  • 1. Data: 2007-06-13 17:29:54
    Temat: wezwanie do UKS osoby niezyjącej
    Od: "draculka" <d...@n...lubie.spamu.autograf.pl>

    Drugi raz czasie kilku tygodni otrzymuję avizo do odbioru przesyłki
    poleconej wystawione na moją zmarłą przed dwoma laty, mamę. Na poczcie
    oczywiście nie chcą mi wydać przesyłki wystawionej przez Urząd Kontroli
    Skarbowej ponieważ nie ja jestem jej adresatem i nie mam stosownego
    upoważnienia do jej odbioru. Na moją prośbę, aby po zwrocie przesyłki
    umieścić tam adnotację "adresat nie żyje" Panie na poczcie wzruszają
    ramionami i twierdzą, że tak im nie wolno, że powinnam sama się tam zgłosić,
    a kiedy pytam o numer sprawy na kopercie żeby powiadomić kogo trzeba to
    oczywiście odmawiają i ...błędne koło.
    Moje pytanie jest takie: czego nie dopełniłam po śmierci mamy, że urząd
    skarbowy (tudzuież UKS) nie jest świadom o zgonie poszukiwanej/wzywanej
    osoby?? Co powinnam zrobić?? Do kogo to zgłosić, kiedy nie wiem tak naprawdę
    kto z UKS i po co jej szuka???
    Moim zamiarem był odbiór przesyłki poleconej w celu odpisania i
    powiadomienia UKS o tym, iż mama nie żyje, ale z ww. powodów przesyłki nie
    odbiorę.

    Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.

    --
    pozdrawiam
    =========

  • 2. Data: 2007-06-13 17:47:52
    Temat: Re: wezwanie do UKS osoby niezyjącej
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    draculka napisał(a):

    > Drugi raz czasie kilku tygodni otrzymuję avizo do odbioru przesyłki
    > poleconej wystawione na moją zmarłą przed dwoma laty, mamę.

    Skoro wystawione na mamę, to nie Ty je otrzymujesz? Poinformuj na
    poczcie, że taki adresat nie żyje i niech sobie robią, co chcą z
    korespondencją.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 3. Data: 2007-06-13 17:49:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "draculka" <d...@n...lubie.spamu.autograf.pl> napisał w
    wiadomości news:f4p9m0$dak$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Wszystko jest w porządku. UKS opiera się na ewidencji NIP, a nie PESEL. W
    ewidencji NIP nie odnotowuje się zgonów. Jeśli masz gdzieś NIP mamy, to
    możesz poinformować Urząd Skarbowy właściwy dla jej ostatniego miejsca
    zamieszkania o zgonie mamy dodając, że poszukuje jej jakiś UKS. Oni sobie
    to wyjaśnią.

  • 4. Data: 2007-06-13 17:57:37
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > możesz poinformować Urząd Skarbowy właściwy dla jej ostatniego miejsca
    > zamieszkania o zgonie mamy dodając, że poszukuje jej jakiś UKS. Oni sobie

    Zdaje się, że Urząd Skarbowy powinien być powiadomiony o tym przez gminę.

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 5. Data: 2007-06-13 20:42:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje się, że Urząd Skarbowy powinien być powiadomiony o tym przez gminę.

    Najwidoczniej w tym wypadku coś nie zadziałało i tyle. Stąd moja propozycja
    rozwiązania problemu.

  • 6. Data: 2007-06-13 21:03:10
    Temat: Re: wezwanie do UKS osoby niezyj?cej
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Najwidoczniej w tym wypadku coś nie zadziałało i tyle. Stąd moja
    > propozycja rozwiązania problemu.

    Masz rację, to chyba będzie najlepsze rozwiązanie

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 7. Data: 2007-06-13 22:04:46
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    > wiadomości news:f4pksv$rbd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Masz rację, to chyba będzie najlepsze rozwiązanie
    Proponuję stanowczo nie podejmować żadnych działań
    stosowny wydziłał gminy powiadamia urząd skarbowy o zgonie.Zacznij z urzędem
    skarbowym to będziesz wyjaśniał przez najbliższe parę lat.

    akohoro

  • 8. Data: 2007-06-14 12:58:36
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    wiadomościnews:f4pmb5$jfl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > stosowny wydziłał gminy powiadamia urząd skarbowy o zgonie.Zacznij z urzędem
    > skarbowym to będziesz wyjaśniał przez najbliższe parę lat.

    Zloz pismo w Urzedzie Pocztowym informujac o zgonie mamy, dolacz kopie
    aktu zgonu.
    Dopisz cos, ze take aviza sa dla ciebie przykrym wspomnieniem, wiec
    nie zyczysz sobie doreczania ich, a jesli nadal beda tak czynic, to
    wyciagniesz konsekwencje prawne z ustawy o ochronie danych osobowycych
    i innych jakie ci przyjda do glowy i moga dotyczyc.
    Mialem podobna sytuacje z ooczta po smierci bliskiej osoby i pomoglo.
    Wtedy ciezar poinformowania UKS ciazy na poczcie, okreslajac przyczyne
    niedostarczenia przesylki.
    Poczta jak najbardziej ma prawo napisac, ze adresat nie zyje - nawet
    sa odpowiednie pola na co poniektorych formularzach pocztowcych - to
    na marginesie.

    VoyteG