  • 1. Data: 2003-05-27 11:22:55
    Temat: kradzież komputerów
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich Grupowiczów...

    Od razu przechodzę do rzeczy... Czy w związku z kradzieżą firmowych
    komputerów jestem zmuszony jeszcze raz kupować system i aplikacje, do
    których oryginalne płytko posiadam...??? Tak powiedziała mi pani w centrum
    informacji... O ile np z pakietem Office moim zdaniem nie ma problemu (tak
    mi sie wydaje) to oryginalne nalepki z certyfikatem W98 miałem umieszczone
    na obudowie komputera... I teraz już ich nie mam.... Co robić w takiej
    sytuacji...
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Pablo

  • 2. Data: 2003-05-27 12:54:48
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Pablo"
    > to oryginalne nalepki z certyfikatem W98 miałem umieszczone
    > na obudowie komputera... I teraz już ich nie mam.... Co robić w takiej
    > sytuacji...

    W98 jest tak stary ze wtedy jeszcze nalepek nie umieszczali wiec troche to
    dziwne.
    Jesli to system kupiony razem ze sprzetem (licencja OEM) to nie mozesz go
    wgrac na inny komputer. Jesli to osobna licencja to mozesz, ale chyba lepiej
    zakupic juz nowe komputery z Win XP ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-05-27 12:57:17
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Pablo wrote:

> [...]
    >mi sie wydaje) to oryginalne nalepki z certyfikatem W98 miałem umieszczone
    >na obudowie komputera... I teraz już ich nie mam.... Co robić w takiej

    Wszystko zależy od rodzaju licencji. Jeśli chodzi o Microsoft, to jeżeli
    posiadałeś licencję OEM, czyli oprogramowanie było "przypisane" do
    konkretnego systemu, czy elementu komputera, to tak, musisz kupić nowe
    licencje. Jeśli to była wersja box czy molp, nie ma takiego problemu.

    Kwestia nalepek jest, moim zdaniem, dyskusyjna. IMO większą wartość
    dowodową mają faktury za sprzęt i oprogramowanie, ale o to pewnie
    możnaby się długo kłucić przed sądem. Pytanie, czy masz na to czas?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2003-05-27 13:50:25
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowodową mają faktury za sprzęt i oprogramowanie, ale o to pewnie
    > możnaby się długo kłucić przed sądem. Pytanie, czy masz na to czas?

    Moze male uzupelnienie... systemy operacyje w ver OEM sa ostatnio
    sprzedawane ze wszystkim co sie "rusza" a nawet osobno (sam system w ver OEM
    !?) wiec moze miales system OEM zakupiony z myszka :) a ona gdzies zostala
    przez zlodziei niezauwazona to dalej masz legalny system jesli tylko
    podlaczysz kompa do tej myszy :)))

  • 5. Data: 2003-05-27 13:56:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > !?) wiec moze miales system OEM zakupiony z myszka :) a ona gdzies zostala
    > przez zlodziei niezauwazona to dalej masz legalny system jesli tylko

    Nie, tak się nie da.
    System OEM mozna kupić z dowolnym nieperyferyjnym urządzeniem, np. pamięcią,
    dyskiem, czytnikiem CD, ale nie z monitorem, czy myszką (to znaczy kupić
    można, ale nie można legalnie używać!).
    Taki kupiony OEM z pamięcią, po zainstalowaniu w kompie staje się na trwałe
    z tym kompem związany. Jak ci kropną sprzęty, ale zostawią pamięć, lub co
    innego i tak tracisz licencje.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-05-27 16:06:26
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    trwałe
    > z tym kompem związany. Jak ci kropną sprzęty, ale zostawią pamięć, lub co

    Wiec wytlumacz czemu mozna taki system legalnie zaqpic a nie mozna go
    legalnie uzywac.. i jesli zaqpiony win z myszka jest w jakis sposob zwiazany
    z kompem to co to wg ciebie oznacza.. czy jesli wymienie plyte glowna to
    trace licencje ? a moze jak procesor czy sam juz nie wiem co..?

  • 7. Data: 2003-05-27 16:19:35
    Od: dan <d...@p...pl>

    > Wiec wytlumacz czemu mozna taki system legalnie zaqpic a nie mozna go
    > legalnie uzywac..

    bo takie jest prawo?? antyradar rowniez mozesz legalnie kupic, co wcale
    nie znaczy ze mozesz go legalnie uzywac.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 8. Data: 2003-05-27 17:11:50
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    dan wrote:

    >bo takie jest prawo?? antyradar rowniez mozesz legalnie kupic, co wcale
    >nie znaczy ze mozesz go legalnie uzywac.

    Podobnie, jak samochód ;)

    Oczywiście legalność (w znaczeniu: 'niepirackość' ;)
    posiadanej/zakupionej kopii programu nie oznacza jeszcze, że
    zawsze możemy go używać. Warunki użytkowania programu
    określa bowiem jego licencja.

    Licencja programu OEM a także licencja edukacyjna to przykłady,
    gdzie zakres użytku programu został zawężony do określonych
    sytuacji, co związane jest z niższą ceną zakupu.

    Możliwość określenia w licencji zakresu, miejsca i czasu
    korzystania z utworu wynika z Art.67 Ustawy o Prawie Autorskim.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2003-05-27 17:23:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-27 13:22, Pablo napisał:
    > Od razu przechodzę do rzeczy... Czy w związku z kradzieżą firmowych
    > komputerów jestem zmuszony jeszcze raz kupować system i aplikacje, do
    > których oryginalne płytko posiadam...???

    NIE !

    > Tak powiedziała mi pani w centrum informacji...

    Zarządaj pisemnej odpowiedzi, a potem zgłoś do prokuratury próbę wyłudzenia.

    > Co robić w takiej sytuacji...

    Masz oryginalne programy? To wszystko na temat.
    Instalujesz je i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 10. Data: 2003-05-27 17:25:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-27 14:57, Czarek Gorzeński napisał:
    > Wszystko zależy od rodzaju licencji. Jeśli chodzi o Microsoft, to jeżeli
    > posiadałeś licencję OEM, czyli oprogramowanie było "przypisane" do

    Bredzisz. Zapoznaj się z Ustawą o prawach autorskich i pokrewnych,
    a potem wróć tu i przeproś za publiczne pierdolenie, które może narazić
    innych na koszty.

    [..]
    > możnaby się długo kłucić przed sądem. Pytanie, czy masz na to czas?

    Pytanie czy tamtych stać na odszkodowanie?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm