  • 61. Data: 2003-05-28 12:35:33
    Temat: Re: kradzież komputerów
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    news:bb294p$7fl$1@news.onet.pl...
    > Licencja OEM to gratyfikacja dla *dystrybutora*, za zmuszenie klienta do
    zakupu
    > oprogramowania razem ze sprzętem.
    > Dla nabywcy to nie gratyfikacja a wręcz przeciwnie - to podbicie ceny
    zakupu!

    Bzdura. Windows XP Home Edition PL wersja BOX kosztuje trochę ponad 1000 zł
    (http://www.computerplus.krakow.pl/SklepMS/towar.asp
    ?I=4046&JM=SZT ) a
    wersja OEM troche ponad 400 zł ( www.lucky-star.com.pl )więc gdzie tu
    widzisz podbicie ceny zakupu dla nabywcy?

    --
    Mariusz Rzepkowski

  • 62. Data: 2003-05-28 13:08:43
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > System OEM mozna kupić z dowolnym nieperyferyjnym urządzeniem, np.
    pamięcią,
    > dyskiem, czytnikiem CD, ale nie z monitorem, czy myszką (to znaczy kupić
    > można, ale nie można legalnie używać!).
    > Taki kupiony OEM z pamięcią, po zainstalowaniu w kompie staje się na
    trwałe
    > z tym kompem związany. Jak ci kropną sprzęty, ale zostawią pamięć, lub co
    > innego i tak tracisz licencje.

    pragne stwierdzic ze to co napisales to bzdury.. jestem po rozmowie z
    przedstawicielem Microsoft i wyjasnil ze system OEM moze zostac zakupiony z
    kazdym uzadzeniem do komputera a takze z myszka i klawiatura (monitor skaner
    drukarka itd itp odpadaja) w momencie uzytkowania systemu caly komputer jest
    objety licencja .. zostalem takze poinformowany ze jesli sprzet zostanie
    zniszczony skradziony itd ale jestem w posiadaniu chodzby jednej czesci z
    komputera(np pamiec, myszka itp) objetego licencja OEM to moge go odbudowac
    i dalej jest to sprzet z oprogramowaniem licencyjnym..

    pozdrawiam

  • 63. Data: 2003-05-28 13:19:33
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > M$ wie, że MM sprzedaje programy "na licencji" OEM osobno.
    > Zadzwoń do nich i zapytaj czy w związku z tym podają MM do sądu...
    > Nie zapomnij przytoczyć odpowiedzi na grupie...
    >
    > Arek

    Hmm moze znowu sie wtrace.. .. M$ twierdzi ze jesli MM sprzedaje system OEM
    bez sprzetu robi to nielegalnie a kazdy uzytkownik takiego systemu nie
    przestrzega umowy licencyjnej slowem..piraci (przytaczam na podstawie
    rozmowy z biurem M$ Poland) z drugiej strony MM bije sie w piersi i twierdzi
    ze chyba rzeczywiscie robi cos nie tak i sprobuje cos z tym fantem zrobic
    (bede wiedzial co najpozniej za kilka godzin)

    pozdrawiam

  • 64. Data: 2003-05-28 13:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, poreba wrote:

    >+ Gotfryd Smolik [...]
    >+ >>+ Usiłujesz mi wmówić, że ...
    >+ > Przyznam że tego nie zauważyłem (że "usiłuje ci wmówić").
    >+
    >+ Ja również tego nie zauważyłem ;)

    To dlaczego mu takie coś zarzucasz ??

    >+ Patrz KOMU odpowiadam, przytoczyć ciąg references?

    Nie rozumiem. Odpowiadałeś Arkowi, tak czy nie ?
    I informacja o obu cytatach (twoim i Arka) była
    na początku posta, tak czy nie ?
    I to nie Arek ale ty powoływałeś się na przykład
    z "publicznym odtwarzaniem" (art. 50.5) który
    do artykułu 51 (dotyczącego wyłącznie art. 50.3)
    ma się nijak (IMO oczywiście) - czy coś przeoczyłem ? ;)

    Z punktu widzenia art. 51 najwyraźniej program należy
    traktować tak jak np. książkę: ustawodawca wziął i napisał
    to co napisał w art. 74.1, wyłączenia nie ma. IMHO :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 65. Data: 2003-05-28 14:00:17
    Temat: wKF: kradzież komputerów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, poreba wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> niebacznie popelnil
    >+ news:Pine.WNT.4.50.0305281101530.-80818889-100000@k6
    -2.portezjan.za
    [...]
    >+ BTW czy bedzie nietaktem proszenie Cie o skrocenie efkukudeena?

    Czego ???
    Bo jeśli przypadkiem chodzi o owo "pine.duzo-numerkow" to
    niestety, ale nie :] - pine "tak ma". BTW: bynajmniej nie
    piszę spod NT ;), aczkolwiek większą część spod Windows :)

    W razie odpowiadania na niniejszy post poproszę o CC:
    na maila :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 66. Data: 2003-05-28 14:08:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, MariuszR wrote:

    >+ Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Ale powiedz mi co jest obowiązujące - prawo stanowione przez sejm,
    [...]
    >+ Przepraszam ale skoro dostarczam ci jakiś program lub usługę to mam prawo
    >+ określć jak możesz go używać, jeśli ci nie odpowiadają warunki licencji to
    >+ zawsze możesz zakupć podobny produkt od kogoś innego.

