  • 1. Data: 2009-01-03 19:39:22
    Temat: Loteria w internecie
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Jakie zezwolenia musze uzyskac (i jaki jest tego przyblizony koszt)
    chcac zorganizowac loterie w internecie?
    Chodzi o strone internetowa, na ktorej mozna nabyc jeden z powiedzmy
    2000 losow w cenie 100zl. Po wyprzedaniu wszystkich losow nastepuje
    losowanie z nagroda glowna... dajmy na to samochod osobowy firmy
    Lexus.

    Pozdrawiam Arek

  • 2. Data: 2009-01-03 20:07:05
    Temat: Re: Loteria w internecie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > Jakie zezwolenia musze uzyskac (i jaki jest tego przyblizony koszt)
    > chcac zorganizowac loterie w Internecie?

    Moim zdaniem nie dostaniesz nigdy takiego zezwolenia, albowiem z ustawy
    wynika obowiazek weryfikacji wieku grajacych, co wydaje mi sie warunkiem
    nie do spelnienia. Chyba, ze bedziesz weryfikowal bioracych udzial przy
    pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, co jednak krag osób
    zainteresowanych usluga zmniejszy. Poza tym licencje na gry losowe moze
    dostac tylko spólka akcyjna o odpowiednim kapitale. Pisze z glowy. Zajrzyj
    do ustawy o grach losowych (...), bo moze sie tam cos ostatnio zmienilo.

  • 3. Data: 2009-01-03 20:22:32
    Od: a...@g...com

    On 3 Sty, 12:07, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Moim zdaniem nie dostaniesz nigdy takiego zezwolenia, albowiem z ustawy
    > wynika obowiazek weryfikacji wieku grajacych, co wydaje mi sie warunkiem
    > nie do spelnienia.

    Teoretycznie wydaje mi sie to mozliwe. Moglbym wymagac numeru pesel,
    dodatkowo jest to stosunkowo nie duza liczba losow wiec gra nie byla
    by skierowana na rynek masowy.
    Problemem moglby byc faktycznie depozyt... Ktos mial z tym moze jakies
    doswiadczenia i wie o jakie kwoty sie rozchodzi?
    Co do ustawy to zabieram sie za czytanie.

  • 4. Data: 2009-01-03 20:30:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Teoretycznie wydaje mi sie to mozliwe. Móglbym wymagac numeru PESEL,

    Spokojnie mozna wygenerowac mase numerów PESEL, których nie bedziesz
    wstanie negatywnie zweryfikowac.

    > dodatkowo jest to stosunkowo nie duza liczba losow wiec gra nie byla
    > by skierowana na rynek masowy.

    I co to zmienia? Teoretyczna mozliwosc w zasadzie blokuje mozliwosc
    uzyskania koncesji.

    > Problemem moglby byc faktycznie depozyt... Ktos mial z tym moze jakies
    > doswiadczenia i wie o jakie kwoty sie rozchodzi?

    Wysokie. Rzedu miliona zlotych chyba.

    > Co do ustawy to zabieram sie za czytanie.

    Tam wszystko znajdziesz.

  • 5. Data: 2009-01-04 00:15:00
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    a...@g...com wrote:
> [...]
    > 2000 losow w cenie 100zl. Po wyprzedaniu wszystkich losow nastepuje
    > losowanie z nagroda glowna... dajmy na to samochod osobowy firmy

    Zarejestruj to w kraju offshore i stamtad rob interesy. Nikt Ci nie
    podskoczy.

  • 6. Data: 2009-01-04 01:35:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik a...@g...com napisał:
    > Jakie zezwolenia musze uzyskac (i jaki jest tego przyblizony koszt)

    Po pierwsze to w Polsce nie możesz robić loterii, która przynosi dochód.
    No chyba, że jesteś Orange, Pokomtel, Era, TP SA - wtedy prawo jakby Cię
    nie obowiązuje ;)
    Po drugie - wejdź sobie na strony www.mf.gov.pl i wszystko jasne.

    pozdrawiam
    Arek