  • 1. Data: 2009-01-03 20:20:47
    Temat: Czy płacenie kartą za hazard jest zabronione?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    już kilka razy odszedłem z kwitkiem od lottomatu i usłyszałem ,,za lotto
    kartą nie wolno''... O co chodzi?

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 2. Data: 2009-01-03 20:22:56
    Temat: Re: Czy płacenie kartą za hazard jest zabronione?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > już kilka razy odszedłem z kwitkiem od lottomatu i usłyszałem ,,za lotto
    > kartą nie wolno''... O co chodzi?

    Przepis zabrania hazardu na kredyt.

  • 3. Data: 2009-01-03 20:40:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Przepis zabrania hazardu na kredyt.

    A skąd obsługa wie jaką kartą płacę?
    Ja tam nie mam problemu i przyjmują mi kartą za lotka (przy okazji innych
    dużych zakupów),
    ale podejrzewam, że prowizja w lotku jest niewielka i przyjmowanie
    niewielkich kwot kartą jest pewnie nieopłacalne.

  • 4. Data: 2009-01-03 21:31:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 03 styczeń 2009 21:22
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjohth$6r2$2@inews.gazeta.pl>):

    > Przepis zabrania hazardu na kredyt.

    Alkoholu też, a flaszę na kartę idzie kupić.

  • 5. Data: 2009-01-03 21:35:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > Witam,
    >
    > już kilka razy odszedłem z kwitkiem od lottomatu i usłyszałem ,,za lotto
    > kartą nie wolno''... O co chodzi?

    Przeszkód prawnych nie ma. Może nie chcą sprzedać na kartę, bo
    zmniejszy się wtedy im zarobek? Tak jak nie kupisz w Warszawie na kartę
    płatniczą biletu miesięcznego, bo średnia prowizja karciana jest większa
    niż i tak niewielka marża z tego biletu.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-03 21:43:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 03 styczeń 2009 22:35
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjolng$7il$1@news3.onet>):

> [...]
    > płatniczą biletu miesięcznego, bo średnia prowizja karciana jest większa
    > niż i tak niewielka marża z tego biletu.

    No ale co ciekawe, robiłem kiedyś zakupy większe... Chciałem totka za 50zł i
    wiadro za 10zł. Babka mówi ,,se ne da''. No to mówię, że samo wiadro
    proszę. To ona z ryjem, że 10zł, tak mało, żeby kartą płacić, że mam coś
    jeszcze dobrać. Stwierdziłem, że mam ją gdzieś i idę w chatę... No to się
    udało za wiadro jednak zapłacić kartą, ale z totka jednak zrezygnowała.

    Więc to chyba nie kwestia prowizji, bo i tak transakcję kartą autoryzowała.

  • 7. Data: 2009-01-03 21:47:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 22:31:37 +0100, Tristan napisał(a):

    > Alkoholu też, a flaszę na kartę idzie kupić.

    Tu chodzi o sprzedaż "na kreskę", nie kartą płatniczą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-01-03 22:25:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Alkoholu też, a flaszę na kartę idzie kupić.

    Ale były przymiarki do tego, by to ścigać. Nawet na tej grupie kiedyś była
    dyskusja. Na szczęście odstąpiono od tego, choć z formalnego punktu
    widzenia, jakby się ktoś uparł ...

  • 9. Data: 2009-01-04 01:16:52
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak jak nie kupisz w Warszawie na kartę
    > płatniczą biletu miesięcznego, bo średnia prowizja karciana jest większa
    > niż i tak niewielka marża z tego biletu.

    Ale takiego ZTM? Zawsze płacę kartą :D

  • 10. Data: 2009-01-04 03:49:45
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 21:22:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przepis zabrania hazardu na kredyt.

    Nie każda karta jest kredytowa.

    AK