  • 1. Data: 2007-11-08 18:24:04
    Temat: spadek
    Od: "Ryszard" <r...@b...adresu.pl>

    Zmarł mój ojciec,wdowiec który w testamencie notarialnym zapisał mi
    mieszkanie własnościowe. Mam jeszcze dwie siostry. Jedna od 30-tu lat
    mieszka na stałe we Francji i nie rości sobie prawa do spadku. Natomiast z
    druga siostrą chciałbym się podzielić spadkiem po połowie.Jak to najprościej
    zrobić? Czy nie ujawniać testamentu, będzie wtedy dziedziczenie ustawowe.
    Czy złożyć w sądzie oświadczenie ,że zrzekam się połowy spadku na rzecz
    siostry.

  • 2. Data: 2007-11-08 21:11:45
    Temat: Re: spadek
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Ryszard pisze:
> [...]
    > zrobić? Czy nie ujawniać testamentu, będzie wtedy dziedziczenie ustawowe.
    > Czy złożyć w sądzie oświadczenie ,że zrzekam się połowy spadku na rzecz

    Skutek w postaci dziedziczenia ustawowego możesz też osiągnąć w ten
    sposób, że odrzucisz spadek przypadający z tytułu testamentu, a
    przyjmiesz z ustawy, bez potrzeby ukrywania jego istnienia (co wiąże się
    z odpowiedzialnością karną).
    Możesz też przyjąć spadek i darować siostrze udział w nim. Ale musiałbyś
    ustalić konsekwencje podatkowe.

    KG

  • 3. Data: 2007-11-09 00:57:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:
> [...]

    To znaczy, że chce go odrzucić. Czyli odziedziczą jej dzieci.
    Nie jest tak łatwo.