    Tak dobrze nie zawsze jest :), chodzi o "ustanawianie warunków".

    Problemy o które odbywają się kłotnie są dwa:
    1. Czy ustalenia umowy dotyczące obrotu "egzemplarzem programu"
    podlegają pod prawo autorskie, czyli czy za złamanie danego
    punktu umowy można ścigać *karnie*.
    2. Czy ustalenie j.w. jest w ogóle dopuszczalne przez prawo,
    czyli czy posiadacz praw może domagać się respektowania
    danego punktu *cywilnie*.

    Nie jest prawdą jak wyżej napisałeś: jeśli "dostarczysz jakąś
    usługę" to w zależności od usługi może ona podlegać pod cały stos
    ograniczeń (z prawa konsumenckiego, bankowego, nie_wiem_czego_
    jeszcze :)) które mogą uczynić umowę bądź dany punkt umowy
    nieważny. Nieważny *z mocy prawa*, mimo że strony tak się
    świadomie umówiły ! Jego przestrzeganie będzie tylko dobrą
    wolą stron... :)
    Przykład: kupujesz w sklepie internetowym ("na odległość")
    i podpisujesz papier (wysyłasz pocztą) że zrzekasz
    się prawa do zwrotu towaru. Owym zrzeczeniem można się
    spokojnie podetrzeć w razie potrzeby... przynajmniej
    przez kilka pierwszych dni ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 67. Data: 2003-05-28 14:35:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 14:35, MariuszR napisał:
> [...]
    > wersja OEM troche ponad 400 zł ( www.lucky-star.com.pl )więc gdzie tu
    > widzisz podbicie ceny zakupu dla nabywcy?

    W tym, że komputer bez tego programu kosztowałby klienta o 400 złotych mniej.
    Tak czy nie?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 68. Data: 2003-05-28 14:45:30
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    > W tym, że komputer bez tego programu kosztowałby klienta o 400 złotych
    mniej.
    > Tak czy nie?

    Ale po zakupie musiał by wydać jeszcze 1000 zł na zakup systemu ewentulanie
    zdecydować się na Linuxa.
    Tak BTW spotkałem się już z przypadkami że w sklepach sprzedawano zestawy
    komputerowe z zainstalowanym Linuxem.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 69. Data: 2003-05-28 15:02:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-28 16:45, MariuszR napisał:
    > Ale po zakupie musiał by wydać jeszcze 1000 zł na zakup systemu ewentulanie
    > zdecydować się na Linuxa.

    Niekoniecznie. Może chcieć zainstalować odkupiony od kogoś system, choćby win95,
    NT itd. itp.

    > Tak BTW spotkałem się już z przypadkami że w sklepach sprzedawano zestawy
    > komputerowe z zainstalowanym Linuxem.

    Nic w tym dziwnego. Zwracam tylko uwagę, że korzyści z umowy OEM ma *głównie*
    producent oprogramowania i stąd jego rabat dla dystrybutora.
    Twierdzenie przez twórcę oprogramowania, że soft z umowy OEM jest dogadzaniem
    klientom a jego stratą, jest zwykłym kłamstwem i traktowaniem klientów jako
    odmóżdżonych debili.
    Ta sprawa zresztą nie dotyczy tylko całych komputerów, ale także mnóstwa
    peryferyjnych, specjalistycznych kart chodzących z jedynym właściwym
    softem, a nawet całych urządzeń, gdzie urządzenie kosztuje 3 dolary
    a soft 100 tys. dolców.

    pozdrawiam
    Arek

  • 70. Data: 2003-05-28 18:12:26
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Czytając wszystkie Wasze wypowiedzi nasunęło mi się pytanie.
    Weźmy na przykład że kupuję komputer z naklejką z WinXP - na fakturze pisze
    tylko tyle:
    ZESTAW KOMPUTEROWY : cena
    WINDOWS XP OEM : cena

    Jeśli dobrze interpretuję wszystkie wypowiedzi, to odpowiedź na moje pytanie
    nasuwa się samo, ale chciałbym, żeby ktoś potwierdził mój tok myślenia lub
    go zanegował:
    1. Czy skoro nie ma wymienionych komponentów, to mogę je sobie wymieniać do
    woli (upgrade hardware'owy), a obudowa z naklejką nadal zachowuje ważność
    (wymieniam wszystko w środku w tej samej obudowie)?? (moja domniemana
    odpowiedź - TAK, dalej zachowuje ważność).
    - komputer złożony za zamówienie, a sprzedawca, zeby sobie ułatwić sprawę
    na fakturze wypisuje tylko pozycję ZESTAW KOMPUTEROWY.
    - Naklejka gwarancyjna nie jest naklejona w taki sposób, aby uniemożliwić
    dostęp do "bebchów" komputera

    Co do pytania, to nie mam na myśli stricto samej "obudowy z naklejką" -
    chodzi mi o to, czy muszę udowadniać, że to właśnie TE KONKRETNE ELEMENTY
    zestawu zostały kupione w dokładnie takim zestawie.

    2. Czy może pytanie z punktu pierwszego wogóle nie powinno zostać
    postawione, ponieważ na fakturze z tak zakupionym oprogramowaniem MUSZĄ BYĆ
    wymienione komponenty które zawiera zestaw komputerowy??

    Pozdrawiam.
    Michał Chrustek