  • 11. Data: 2009-01-04 11:28:13
    Temat: Re: kryptografia
    Od: Cut <c...@c...pl>

    scream pisze:

    > Nielegalne nie jest, ale spróbuj do firmy kupić - legalnie - soft który
    > szyfrujący to zaraz musisz mieć zgode samego ABW.

    Każdy średni programista napisze Ci jakiś szyfrator wykorzystujący
    dostępne algorytmy. A jak ma lepiej w głowie to i swój algorytm
    zastosuje - ABW może najwyżej poprosić o udostępnienie klucza.

  • 12. Data: 2009-01-04 11:46:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tristan napisał(a) :

    > Nie wiem który, ale go zgarnęli i nieźle beknie pewnie. Jak nie za
    > podsłuchiwanie, to za rozpowszechnianie.

    Jak wypije duszkiem butelkę napoju silnie gazowanego, to może i
    nieźle beknie. Bo innej przyczyny nie mogę sobie wyobrazić.
    Szczególnie w świetle tego:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/27d77
    018316dcdc0
    Co? Archiwum się nie zna? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 13. Data: 2009-01-04 15:13:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 12:28:13 +0100, Cut napisał(a):

    > Każdy średni programista napisze Ci jakiś szyfrator wykorzystujący
    > dostępne algorytmy.

    Ale jak to sie ma do tematu? Kupując soft szyfrujący AES, Blufiszem czy
    inną silną metodą ABW musi wyrazić zgode. Dla mnie to glupota..

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-01-04 15:15:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 04 styczeń 2009 12:46
    (autor Zbynek Ltd.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjq7jr$q9n$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak wypije duszkiem butelkę napoju silnie gazowanego, to może i
    > nieźle beknie. Bo innej przyczyny nie mogę sobie wyobrazić.
> [...]

    Nie, ale zna się dawnego kolegę klasowego, który siedział niedawno przez 2
    lata z hakiem w sprawie, która do dzisiaj się nie doczekała rozprawy. Nie
    żeby na mocno niewinnego trafiło, ale nie o to chodzi.

    Gościa z ,,podsłuchem'' też zgarnęli i pewnie swoje posiedzi, nawet jak sąd
    go uniewinni. Więc wiesz.... Dla mnie ideologiczna świadomość, że siedzę za
    niewinność jest nadal mało kusząca.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 15. Data: 2009-01-04 18:19:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a) :
    > Nie, ale zna się dawnego kolegę klasowego, który siedział niedawno przez 2
    > lata z hakiem w sprawie, która do dzisiaj się nie doczekała rozprawy. Nie
    > żeby na mocno niewinnego trafiło, ale nie o to chodzi.

    acha, więc nie był mocno niewinny :-D

    > Gościa z ,,podsłuchem'' też zgarnęli i pewnie swoje posiedzi, nawet jak sąd
    > go uniewinni. Więc wiesz.... Dla mnie ideologiczna świadomość, że siedzę za
    > niewinność jest nadal mało kusząca.

    Więc mamy do czynienia z patologią. Skoro "niewinny" siedzi bez
    rozprawy ponad 2 lata, ten od radia dostanie 4 lata ciężkich
    robót bez rozprawy, to co Ty się martwisz o jakieś przepisy?
    Przecież mogą Ciebie też zwinąć z ulicy i wysłać na wszelki
    wypadek do kamieniołomu.*

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

    * - Aluzju poniał?

  • 16. Data: 2009-01-04 18:22:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :
    > Ale jak to sie ma do tematu? Kupując soft szyfrujący AES, Blufiszem czy
    > inną silną metodą ABW musi wyrazić zgode. Dla mnie to glupota..

    Skoro wiesz, że głupoty, to po co je piszesz? :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 17. Data: 2009-01-04 18:48:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 04 styczeń 2009 19:19
    (autor Zbynek Ltd.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjqukh$esd$1@inews.gazeta.pl>):

    > acha, więc nie był mocno niewinny :-D

    Aczkolwiek rozprawy do dzisiaj nie doczekał.

> [...]
    > robót bez rozprawy, to co Ty się martwisz o jakieś przepisy?
    > Przecież mogą Ciebie też zwinąć z ulicy i wysłać na wszelki

    No przecie ja się nie martwię o przepisy, ale komentuję twierdzenie
    Wulkanicznego, jakbyśmy żyli w wolnym świecie, gdzie radia wolno słuchać :D

  • 18. Data: 2009-01-04 19:12:09
    Od: Cut <c...@c...pl>

    scream pisze:

    > Ale jak to sie ma do tematu? Kupując soft szyfrujący AES, Blufiszem czy
    > inną silną metodą ABW musi wyrazić zgode. Dla mnie to glupota..

    Taki, że kupując soft szyfrujący przykładowo ode mnie ABW nawet się o
    tym nie dowie. Napisać program szyfrujący wykorzystujący powiedzmy 3xDES
    nie jest jakimś wielkim wyzwaniem dla dobrego programisty. Rozumiem,
    że AES jest nieporównywalnie mocniejszy od DESa z jego modyfikacjami,
    ale uwierz mi, złamanie algorytmu szyfrującego opartego na czymś
    istniejącym (nawet już złamanym) z mocnymi modyfikacjami nie będzie
    proste i szybkie.

  • 19. Data: 2009-01-04 20:36:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    scream pisze:
    > Ale jak to sie ma do tematu? Kupując soft szyfrujący AES, Blufiszem czy
    > inną silną metodą ABW musi wyrazić zgode. Dla mnie to glupota..

    Jaka podstawa prawna?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 20. Data: 2009-01-04 21:48:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 21:36:48 +0100, Kocureq napisał(a):

    > Jaka podstawa prawna?

    Przeczytaj:
    http://www.piit.org.pl/piit2/redir.jsp?place=gallery
    Stats&id=1509