    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno samochodu przez osobę z podwójnym obywatelstwem
    Date: Thu, 14 Jun 2007 13:57:12 +0200

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 06:02
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <a0411$4670bdc0$5112c983$18051@news.chello.pl>):

    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego nie?

    A bo prawo danego kraju może nie zezwalać. aktualnie np. można wyczytać, że
    nie tylko irlandzkie, ale niemieckie też nie:

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArt
    icleId=48566

    ,,Niemiecka policja chce zmusić Polaków do rejestracji samochodów w
    Niemczech. Trzeba to zrobić w pół roku po zameldowaniu w tym kraju.''

    > nawet nie musisz miec obywatelstwa danego kraju aby miec samochod na jego
    > blachac

    No. Ale tamten chce jeździć u siebie na polskich. Więc jeśli to Niemcy lub
    Irlandia to nie wolno. Gdzie indziej pewnie podobnie.

    > to znaczy ze jak?
    > ze nie moge do irlandi wjechac swoim samochodem, czy na granicy zakladaja
    > mi ich blachy? ;)

    Nie, masz na to 24 godziny....

    http://obywatel.blog.onet.pl/2,ID83317708,index.html

    Każdy obywatel Polski chcący poruszać się polskim pojazdem po terytorium
    Irlandii powinien:

    a) w przeciągu 24 godzin od przyjazdu do Irlandii zarejestrować pojazd w
    najbliższym Urzędzie Rejestracyjnym (Vehicle Registration Office). Z
    obowiązku rejestracji pojazdu zwolnione są jedynie osoby wjeżdżające do
    Irlandii w celach turystycznych na okres nie dłuższy niż 2 tygodnie.

    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu