  • 1. Data: 2003-05-27 11:19:03
    Temat: Nieuzasadniona wierzytelność i odszkodowanie
    Od: "225" <2...@p...pl>

    Witam
    Otóż sytuacja wygląda tak: od pewnego czasu pewien bank domaga się ode mnie
    wierzytelności, która nie ma pokrycia w rzeczywistości. Wzywają mnie do
    zapłaty, przynieśli nawet wezwanie bezpośrednio do domu w celu polubownego
    wyjaśnienia sytuacji cywilnoprawnej i tak dalej. Nadmieniam jeszcze raz, że
    na 100% takiej wierzytelności u nich nie mam. Byłem już u nich kilka razy
    ale nie chcą wydać żadnego oświadczenia, ponadto nawet ja u nich podpisałem
    oświadczenie, że takiego kredytu (bo o to chodzi) u nich nie zaciągałem ale
    oni nadal przysłają wezwania do zapłaty.
    W związku z tym pytanko - czy mogę żądać od nich odszkodowania, a jeżeli tak
    to jakiej kwocie ?? (wierzytelność dotyczy kwoty około 1500 złotych według
    banku). Jakie są procedury w takim przypadku, mam zgłosić próbę wyłudzenia
    pięniędzy na policji, a może od razu założyć jakąś sprawę w sądzie ???
    Jeżeli jest jakiś prawnik na tej grupie, który zechciałby poprowadzić taką
    sprawę - oczywiście za odpowiedni udział w "zyskach" to proszę napisz jak
    się z Tobą skontaktować. Miejsce sprawy: Poznań..

    No i oczywiście dzięki za wszelkie sugestie...

    pozdro
    225

  • 2. Data: 2003-05-27 17:45:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Odszkodowanie to nie bardzo, bo trudno będzie dowieść istnienia konkretnych
    strat. Ale spokojnie możesz złożyć zawiadomienie na policji, iż ktoś
    posługując się najpewniej Twoimi danymi osobowymi wyłudził kredyt, którego
    bank się teraz domaga od Ciebie. Myślę, że to powinno dość szybko uciąć
    głupie pisma z banku. Powołają grafologa i ustalą, czy na umowie jest Twój
    podpis. Zresztą grafolog, to nie wszystko, ale to nie jest istotne. W kilka
    miesięcy powinno się wyjaśnić.