  • 1. Data: 2007-06-13 15:26:12
    Temat: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
    Od: m...@b...pl (MarekG)

    w dniu 28,05.2006 zlozylem reklamacje nastepujacej tresci

    R E K L A M A C J A

    W dniu 13.12.2006 roku, nabyłem w Państwa sklepie aparat telefoniczny
    marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723, w ramach oferty
    promocyjnej RHR1U3_3K . Dowód zakupu : Karta gwarancyjna NR
    PL/LZT1088501R2A z dnia 13.12.2006 roku.
    W ciągu ostatniego tygodnia ujawniły się w nim wady polegające na:
    • Wadliwe działanie aparatu fotograficznego
    • Nagrzewanie akumulatora
    • A w dniu 24.05.2007 roku całkowite zaprzestanie pracy przez w/w
    aparat telefoniczny
    Mając na uwadze przepisy art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu
    cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), wnoszę o wymianę aparatu
    telefonicznego na nowy, wolny od wad.
    Pragnę nadmienić, że w świetle w/w ustawy towar ma wadę fizyczną, która
    przesądza o jego całkowitej nieprzydatności do celu, do jakiego tego
    rodzaju towar jest zwykle używany (art. 4 ust.3) Jeżeli niezgodność z
    umową zostanie stwierdzona przed upływem 6-ciu miesięcy od dnia wydania
    towaru (a tak jest w tym przypadku), domniemywa się, że istniała już w
    chwili wydania /zakupu/ co ma miejsce w moim przypadku (art. 4 ust. 1).
    Sprzedawca, czyli Państwo nie mogą się od tej odpowiedzialności uchylić
    lub zwolnić. Nie mniej istotnym faktem jest, że to od nabywcy zależy, czy
    reklamując zakupiony towar skorzysta z karty gwarancyjnej, czy też będzie
    go reklamował tak jak ja na podstawie przepisów przytoczonej wyżej ustawy.
    Mając powyższe na uwadze, proszę o wymianę towaru zgodnie z powyższą
    reklamacją oraz wydanie aparatu zastępczego na czas rozpatrywania
    reklamacji

    Poniewaz nie dostalem odpowiedzi w ciagu ustawowych 14 dni, dzis
    pokwitowano mi odbior pisma ktore zlozylem o tresci:

    W dniu 28.05.2007 roku, złożyłam w Państwa Firmie reklamacje zakupionego
    aparatu telefonicznego marki Sony Ericsson K750i, NR IMEI 353785010469723
    /kopia w załączeniu/. Podstawą złożenia reklamacji były przepisy ustawy z
    dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176).
    Do dnia 13.06.2007 roku nie uzyskałam Państwa odpowiedzi na moją
    reklamację, co w świetle przytoczonej ustawy, tj., art.8 ust.3 oznacza, że
    firma ABC Agent SOLEX wspomnianą na wstępie reklamacje uznała za zasadną.
    Cyt.:, „ 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
    dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione”

    W związku z powyższym wzywam do spełnienia żądanego świadczenia, tj
    wymiany zakupionego telefonu Sony Ericsson K750i, na nowy, wolny od wad w
    terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma. Nie spełnienie
    świadczenia będzie skutkowało moim wystąpieniem ze skargą do Urzędu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz na drogę sądową w postępowaniu
    uproszczonym wraz z żądaniem dodatkowych roszczeń odszkodowawczych
    wynikającymi z przepisów Kodeksu Cywilnego, co narazi Państwa na dodatkowe
    koszty.

    Powyzsze pisma pokwitowano podpisem z pieczecia firmowa i podpisem. Pan
    ktory pzryjmowal, powiedzial ze nie dsotalem odpowiedzi poniewaz telefon
    jest u rzeczoznawcy, podejrzewam ze w naprawie gwarancyjnej po ktorej beda
    chcieli mi go wcisnac jako naprawiony. W zwiazku z powyzszym mam pytanie.

    1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
    ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
    znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na
    reklamacje w ciagu 14 dni i napisali ze z koncowym rozpatrzeniem
    reklamacji poczekaja na wynik ekspertyzy OK. Ale teraz, skoro minelo 14
    dnio bez odpowiedzi w swietle ustawy o spzredazy konsumenckiej, nawet
    niepomyslny wynik espertyzy nie powinien miec znaczenia. Co wyna to?

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego

  • 2. Data: 2007-06-14 00:28:43
    Temat: Re: NIezgodnośc towaru z umową... proszę o ocene
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2007 MarekG <m...@b...pl> napisał/a:
    > 1/ Uplynal termin 14 dni na jakakolwiek odpowiedz ze sklepu. Czy
    > ewentualna , niekozrytstna dla mnie ocena rzeczoznawcy bedzie miala
    > znaczenie? Moja interpretacja jest taka. Jesli odpisali by mi na

    Nie. Najmniejszego. Istotne jest samo przekroczenie terminu.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-06-14 10:36:32
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    tkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie. Najmniejszego. Istotne jest samo przekroczenie terminu.

