  • 1. Data: 2009-01-03 17:10:59
    Temat: Czy "selekcja" jest legalna ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Tak sie zastanawiam, czy "selekcja" np gosci wpuszczanych do knajpy jest
    legalna ? Jak dla mnie z etycznego punktu widzenia srednio, a z prawnego ?
    Jakos traktuje to jak odmiane rasizmu i dzielenia osob na gorszych i
    lepszych, i to tylko na podstawie ubrania itp.
    Czy np w prywatnym sklepie mozna sprzedac cos tylko wybranym osoba a innym
    powiedziec "nie sprzedam ci bo masz buty ktore mi sie nie podobaja" ?
    A gdzie rownosc ?

    Fantom
    ps. Ogladnalem wlasnie programik o selekcji tego typu w knajpach i sie az
    zastanawiam czy to przechodzi zgodnie z prawem.

  • 2. Data: 2009-01-03 17:35:38
    Temat: Re: Czy "selekcja" jest legalna ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > ps. Ogladnalem wlasnie programik o selekcji tego typu w knajpach i sie
    > az zastanawiam czy to przechodzi zgodnie z prawem.

    Nie nie nie. Będzie kolejny flejm
    poczytaj archiwum.

  • 3. Data: 2009-01-03 18:25:32
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sty, 18:10, "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto> wrote:

    > A gdzie rownosc ?

    Nie bylo, nie ma i nigdy nie bedzie. Bo niby czemu miala by byc? :)

  • 4. Data: 2009-01-03 19:28:16
    Od: fiskus <s...@g...com>

    On 3 Sty, 18:35, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie nie nie. Będzie kolejny flejm
    > poczytaj archiwum.

    Zgodnie z art. 135 K. w.: "Kto, zajmując się sprzedażą towarów w
    przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie
    gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży
    lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego
    towaru, podlega karze grzywny.".

  • 5. Data: 2009-01-03 19:47:52
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    abstrachując od aspektów prawnych

    a chciałbyś przebywać w klubie w którym nie byłoby JAKIEJKOLWIEK selekcji?
    bo ja nie...........

    --

    Sebastian

  • 6. Data: 2009-01-03 19:56:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fiskus" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży
    > lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego

    Mimo wszystko proszę przeczytać archiwum. Było już kilka tasiemcowatych
    wątków na ten temat. Sygnalizuję jedynie, ze zaproponowany przez Ciebie
    przepis jest niewłaściwy, albowiem trudno umożliwienie lub nie wejścia do
    lokalu nazwać towarem, i to ukrywanym przed zainteresowanym wejściem. To
    już prędzej była by usługa, jeśli byśmy się koniecznie upierali przy
    kwalifikacji prawnej tego jako wykroczenie. Z tym, że przeważnie akurat
    jest to przestępstwo.

  • 7. Data: 2009-01-03 19:59:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 20:47:52 +0100, basti78 napisał(a):

    > a chciałbyś przebywać w klubie w którym nie byłoby JAKIEJKOLWIEK selekcji?
    > bo ja nie...........

    Cholera, cale lata nie bylo w klubach selekcji i ludzie jakos zyli i nikt
    nie umieral.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-01-03 20:02:10
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Cholera, cale lata nie bylo w klubach selekcji i ludzie jakos zyli i nikt
    > nie umieral.

    no ale całe lata nie było takiego bydła jak dzis potrafi być............

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-01-03 20:13:18
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    scream pisze:

    > Cholera, cale lata nie bylo w klubach selekcji i ludzie jakos zyli i nikt
    > nie umieral.

    Mówisz o wszystkich klubach czy też o jakichś wybranych?
    Bo odkąd ja pamiętam (a nie jestem już nastolatkiem) selekcja była
    wszędzie gdzie był nadmiar chętnych do wejścia.

    AW

  • 10. Data: 2009-01-03 20:14:14
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Cholera, cale lata nie bylo w klubach selekcji i ludzie jakos zyli i nikt
    > nie umieral.

    Dokladnie. W 99% do klubow ktore chodza nie ma selekcji - nie liczac
    bramkarzy pilnujacych wieku (pelnoletnosc) czy pijanych itp.

    Fantom