  • 1. Data: 2007-11-08 17:28:19
    Temat: Wynajem mieszkania a parkowanie samochodu
    Od: Kamil Baranski <k...@g...com>

    Witam. Wynajmuję ze znajomymi mieszkanie w Warszawie. Za blokiem mamy
    parking, trudno powiedzieć, do kogo należy (spółdzielni, itp.), ale
    jest "oszlabanowany" (szlaban z kłódką, nie mam kluczyka). Szlaban
    niedawno został uszkodzony. Na dzisiejszym spotkaniu w tej sprawie
    sąsiedzi stwierdzili, że nie dostanę kluczyka (i nie mam dokładać się
    do naprawy szlabanu), bo oni się nie zgadzają, żebym tu parkował.
    Twierdzą, że właściciel mieszkania może tu parkować, ale wynajmujący
    nie.

    Czy mają takie prawo? Nie ukrywam, że zależy mi na możliwości
    parkowania za szlabanem. AFAIK, funkcjonuje tu wspólnota mieszkaniowa.

    Pozdrawiam,
    kb

  • 2. Data: 2007-11-08 19:46:05
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a parkowanie samochodu
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kamil Baranski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    [cup]

    SOP#1, a co pisze w umowie? Czy miejsce parkingowe jest przynaleznościa do
    lokalu, a jesli nie to czy umowa najmu zawiera takze umowe najmu miejsca
    parkingowego?

  • 3. Data: 2007-11-08 20:53:15
    Od: Kamil Baranski <k...@g...com>

    On 8 Lis, 20:46, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:
    > SOP#1, a co pisze w umowie? Czy miejsce parkingowe jest przynaleznościa do
    > lokalu, a jesli nie to czy umowa najmu zawiera takze umowe najmu miejsca
    > parkingowego?

    Nie wiem, czyj jest parking, ale podejrzewam, że zazwyczaj takie
    parkingi należą do spółdzielni mieszkaniowej. Nie ma tu czegoś takiego
    jak czyjeś miejsce parkingowe (numerowane, itp.) - każdy staje gdzie
    chce. Mieszkańcy obstawili się szlabanem, żeby nie wjeżdżali tu ludzie
    spoza bloku. W umowie najmu nie ma nic o miejscu parkingowym, ale
    właściciel nie mieszka tutaj i ja stawiałbym tu samochód zamiast
    niego, a on nie miałby pretensji.

    Sąsiedzi twierdzą "pan, który jest właścicielem mieszkania może
    stawać, ale pan - jeśli pan tylko wynajmuje - to nie" albo "ja tu
    mieszkam 30 lat i ostatnio nie miałam gdzie postawić samochodu".
    Odbieram to jak typowe cwaniactwo i zastanawiam się, czy mogą mieć do
    tego podstawy, póki nie przegłosują jakiejś uchwały na radzie osiedla,
    itp.

    Pozdrawiam,
    kb

  • 4. Data: 2007-11-08 21:25:35
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    Może zapytaj kogoś z zarządu wspólnoty, czy jako TYLKO wynajmujący możesz od
    jutra przestać płacić FUNDUSZ REMONTOWY? W końcu to nie Twój blok, nie Twój
    parking...

    --
    igoR

  • 5. Data: 2007-11-09 00:52:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    === igoR === wrote:
    > Może zapytaj kogoś z zarządu wspólnoty, czy jako TYLKO wynajmujący możesz od
    > jutra przestać płacić FUNDUSZ REMONTOWY? W końcu to nie Twój blok, nie Twój
    > parking...

    Przecież to nie on płaci tylko właściciel.

  • 6. Data: 2007-11-09 01:01:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Baranski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Niech klucza zażąda właściciel mieszkania. Jemu dać muszą. On przekaże
    Tobie i po sprawie. Faktycznie Ty nie jesteś stroną w tym sporze. Inna
    sprawa, że należało by ustalić, kto jest właścicielem tego parkingu i
    ustalić z nim, kto i w jakich okolicznościach ów szlaban postawił. Bo co do
    samej zasady nie można wykluczyć tego, że jest to czyjaś samowola. Fakt, że
    czynu dopuszcza się grupa osób nie wyklucza możliwości popełnienia przez
    nich wykroczenia z art. 90 kw. jeśli ów szlaban stawiany jest bez
    odpowiedniej delegacji pochodzącej od zarządcy drogi (czyli najpewniej
    Spółdzielni.

  • 7. Data: 2007-11-10 15:04:39
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

> [...]

    Czy mają takie prawo? Nie ukrywam, że zależy mi na możliwości
    parkowania za szlabanem. AFAIK, funkcjonuje tu wspólnota mieszkaniowa.

    Musisz się z tym zwrócić do tego u kogo wynająłeś mieszkanie.
    Jak w umowie wynajmu była mowa o parkingu to on ma ci go zapewnić.

    --
    andrzej

  • 8. Data: 2007-11-10 21:34:28
    Od: Kamil Baranski <k...@g...com>

    On 10 Lis, 16:04, "andrzej" <u...@o...eu> wrote:
    > Musisz się z tym zwrócić do tego u kogo wynająłeś mieszkanie.
    > Jak w umowie wynajmu była mowa o parkingu to on ma ci go zapewnić.

    Tak zrobię. W umowie wynajmu nic nie było o parkingu, ale powiem
    właścicielowi, żeby załatwił kluczyk i jeśli mu się nie uda (hm), to
    załatwię kluczyk z innego źródła ;-p .

    A z innej strony:

    Czy wspólnota mieszkaniowa może zabronić parkowania komuś, kto nie
    jest zameldowany w danym miejscu?

  • 9. Data: 2007-11-10 21:37:08
    Od: Kamil Baranski <k...@g...com>

    On 9 Lis, 02:01, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > nich wykroczenia z art. 90 kw. jeśli ów szlaban stawiany jest bez
    > odpowiedniej delegacji pochodzącej od zarządcy drogi (czyli najpewniej

    Myślę, że jest to zgodne z prawem, bo po pierwsze to Warszawa, a
    szlaban już stoi jakiś czas, a po drugie mają kogoś w radzie osiedla
    (czy czymś podobnym) i ta osoba też była na zebraniu. Tak jak
    napisałeś, nie jestem stroną, więc nie chciałem się kłócić
    niepotrzebnie. Poczekam na właściciela, jemu wyjaśnię, jak wygląda
    sytuacja.

  • 10. Data: 2007-11-10 22:24:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Baranski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Z mojego doświadczenia wynika, że najciemniej pod latarnią. Fakt, ze to
    Warszawa nic nie zmienia. Umieszczenie takiego szlabanu zgodni z prawem
    wcale nie jest takie proste. Rozpoczynając od problemów ze strażą pożarną.
    poprzez fakt, że de facto jakaś część współwłaścicieli "przywłaszcza" sobie
    teren należący do ogółu. Skończywszy na realnej szansie, że osoby
    zainteresowane będą korzystały z art. 343 kc i przywracały swoje posiadanie
    poprzez permanentne cięcie tego szlabanu. W końcu każdy najemca mieszkania
    jest współposiadaczem tego terenu.