  • 11. Data: 2007-11-08 21:52:07
    Temat: Re: kupiłem okna :((
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    > Po to sa umowy zeby wszystko bylo doprecyzowane np. konkretny kolo rbialego.
    RAL xxxxx. Wiem. ALe biały to jednak biay. De jure pewnie są w porządku,
    ale w rzeczywistości trudno tego nie nazwac jakimś znaczącym słowem.
    Czyżby czasy, w których niemozna ufac nikomu w najmniejszym stopniu ????

    > Wez pod uwage papier. Mozesz kupic 10 roznych bialych kartek z ktorych kazda
    > ma inny bialy

    Masz w sumie rację. tylko, że w najczarniejszych scenariuszach nie
    przewidywałem, że jedna z lepszych firm ma takie koszmarne profile. NIe
    widziałem takich okien _nigdzie_. Duża instytucja samorządowa zamówiła u
    nich okna. Jestem ciekawy, czy będa takie same. Jak będą "normalne", to
    może świadczyć, że wyczyścili sobie magazyn.
    --
    Marek

  • 12. Data: 2007-11-08 22:19:56
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    > Widziałem wiele okien tak wstawionych, że węgarki na szybę zachodziły - bo
    > ktoś dopasowywał do wym. wewnętrznych.
    Tu zachodza na ramę 0.3-05 - 1 cm
    >Jesli ściana jest równa, to lepiej
    > wygladałoby zastosowane poszerzenie ram (są zazwyczaj 2-5cm). Wygląda to
    > estetyczniej, tak jakby ramy były nieco szersze.
    Szczerze mówiąc myślałem, że mi to zaproponuja:tym bardziej, że nie
    zmieniało to rozmiarów szyb.

    Jak zadzwoniłem do fachowca, który mierzył, to przyznał, że okno powinno
    być szersze o 3 cm. Dzwonił do szefostwa, ale było za późno (szyby
    zamówione). Proponowałem obmurowanie otworu montazowego, ale powiedzieli,
    że styropian i więcej kotew wystarczy. Zobaczymy. 5 lat gwarancji. A okno
    będzie pracowć: są dwa skrzydła po 60 cm, każde zamknięcie=dociśnięcie
    klamki w osi okna powoduje, że ościeznica pracuje.

    [OT]
    I pomyślec, że zamówiłem u nich tylko ze wzgledu na szyby: inni producenci
    kupuja szkło najtańszych dostawców, a wszyscy kupuijący szaleją za k=1.0
    a okna mają być ciepłe i szczelne. Nawiewniki:standard w innych miastach sa
    postrzegane jako rodzaj dziwactwa. Mam matkę po wylewie, i chciałem szkło
    ograniczające przegrzewanie mieszkanai w lecie i jednocześnei niezbyt
    ciemne. W inych pokojach się sprawdziło (g=42, lt 70, u 1.1)

    --
    Marek

  • 13. Data: 2007-11-08 22:30:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Nov 2007 22:13:01 +0100, Marek napisał(a):

    > Wczoraj zamontowali, dzisiaj odkleiłem. Tutaj:
    > http://www.voila.pl/n6uzs/index.php?get=1&f=1 widać róznicę koloru
    > okno-styropian. (ten jest biały ;)

    [OT] czy te okna trzymaja sie tylko na piance a pianka na styropianie???

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-11-08 22:32:57
    Od: janist <j...@o...pl>

    Marek pisze:
    [ciach}

    A Ty co z cywilizowanego kraju przyjechales, czy sie dopiero wczoraj
    urodziles.
    Tu jest Polska!

    Nie mam zamiaru Cie obrazac, ale powinienies wiedziec, ze jak sam nie
    dopilnujesz to cos spi.....a. A Ty nie dosc, ze nie wypytales o
    rozmiary, nie dopilnowales pomiarow to jeszcze podpisales odbior w ciemno.

    pozdrawiam,
    janist

  • 15. Data: 2007-11-08 22:37:12
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Thu, 8 Nov 2007 23:30:14 +0100, na pl.soc.prawo, scream napisał(a):

    > [OT] czy te okna trzymaja sie tylko na piance a pianka na styropianie???

