  • 1. Data: 2003-05-27 10:54:46
    Temat: Odebranie dlugu 2
    Od: t...@k...pl (Tadeusz Luczyna)

> [...]
    tej
    > sytuacji warto skierowac sprawe na droge sadowa, jedynymi "dowodami" jakie
    > mam to SMS-y od niego ze wie o sprawie, ze przeprasza za zaistniala
    > sytuacje, ewentualnie osoba ktora byla przy tym jak prosil mnie o
    pozyczke.
    > Czy mozecie mi powiedziec jak w sadzie tocza sie tego rodzaju sprawy
    > (czas, przebieg, wynik rozprawy no i skutek).
    >
    > Bardzo prosze o powstrzymanie sie od komentarzy o mojej naiwnosci to juz
    > wiem (za pozno), a takze nie proponowanie rozwiazan silowych (moim zdaniem

    Witam ponownie

    Juz raz pozwolilem sobie zadac pytanie jak wyzej. Sprawa nadal jest
    nierozwiazana. Z dowodow przybyla mi nagrana rozmowa telefoniczne w ktorej
    kolega potwierdza zaciagniecie dlugu. Chcialbym ta sprawe miec juz za soba.
    W zwiazku z czym pytam: w jaki sposob i gdzie zglosic to zdarzenie
    (przestepstwo?) oraz jak mniej wiecej przebiegaja takie sprawy i czy z ww
    dowodami mam szanse na pozytywny rozwoj sytuacji.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Tadeusz

  • 2. Data: 2003-05-27 17:50:26
    Temat: Re: Odebranie dlugu 2
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sprawa jest dość skomplikowana. Nie piszesz, jakiej wysokości to pożyczka.
    Powyżej 500 zł powinna być stwierdzona pismem i zasadniczo nie ma możliwości
    dowodzenia pośredniego zaistnienia takiej umowy. Poniżej 500 zł, to koszty
    ewentualnego udowodnienia bardzo szybko przekroczę kwotę samej pożyczki.

    Można by ewentualnie próbować złożyć zawiadomienie o oszustwie, udowadniając
    w jakiś sposób, że facet już w chwili pożyczenia pieniędzy nie miał zamiaru
    ich zwrócić w terminie. To zależy od okoliczności sprawy, o których nie
    piszesz. jeśli jest taka możliwość, by to jakoś sensownie uzasadnić, to
    sugeruję złożenie zawiadomienia o przestępstwie.

  • 3. Data: 2003-05-27 18:47:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2003, Tadeusz Luczyna wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ nierozwiazana. Z dowodow przybyla mi nagrana rozmowa telefoniczne w ktorej

    Napisz prawnikom o jaką kwotę chodzi. W KC są AFAIR 2 wartości
    (coś 2000zł przy usłudze i nie_pamiętam_ile przy pieniądzach)
    graniczne powyżej których umowy "powinny być" poparte umową
    pisemną. Zdaje się że ma to konsekwencje dowodowe :[

    pozdrowienia, Gotfryd