  • 51. Data: 2003-05-28 11:13:24
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 13:02, MariuszR napisał:
    > Ok, ale nie wydaje ci się że wynika z tego punktu wyraźnie że zakres
    > wykorzystania utworu określa umowa licencyjna?

    Zakres pewnie i tak.
    Ale przecież obrót utworem nie wchodzi w jego zakres wykorzystania.

    pozdrawiam
    Arek

  • 52. Data: 2003-05-28 11:18:11
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > Zakres pewnie i tak.
    > Ale przecież obrót utworem nie wchodzi w jego zakres wykorzystania.

    Zgadza się ale przecież cała dyskusja w tym wątku miała na celu udzielenie
    odpowiedzi na pytanie czy można wykorzystać system operacyjny na licencji
    OEM na innym komputerze niż ten z którym został zakupiony.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 53. Data: 2003-05-28 11:21:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 13:18, MariuszR napisał:
    > Zgadza się ale przecież cała dyskusja w tym wątku miała na celu udzielenie
    > odpowiedzi na pytanie czy można wykorzystać system operacyjny na licencji
    > OEM na innym komputerze niż ten z którym został zakupiony.

    Wchodzimy teraz w semantykę. *Zakres* wykorzystania utworu to nie jest
    to samo co możliwość lub jej brak do korzystania z niego.
    Prawo do korzystania z utworu jest niezbywalnie przywiązane
    do jego egzemplarza i razem z nim przekazywane.

    pozdrawiam
    Arek

  • 54. Data: 2003-05-28 11:26:03
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Arek wrote:

    > NIE MA wyroku polskiego sądu

    I właśnie dlatego ponieważ tylko Ty jesteś tak pewny swojej racji
    propnuję ci abyś postarał się taki wyrok uzyskać. Myślę, że nie będzie
    to trudne. Jedyny problem to wysłać anonim na siebie do BSA, a potem
    już z górki .....

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 55. Data: 2003-05-28 11:29:11
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bb0t9k$6kp$1@news.onet.pl

    > Wielki ziew...

    tak... jeszcze ziewa :D

    dodatkowo - pisze pozwy i dzwoni do grupowiczow ktorzy maja inne
    zdanie niz on (z pytanie - czy to ty panie xxxx pisales na grupe yyyy
    o mnie ?) - uwazajcie na tego swira :)

    --
    :. http://www.raf256.com/from-news .: ~~~~~~~l-.~~~~~~\ US 668
    :.:. Rafal (at) Raf256 (dot) com .:.: ____| ]____, '--------

  • 56. Data: 2003-05-28 11:34:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> niebacznie popelnil
    -2.portezjan.za
    brze.pl:

    > Przyznam że tego nie zauważyłem (że "usiłuje ci wmówić").

    Ja również tego nie zauważyłem ;)
    Patrz KOMU odpowiadam, przytoczyć ciąg references?

    --
    pozdro
    poreba

  • 57. Data: 2003-05-28 11:45:47
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

> [...]
    > Prawo do korzystania z utworu jest niezbywalnie przywiązane
    > do jego egzemplarza i razem z nim przekazywane.

    OK. To może w ten sposób. Skoro dla ciebie równoznaczne jest zakupienie
    systemu w wersji BOX z zakupieniem systemu w wersji OEM to wyjaśnij mi jaki
    sens byłby rozpowszechniania oprogramowania na licencji OEM?

    --
    Mariusz Rzepkowski

  • 58. Data: 2003-05-28 11:54:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> niebacznie popelnil
    -2.portezjan.za
    brze.pl:

    Najpierw:
    > Znaczy: czy zaglądałeś do ustawy nim podałeś przykład ? ;)
    Przykład (pytanie!!!) miał na celu przejście do następnego pytania:
    Czy można wprowadzać techniczne zabezpieczenia ograniczające
    możliwości eksploatacji- i dalej - czy pokonywanie takich
    zabezpieczeń
    stanowi przestępstwo, naruszenie umowy, jest dozwolone?
    Nie, nie zaglądałem, pytałem ;)

    > Warunków obrotu egzemplarzem nie można ustalać dowolnie :),
    Firma X może sobie do woli wpisywać do umów z klientami
    strategicznymi, że licencja na program, nośniki nie podlegają
    odsprzedaży (program jest wręcz "przywiązany" do konkretnego łącznie
    sprzedawanego sprzętu-nie zadziała wręcz bez specjalnych zabiegów na
    innym) - gdyż takie postanowienia nie obowiązują? Pytam, widzę
    możliwość odsprzedaży ze znaczym zyskiem ;)

    BTW czy bedzie nietaktem proszenie Cie o skrocenie efkukudeena?

    --
    pozdro
    poreba

  • 59. Data: 2003-05-28 12:07:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 13:26, Jureq napisał:
> [...]
    > propnuję ci abyś postarał się taki wyrok uzyskać. Myślę, że nie będzie
    > to trudne. Jedyny problem to wysłać anonim na siebie do BSA, a potem

    M$ wie, że MM sprzedaje programy "na licencji" OEM osobno.
    Zadzwoń do nich i zapytaj czy w związku z tym podają MM do sądu...
    Nie zapomnij przytoczyć odpowiedzi na grupie...

    Arek

  • 60. Data: 2003-05-28 12:13:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 13:45, MariuszR napisał:
    > OK. To może w ten sposób. Skoro dla ciebie równoznaczne jest zakupienie
    > systemu w wersji BOX z zakupieniem systemu w wersji OEM to wyjaśnij mi jaki
    > sens byłby rozpowszechniania oprogramowania na licencji OEM?

    Licencja OEM to gratyfikacja dla *dystrybutora*, za zmuszenie klienta do zakupu
    oprogramowania razem ze sprzętem.
    Dla nabywcy to nie gratyfikacja a wręcz przeciwnie - to podbicie ceny zakupu!

    A jaki jest sens - ze strony twórców softu - załatwienia sobie, że
    producent/dystrybutor sprzętu rozprowadza z nim jedynie słuszny soft
    to chyba nie trzeba mówić?

    pozdrawiam
    Arek