    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież ? dokonana przez pracownika
    Date: Fri, 2 Jan 2004 21:28:33 +0100

    Użytkownik "IWONA" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bt4gim$2a2$1@news.onet.pl...

    >ze pracownik moze
    > wziąć sobie wszystko co chce a ja nie mogę nic zrobić

    Moze zrobić wszystko co chce a na co dostal zgode przelozonego a w tej
    sytuacji tak bylo.

    >poza tym nie będę miała okazji , bo wiadomo ze nie przedluzę
    > umowy z taką osobą

    A niby czemu wiadomo?

    >czyli najpierw zgłoszenia kradziezy na policji

    Tylko ze to nie była kradzież. To po pierwsze.

    > To oznacza , ze ja
    > przez prawie miesiąc będę musiała funkcjonować bez czegoś , co mi jest
    > potrzebne do pracy

    Domagaj się od pracownika zwrotu owej rzeczy - dopiero jak nie zareaguje
    czyli nie zwróci zacznij sie martwić o to czy przez miesiac bedziesz musiala
    fukncjonować bez czegos co Ci jest potrzebne - to dwa.

    >Co do faktycznej
    > zgody wyrazonej przez kierownika sklepu nie mam pewnosci , czy kierownik
    nie
    > " kryje " teraz tego chłopaka .

    Kierownik powiedzial, ze pozwolił, pracownik powie ze dostal zgodę
    kierownika. Sprawa jest czysta - na Twoim miejscu porozmawialabym sobie z
    kierownikiem na temat jego kompetencji.

    > Chcę odzyskać moją
    > rzecz a chętniej pieniądze . Sprawdzenie tego nie jest takie oczywiste ,
    bo
    > teraz moze dzialać a za dwa dni juz nie właśnie na skutek niewłaściwego
    > obchodzenia się ze sprzętem .

    A tu już smierdzi cwaniactwem i kombinowaniem. To coś nawalało pewnie juz
    przed owym wypozyczeniem, albo juz jest po prostu stare i chcialoby się
    wymienić na nowe kosztem pracownika? Jesli przestanie dzialac u pracownika w
    domu jego wina, jesli u Ciebie - Twoja, chyba ze udowodnisz ze ktos kto
    uzywal w chwili gdy to cos przestalo dzialac dokonal uszkodzenia poprzez
    niewlasciwą obslugę.

    > to zabrał moją
    > rzecz do domu i to na długo i bez mojej wiedzy

    Za wiedza przelozonego. Znowu - polecam rozmowe z kierownikiem.

    >.Kierownik nie
    > jest jego pracodawcą

    Ale przełozonym

    > Nie ma tam słowa o dysponowaniu sprzętem lub mieniem firmy

    No to masz winę kierownika

    >W końcu podobno zyjemy w
    > państwie prawa ...

    No własnie. I wyobraż sobie ze to dziala w obie strony.

    >A wszystko co jest w sklepie jest moją własnością ,
    > zakupioną przez moje pieniądze , więc jezeli ktoś to zabiera bez mojej
    > wiedzy , to czy to nie jest kradzież ?

    Nie, bo dostal na to zgodę przelozonego. Ile jeszcze razy mamy Ci to
    powtorzyc zanim zrozumiesz?

    >Co mam zrobić jezeli wyślę mu naganę
    > a on przyjedzie i mi odda ten sprzęt ?

    Ale za co ta nagana bo nie rozumiem? A kierownik dostal za dysponowanie
    sprzętem bez Twojej zgody?

    > Poza tym mam wątpliwości , czy on ma zamiar to oddać ,
    > miał oddać 29.12

    Wezwij go do zwrotu to się przekonasz.

    Jak już bardzo kogoś chcesz skubnąc na kasie to kierownika masz jak na
    widelcu - przekroczył swoje uprawnienia - więc to on a nie pracownik
    odpowiada za ó sprzęt. gdyby kierownik dal np firmowa drukarkę w prezencie
    kochance to ścigałabyś kochankę za kradzież czy owego kierownika. Tu masz
    taką sama sytuację. Juz nie mówiac ze moze np kierownik ją przepil i zwałil
    na Bogu ducha winnego pracownika. Kompletnie nie rozumiem czemu nie
    dostrzegaz zadnej winy kierownika i zawzięlaś sie na pracownika. Kierownika
    poinformuj ze owa rzecz do sklepu ma wrócic w stanie w jakim wyszla bo jesli
    nie to będzie musial poniesc odpowiedzialnośc finansową skoro sam się
    przyznal ze dal/pożyczył to cos komus. Taka grożba moze podzialać:-)

    HaNkA