem-polakiem... Trzeba ichnie blaty....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 6. Data: 2007-06-13 18:50:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 20:23
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <23164$46703635$5112c983$1631@news.chello.pl>):

    > to ma podwojne obywatelstwo czy nie?

    No obywatelstwo ma a DO nie.

  • 7. Data: 2007-06-13 22:09:45
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > może nie?) - czy stawka ubezpieczenia nie będzie w takim przypadku wyższa?

    a co Ty masz pomagać jak chce to niech kupuje. Na moje wyczucie coś mi tu
    przekrętem pachnie i abyś nie musiała za coś płacić.

    akohoro

  • 8. Data: 2007-06-14 03:51:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kasia Gerson" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f4pe33$pbc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mieszkała
    > w Polsce, nie ma też tutaj zadnego zameldowania.

    to nie ma szans
    w polsce nawet obywatel nie moze, bo urzedasy sa caly czas w zeszlej epoce,
    zarejestrowac samochodu poza swoim miejscem zameldowania, mimo iz ustawa
    mowi o miejscu zamieszkania

  • 9. Data: 2007-06-14 04:02:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A tak wolno?

    a dlaczego nie?
    nawet nie musisz miec obywatelstwa danego kraju aby miec samochod na jego
    blachac

    > Np. w Irlandii z tego co czytałem nie można nawet jak się jest
    > polakiem-polakiem... Trzeba ichnie blaty....

    to znaczy ze jak?
    ze nie moge do irlandi wjechac swoim samochodem, czy na granicy zakladaja mi
    ich blachy? ;)

  • 10. Data: 2007-06-14 11:57:12
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 06:02
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <a0411$4670bdc0$5112c983$18051@news.chello.pl>):

    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego nie?

    A bo prawo danego kraju może nie zezwalać. aktualnie np. można wyczytać, że
    nie tylko irlandzkie, ale niemieckie też nie:

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
    icleId=48566

    ,,Niemiecka policja chce zmusić Polaków do rejestracji samochodów w
    Niemczech. Trzeba to zrobić w pół roku po zameldowaniu w tym kraju.''

    > nawet nie musisz miec obywatelstwa danego kraju aby miec samochod na jego
    > blachac

    No. Ale tamten chce jeździć u siebie na polskich. Więc jeśli to Niemcy lub
    Irlandia to nie wolno. Gdzie indziej pewnie podobnie.

    > to znaczy ze jak?
    > ze nie moge do irlandi wjechac swoim samochodem, czy na granicy zakladaja
    > mi ich blachy? ;)

    Nie, masz na to 24 godziny....

    http://obywatel.blog.onet.pl/2,ID83317708,index.html

    Każdy obywatel Polski chcący poruszać się polskim pojazdem po terytorium
    Irlandii powinien:

    a) w przeciągu 24 godzin od przyjazdu do Irlandii zarejestrować pojazd w
    najbliższym Urzędzie Rejestracyjnym (Vehicle Registration Office). Z
    obowiązku rejestracji pojazdu zwolnione są jedynie osoby wjeżdżające do
    Irlandii w celach turystycznych na okres nie dłuższy niż 2 tygodnie.