    Kotwy co 50 cm.
    --
    Marek

  • 16. Data: 2007-11-08 22:45:48
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    > A Ty co z cywilizowanego kraju przyjechales, czy sie dopiero wczoraj
    > urodziles.
    > Tu jest Polska!
    Niestety...
    > Nie mam zamiaru Cie obrazac, ale powinienies wiedziec, ze jak sam nie
    > dopilnujesz to cos spi.....a. A Ty nie dosc, ze nie wypytales o
    > rozmiary, nie dopilnowales pomiarow to jeszcze podpisales odbior w ciemno.

    Gdyby to był siepień, to bym im kazał to okno zabrać (wadliwy pomiar
    wykonany przez ich pracownika). Po pierwszym śniegu nie miałem
    wyboru:musiałem przyjac. A kolor był zaskoczeniem. Jak już
    pisałem:wszystkie okna, jakie widziałem były po prostu białe. NIe sądziłem,
    że można trafić na takie profile.

    Jedyny "dupochron" jaki sobie zapewniłem, to pisemna (jeżeli tak mozna
    nazwać fax) forma powiadomienia o róznicy szerokości okna vs otwór
    montażowy.
    --
    Marek

  • 17. Data: 2007-11-09 04:16:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 22:13
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgvu3u$s94$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wczoraj zamontowali, dzisiaj odkleiłem. Tutaj:
    > http://www.voila.pl/n6uzs/index.php?get=1&f=1 widać róznicę koloru
    > okno-styropian. (ten jest biały

    Nie przejmuj się, te okna i tak wypadną niedługo.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 18. Data: 2007-11-09 07:48:59
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 22:13
    > (autor Marek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fgvu3u$s94$1@inews.gazeta.pl>):

    No to jeszcze takie pytanie pomocnicze... Te Twoje okna były CAŁE oklejone?
    Bo ja, po zamontowaniu okien musiałem odklejać taśmę tylko z tej części, co
    może zabrudzić się przy obróbce (tak, wiem, wszystko może się zabrudzić
    ;-) ) czyli tzw. ramy. skrzydło okna nie było oklejone, a kolor na tym
    doskonale widać... czepiam sie, ale może coś w tym jest...

    Pozdrawiam
    Pablo
    www.pablo.szu.pl

  • 19. Data: 2007-11-09 08:17:41
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > być szersze o 3 cm. Dzwonił do szefostwa, ale było za późno (szyby
    > zamówione). Proponowałem obmurowanie otworu montazowego, ale powiedzieli,

    Poszerzenia mozna było w każdej chwili nabić na ramę... Ech oszczędnosci
    firmy...

    > że styropian i więcej kotew wystarczy. Zobaczymy. 5 lat gwarancji. A okno

    Kotwy - ostateczność, jeśli nie ma illen możliwosci. Lepszym rozwiazaniem
    jest na dyblach lub torksach - znacznie stabilniejsze. Być może będziesz
    misuał w przyszłości sobie poprawić, by ościeże nie pracowało bardzo mocno.
    A co do gwarancji - zazwyczaj jest na *okno* a nie montaż. Sparwdź to! Bo
    potem moze sie okazać, że okno sie zepsuło z powodu złego montażu, a
    odpowiedzialnosćza montaż juz się skończyła.

> [...]
    > szkło ograniczające przegrzewanie mieszkanai w lecie i jednocześnei
    > niezbyt ciemne. W inych pokojach się sprawdziło (g=42, lt 70, u 1.1)

    Nawiewniki to nie jest standard.... A szyby 1.0-1,1 to oczywiscie tak. Teraz
    czymślepszym jest 0,5-0,7.

    Ale wracajac do tematu - czy podpisanie protokołu odbioru powoduje
    wyłączenie odpowiedzialnosci z właściwego wykonania umowy? Podpisał to co
    widział. NI emusiał wiedzieć, że cosjest źle. A teraz, gdy dowiedział sie,
    chyba ma prawo zareklamować niewłaściwe materiały. Mylę się? Mowa oczywiscie
    nie o kolorze, a o wymiarach. W końcu "fachwiec" jak wnioskuję przyznał się
    po montażu do błędu...

  • 20. Data: 2007-11-09 08:31:24
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > ;-) ) czyli tzw. ramy. skrzydło okna nie było oklejone, a kolor na tym
    > doskonale widać... czepiam sie, ale może coś w tym jest...
    Oklejone całe. _Część_ taśm zdjęta podczas montażu.Reszta: po wyschnieciu
    pianki.

    --
    Marek