    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupiłem okna :((
    Date: Fri, 9 Nov 2007 09:17:41 +0100

    > Szczerze mówiąc myślałem, że mi to zaproponuja:tym bardziej, że nie
    > zmieniało to rozmiarów szyb.
    > Jak zadzwoniłem do fachowca, który mierzył, to przyznał, że okno powinno
    > być szersze o 3 cm. Dzwonił do szefostwa, ale było za późno (szyby
    > zamówione). Proponowałem obmurowanie otworu montazowego, ale powiedzieli,

    Poszerzenia mozna było w każdej chwili nabić na ramę... Ech oszczędnosci
    firmy...

    > że styropian i więcej kotew wystarczy. Zobaczymy. 5 lat gwarancji. A okno

    Kotwy - ostateczność, jeśli nie ma illen możliwosci. Lepszym rozwiazaniem
    jest na dyblach lub torksach - znacznie stabilniejsze. Być może będziesz
    misuał w przyszłości sobie poprawić, by ościeże nie pracowało bardzo mocno.
    A co do gwarancji - zazwyczaj jest na *okno* a nie montaż. Sparwdź to! Bo
    potem moze sie okazać, że okno sie zepsuło z powodu złego montażu, a
    odpowiedzialnosćza montaż juz się skończyła.

    > I pomyślec, że zamówiłem u nich tylko ze wzgledu na szyby: inni producenci
    > kupuja szkło najtańszych dostawców, a wszyscy kupuijący szaleją za k=1.0
    > a okna mają być ciepłe i szczelne. Nawiewniki:standard w innych miastach
    > sa postrzegane jako rodzaj dziwactwa. Mam matkę po wylewie, i chciałem
    > szkło ograniczające przegrzewanie mieszkanai w lecie i jednocześnei
    > niezbyt ciemne. W inych pokojach się sprawdziło (g=42, lt 70, u 1.1)

    Nawiewniki to nie jest standard.... A szyby 1.0-1,1 to oczywiscie tak. Teraz
    czymślepszym jest 0,5-0,7.

    Ale wracajac do tematu - czy podpisanie protokołu odbioru powoduje
    wyłączenie odpowiedzialnosci z właściwego wykonania umowy? Podpisał to co
    widział. NI emusiał wiedzieć, że cosjest źle. A teraz, gdy dowiedział sie,
    chyba ma prawo zareklamować niewłaściwe materiały. Mylę się? Mowa oczywiscie
    nie o kolorze, a o wymiarach. W końcu "fachwiec" jak wnioskuję przyznał się
    po montażu do błędu...