  • 1. Data: 2007-11-08 17:32:56
    Temat: zastrzeżony adres do wysyłania korespondencji
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam następujące pytanie jak można postąpić w przypadku,gdy zawarta jest
    umowa np. z instytucją finansową, i do umowy dołączone było pouczenie
    dotyczące ochrony danych osobowych oraz wyrażenia zgody na informowanie o
    ofertach i usługach tejże instytucji zarówno drogą pocztową jak i
    elektroniczną. Oczywiście był brak zgody na otrzymywanie wszelkich
    informacji możliwymi nośnikami - czyli adres totalnie zastrzeżony dla
    bezpieczeństwa, tak aby nikt nie miał świadomości(informacji,podejrzeń itp.
    np.żona),że gdzieś coś się znajduje.Więc pomimo takiego zastrzeżenia
    przychodzi korespondencja,rodzą się z tego powodu przewidziane wcześniej
    nieprzyjemne sytuacje w bliskim otoczeniu,którym to można było(i chciało
    się)zapobiec. Co można zrobić,aby ta instytucja zadość uczyniła
    niedotrzymaniu warunków zawartej umowy?Czy opłaca się kierować sprawę do
    sądu,są jakieś szanse na jej wygranie? Na chwilę obecną kontakt z tą
    instytucją jest zbędny,bo w umowie było jasno zawarte żadnych informacji, a
    tu masz przesłali.Jakimi środkami prawnymi można się podpierać w tego typu
    sytuacji?
    Z góry dziękuję za pomoc
    <M>

  • 2. Data: 2007-11-08 18:02:58
    Od: "MrMO" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu masz przesłali.Jakimi środkami prawnymi można się podpierać w tego typu

    Myśle że mógłbyś skierować sprawę do GIODO - za nieuprawnione wykorzystanie
    danych osobowych. Kiedyś jeden duży Bank wysłal swojej klientce życzenia
    świąteczne - sprawa z tego samego powodu trafiła właśnie do GIODO i klientka
    otrzymała od Banku 50000 odszkodowania. Niemniej jednak musisz mieć 100%
    pewności że nie wyrażałeś zgody na otrzymywanie korespondencji handlowej.

    Co do nieprzyjemności w domu - proponuje podawać instytucjom adres do
    korespondencji w postaci:
    Jan Kowalski
    Urząd Pocztowy 00-000 Warszawa 1
    Poste Restante

    Oczywiście nazwisko i Urząd Pocztowy przykładowe. Co prawda będziesz musiał
    się fatygować przynajmniej raz w tygodniu do tego Urzędu ale masz pewność że
    ta przesyłka nie będzie przekazana do doręczenia listonoszowi a w Urzędzie
    zostanie wydana tylko i wyłącznie Tobie.

  • 3. Data: 2007-11-09 09:57:07
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    MrMO wrote:

> [...]
    > do GIODO i klientka otrzymała od Banku 50000 odszkodowania. Niemniej
    > jednak musisz mieć 100% pewności że nie wyrażałeś zgody na otrzymywanie

    Jesteś może w stanie podać jakieś bliższe info.we wskazanej przez Ciebie
    kwestii.Zapraszam na priv.

    Pozdrawiam
    <M>