  • 21. Data: 2009-01-05 10:33:24
    Temat: Re: kryptografia
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    BartekK pisze:

    > Bzdura. Niech podadzą podstawę prawną. Choć jedną sensowną, oprócz
    > "rozpowszechniania/upubliczniania" bo było słychać przez kurtkę...

    Art. 159 ust. 2 oraz art. 160 ust. 3 ustawy o telekomunikacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2009-01-05 12:23:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009, BartekK wrote:

> [...]
    sluchiwal-policjantow,wid,10710783,wiadomosc.html?ti
    caid=67432
    > Bzdura. Niech podadzą podstawę prawną.

    Jak widzisz - nie bzdura.
    Zwyczajnie bezprawnie? (i co z tego)
    Zresztą od lat powiadam, że np. istnienie immunitetu zaprzecza
    art.2 Konstytucji (immunitet jest uzasadniany właśnie *możliwością*
    wystąpienia zupełnie bezprawnych działań, nie spotykajacych się
    z *natychmiastową* interwecją właściwych organów - w tym karnych,
    wobec naruszających prawo).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-01-05 13:31:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Sebcio wrote:

    > Art. 159 ust. 2 oraz art. 160 ust. 3 ustawy o telekomunikacji.

    Hm. Tam jest mowa o "sieci".
    To rozmówcy byli "abonentami"?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-01-05 14:26:19
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Hm. Tam jest mowa o "sieci".

    "sieć telekomunikacyjna - systemy transmisyjne oraz urządzenia
    komutacyjne lub przekierowujące, a także inne zasoby, które umożliwiają
    nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów za pomocą przewodów, fal
    radiowych, optycznych lub innych środków wykorzystujących energię
    elektromagnetyczną, niezależnie od ich rodzaju;"

    Jak widać, w rozumieniu wspomnianej ustawy pojęcie sieci
    telekomunikacyjnej obejmuje wszelkie środki łączności, w tym urządzenia
    łączności Policji.

    > To rozmówcy byli "abonentami"?

    A gdzie mowa o abonentach ? Bo ja nie widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 25. Data: 2009-01-05 14:56:00
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/27d77
    018316dcdc0
    > Co? Archiwum się nie zna? ;-)

    Nie zna się, bo nie uwzględnia tego że zmieniają się przepisy, w tym i
    kodeks karny. Z wspomnianego art. 267 zniknęło już pojęcie "urządzenia
    specjalnego". W obecnej postaci nasłuch pasma policyjnego wypełnia
    znamiona art. 267.

    Od dłuższego czasu z politowaniem przyglądam się ludziom nasłuchującym
    różnych służb. Z politowaniem, bo zasłaniają się art. 144 ust. 1
    zakładając że jest to święte prawo pozwalające im na wszystko. Nie
    rozumieją że przepis ten pozwala im używać urządzeń odbiorczych bez
    zezwolenia ale nie daje uprawnień do słuchania czegokolwiek !

    Obecna postać prawa telekomunikacyjnego oraz kodeks karny po noweli
    dość solidnie ograniczają wolność w zakresie nasłuchu, chociażby
    wyłącznie dla własnego ucha. Wspomniany przeze mnie art. 159 w ust. 2
    zabrania nawet "zapoznawania się" z treścią przekazów radiowych które
    nie są "ze swojej istoty jawnymi" lub "z przeznaczenia publicznych"
    (ust. 4). Znowu kodeks karny po grudniowej nowelizacji obejmuje w art.
    267 § 3 zastosowanie dowolnych urządzeń. Niekoniecznie specjalnych :)

    Dodatkowo, różne inne akty prawne wprowadzają dodatkowe obostrzenia. Na
    przykład prawo lotnicze w art. 125 ust. 2 zabrania używania urządzeń
    radiowych pracujących w pasmach zarezerwowanych dla lotnictwa.
    Zaznaczam, że pojęcie "urządzenie radiowe" obejmuje także urządzenia
    służące wyłącznie do odbioru.

    Generalizując - za nasłuch Policji można iść do pudła na 2 lata. Na
    tyle samo można pójść za nasłuch karetek pogotowia, straży pożarnej czy
    firm taksówkowych. Każde takie działanie wypełnia znamiona art. 267:

    "§ 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do sieci
    telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do
    której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem
    podsłuchowym, wizualnym *albo innym urządzeniem* lub oprogramowaniem."

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 26. Data: 2009-01-05 19:47:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :

    > Przeczytaj:
    > http://www.piit.org.pl/piit2/redir.jsp?place=gallery
    Stats&id=1509
    > Tam masz wszystko.

    Biorąc pod uwagę, że to co tam oderwany od pługa autor ustawy
    napisał w malignie po najcięższych dragach, to chyba żaden
    normalny człowiek nie będzie tego respektował:
    " Przykładowe produkty podlegające obostrzeniom importowym [...]
    o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o
    znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla
    utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa:
    CA - eTrust Antivirus v 7.1 MULTI - 1 user
    CA - eTrust Antivirus r8 Eng - 1 user
    CA - OEM eTrust Antivirus v7.1 for Win - 1 User Pack
    CA - eTrust Internet Security Suite r2 2006 - Eng - Prod only
    Microsoft Outlook w wersji 2000, w wersji 98
    Microsoft SQL Server 7.0 (128-bit)
    Microsoft Windows CE ..."

    Szczególnie te 3 ostatnie pozycje rozkładają na łopatki.

    Ba! Ktoś jeszcze musiał podpisać tę ustawę. Aż boję się spojrzeć :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 27. Data: 2009-01-05 21:29:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 20:47:04 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę, że to co tam oderwany od pługa autor ustawy
    > napisał w malignie po najcięższych dragach, to chyba żaden
    > normalny człowiek nie będzie tego respektował:

    Tego moze i nie respektuja, pewnie martwe prawo. Ale tak jak pisalem w
    przypadku programow szyfrujacych, chocby SecureDoc, ABW musi wiedziec o
    zakupie i musi wyrazic milczaca zgode (tj. maja 14 dni na to zeby
    powiedziec dystrybutorowi, ze nie moze Ci tego programu sprzedac).

    --
    best regards,
    scream

  • 28. Data: 2009-01-07 22:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Sebcio wrote:

    > A gdzie mowa o abonentach ? Bo ja nie widzę.

    Coś źle przeczytałem :(, mea culpa!

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-01-07 22:55:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    >
    > Szczególnie te 3 ostatnie pozycje rozkładają na łopatki.
    >
    > Ba! Ktoś jeszcze musiał podpisać tę ustawę. Aż boję się spojrzeć :-)

    Czy to ten sam gość, co cofał już przyznany order? :)

    pzdr, Gotfryd