    A co jeśli urządzenie zostanie przez sprzedawcę wysłane do producenta, ten
    je naprawi i zostanie zwrócone klientowi? Klient nie zauważy (czy możliwe?)
    że urządzenie nie jest wymienione i pokwituje odbiór.

    I co w przypadku jeśli urządzenie naprawione nadal ma wady?

    SOTB

  • 4. Data: 2007-06-14 11:18:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.06.2007 sotb <s...@n...netu> napisał/a:
> [...]
    > je naprawi i zostanie zwrócone klientowi? Klient nie zauważy (czy możliwe?)
    > że urządzenie nie jest wymienione i pokwituje odbiór.

    MZ sprzedawca może odpowiadać nawet karnie bo będzie to zwykłe oszustwo.

    > I co w przypadku jeśli urządzenie naprawione nadal ma wady?

    To będzie miało nadal wady. Nie wiem jaki jest sens rozpatrywania tego
    typu sytuacji skoro obowiązkiem sprzedawcy jest spełnić żądanie
    reklamacyjne a te jak rozumiem było "wymiana na nowy".

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-06-14 12:25:44
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    > typu sytuacji skoro obowiązkiem sprzedawcy jest spełnić żądanie
    > reklamacyjne a te jak rozumiem było "wymiana na nowy".

    Tak. Miałem właśnie taką sytuację w salonie ORANGE. Uszkodzony, wielokrotnie
    naprawiany na gwarancji modem GSM. Kupiony na działalność gospodarczą pod
    koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany
    na nowy na zasadach rękojmii. Sprzedawca pismo, które było przeze mnie
    kierowane do ORANGE wsadził do pudełka z modemem i stweirdził, że zostanie
    wysłane do naprawy do producenta. Otrzymałem podpisany drugi egzemplarz
    pisma. Odparłem, że nie interesuje mnie co z tym zrobią - ja zgłaszam
    żądanie wymiany. Sprzedawca stwierdził, że to producent decyduje czy modem
    będzie wymieniony czy naprawiony. Nie miałem siły wyprowadzać go z błędu.
    Zresztą... to chyba nie moje zadanie.
    Modem wrócił oczywiście z adnotacją w karcie gwarancyjnej i z następną
    usterką.
    Uzbierały się już ponad trzy miesiące niekorzystania. Orange uwzględnia w
    połowie reklamacje dotyczące wysokości rachunków twierdząc, że świadczy
    usługę prawidłowo. Tylko nie wiem co w takim przypadku, jaki wydarzył się
    teraz. Niby usługa jest świadczona, a z powodu ich oszustwa nie mogę z niej
    korzystać.
    Mam ochotę ich "pojechać", ale jak się za to prawidłowo zabrać?

    SOTB

  • 6. Data: 2007-06-14 12:27:41
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    sotb pisze:

> [...]
    > koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany
    > na nowy na zasadach rękojmii. Sprzedawca pismo, które było przeze mnie

    A czy ta zasada jeszcze obowiązuje? Możesz podać odpowiednie przepisy kc?

    L.

  • 7. Data: 2007-06-14 12:48:19
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy ta zasada jeszcze obowiązuje? Możesz podać odpowiednie przepisy
    > kc?

    Obowiązuje dla towarów zakupionych w związku z prowadzoną działalnością
    gospodarczą.

    http://strefa.org/definicje/rekojmia.html
    http://skoda.autokacik.pl/rekojmia.html
    http://forum.nikon.org.pl/archive/index.php/t-4404.h
    tml

  • 8. Data: 2007-06-14 22:00:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > koniec września 2006. W maju czwarty raz oddałem do salonu żądając wymiany

    Czyli nie miałeś takiej sytuacji bo rękojmia to nie "niezgodność z umową"
    i przepisy się tu różnią. W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.
    Możesz co najwyżej odstąpić od umowy:

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    > Mam ochotę ich "pojechać", ale jak się za to prawidłowo zabrać?

    Próbować odstąpić od umowy.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-06-15 07:11:09
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    > zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    > naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Hmm...
    Według http://strefa.org/definicje/rekojmia.html
    "Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:
    (...) może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu
    cywilnego),"

    Sprzedawca nie jest tutaj wytwórcą rzeczy, więc jest to "rzecz oznaczona co
    do gatunku".
    a więc jest możliwa wymiana:

    Art. 561. [Wymiana; usunięcie wad]
    § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku,
    kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej
    ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
    § 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości, a
    sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia wady,
    wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem, że po
    bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi. Sprzedawca może
    odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych kosztów.
    § 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy lub
    do żądania obniżenia ceny.

    Chyba, że źle to interpretuję.

    SOTB

  • 10. Data: 2007-06-15 20:58:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > W ramach rękojmi nie możesz żądać nowego towaru.

    art.561 kc

    KG