  • 41. Data: 2003-05-28 09:47:59
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 02:59, poreba napisał:
    [..]
    > Nie jest są to może inwektywy ale obrażania jak najbardziej.

    Stwierdzenie faktu nie jest obrazą.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 42. Data: 2003-05-28 10:08:10
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > Art. 51.
    >
    > 1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim
    > egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem jego najmu lub
    użyczenia.

    > 2. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majątkowych import egzemplarzy
    > wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym Rzeczpospolita
    Polska
    > zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.
    >
    > 3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    > Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na
    dalszy obrót
    > takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem
    jego najmu
    > lub użyczenia

    Ale tu jest mowa tylko obrocie egzemplarzem a nie ma nic o tym że można nie
    przestrzegać licencji, właśnie sciągam ustawę i sobie poczytam.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 43. Data: 2003-05-28 10:21:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 12:08, MariuszR napisał:
    > Ale tu jest mowa tylko obrocie egzemplarzem a nie ma nic o tym
    > że można nie przestrzegać licencji, właśnie sciągam ustawę i sobie poczytam.

    No to niezłe kuriozum próbujesz nam tu stworzyć - egzemplarz utworu bez praw do
    jego użytkowania.
    Na szczęście taki (s)twór nie istnieje.

    pozdrawiam
    Arek

  • 44. Data: 2003-05-28 10:31:36
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Arek wrote:

    Mam tylko jedną prostą propozycję:
    Przestań mącić do czasu aż w co najmniej jednej sprawie uzyskasz
    prawomocny wyrok sądowy potwierdzający twoją Wielką Teorię Prawa
    Autorskiego.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 45. Data: 2003-05-28 10:35:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 12:31, Jureq napisał:
    > Mam tylko jedną prostą propozycję:
    > Przestań mącić do czasu aż w co najmniej jednej sprawie uzyskasz
    > prawomocny wyrok sądowy potwierdzający twoją Wielką Teorię Prawa
    > Autorskiego.

    Mówienie, że 2+2 jest 4 - na płaczliwe dyktum co niektórych, że jest 5 - nazywasz
    mąceniem ? Ciekawe, ciekawe...

    A co do wyroku sądowego to wybacz, ale jesteś nie na czasie co najmniej od dwóch
    lat. Łyso Ci ?

    Arek

  • 46. Data: 2003-05-28 10:37:35
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > No to niezłe kuriozum próbujesz nam tu stworzyć - egzemplarz utworu bez
    praw do
    > jego użytkowania.
    > Na szczęście taki (s)twór nie istnieje.

    Ok. To mam coś z ustawy na którą się cały czas powołujesz:

    Art. 49.
    1. Jeżeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu, powinien on
    być
    zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi zwyczajami.

    Jak ten punkt rozumiesz?

    --
    Mariusz Rzeopkowski
    GG: 966498

  • 47. Data: 2003-05-28 10:42:50
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Arek wrote:

    > Mówienie, że 2+2 jest 4 - na płaczliwe dyktum co niektórych, że jest 5
    > - nazywasz
    > mąceniem ? Ciekawe, ciekawe...

    Co to jest "dyktum"? Przetłumacz na polski (lub łacinę).

    > A co do wyroku sądowego to wybacz, ale jesteś nie na czasie co
    > najmniej od dwóch
    > lat. Łyso Ci ?

    Już sie poprawiam:
    Chodzi oczywiście o wyrok polskiego sądu (bo wszystkie inne tak
    naprawdę guzik nas obchodzą). Jeśli znasz taki to jako fachowiec od
    prawa będziesz w stanie oczywiście podać na liście właściwą sygnaturę

  • 48. Data: 2003-05-28 10:58:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 12:42, Jureq napisał:
    > Chodzi oczywiście o wyrok polskiego sądu (bo wszystkie inne tak
    > naprawdę guzik nas obchodzą). Jeśli znasz taki to jako fachowiec [..

    NIE MA wyroku polskiego sądu bo żaden twórca oprogramowania nie odważył
    się wnieść pozwu w tej sprawie. Zgadniesz dlaczego, czy lepiej, żebym
    to powiedział - dlatego, że miałby ją przegraną. Dokładnie tak samo jak
    przegrał M$ próbując skarżyć Siemensa w Niemczech.
    Skutek jest taki, że M$, i jemu podobni, rżną głupa, łamią prawo wprowadzając
    do licencji nielegalne zapisy i w efekcie doją frajerów, którzy mają tak
    zniewolone umysły, że na dźwięk "prawa autorskie" bezrefleksyjnie biją pokorne
    pokłony.
    Jak widać nie jest to już stan powszechny i szefostwo Media Marktu nie należy do
    grupy niewolników autorów oprogramowania.
    Oby więcej takich przykładów i jak najszybszego ocknięcia się ludzi. Może ktoś
    pozwie w końcu M$ i skopie mu dupę za poniesione straty.

    pozdrawiam
    Arek

  • 49. Data: 2003-05-28 10:59:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 12:37, MariuszR napisał:
> [...]
    > być zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi zwyczajami.

    Jako wprowadzenie zasad "prawa zwyczajowego" w części nieunormowanej umową.

    Arek

  • 50. Data: 2003-05-28 11:02:32
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > Jako wprowadzenie zasad "prawa zwyczajowego" w części nieunormowanej
    umową.

    Ok, ale nie wydaje ci się że wynika z tego punktu wyraźnie że zakres
    wykorzystania utworu określa umowa licencyjna?

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498